Paljonko nettotulot jos brutto 7500-8000€/kk?
Kuuluu kirkkoon, asuinkunnan veroprosentti suunnilleen keskimääräinen jne
Kommentit (31)
Mulla brutto 7.400 ja netto 4.250.
Työteko ei Suomessa kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto 7800, netto 3500€/kk
Ei kuulosta uskottavalta. Minulla brutto alle 5.200 ja netto 3.200. Kovaveroinen kotikunta (Vantaa), en kuulu kirkkoon, ainoana vähennyksenä seutulipusta omavastuun jälkeen jäävä mitätön osuus.
Ja mun miehellä 6400€/3300€. Autoetu vie ison osan.
Vierailija kirjoitti:
3500, riippuen kunnasta.
Miksi moni uskoo että olisi yli 4000€/kk?
Itsellä brutto 7800, netto 3600, on lainaa, ei autoetua. Progressiivinen verotus leikkaa todella karusti ja tasapäistää käteenjääviä tuloja
Ja jossain muussa ketjussa 2000€/kk nettona oli jo "köyhä/matalapalkkainen".... Huoh
Noin puolet jää käteen noilla summilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3500, riippuen kunnasta.
Miksi moni uskoo että olisi yli 4000€/kk?
Itsellä brutto 7800, netto 3600, on lainaa, ei autoetua. Progressiivinen verotus leikkaa todella karusti ja tasapäistää käteenjääviä tuloja
Joko veroprosenttisi on laskettu päin seiniä tai sitten sinulla on jokin muu merkittävä luontoisetu tai vaihtoehtoisesti pääomatuloja, joiden verot pidätetään palkasta. Noilla bruttotuloilla käteen jää esim. Vantaalla yli 4500 kuukaudessa, vaikka ei olisi mitään vähennyksiä.
Minulla on brutto 5000 ja netto 3200 kuukaudessa ilman mitään vähennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Noin puolet jää käteen noilla summilla.
Oikeasti käteen jää noin 60 % tai vähän alle, jos ei ole merkittäviä luontoisetuja (esim. autoetu). Tämän voi kuka tahansa tarkistaa veroprosenttilaskurilla.
No ei varmaan ole. Mulla brutto 5400 ja sama netto 😀, vai onko lapsivähennys muka noin iso. Tuskin
Vierailija kirjoitti:
About 4500 eur nettona
Mitä ihmettä! Asiallinen vastaus tällä palstalla!
Jos saat br palkkaa esim 7680e ,on veroprosentti , 40-41%, eli netto n 3400-3500e,, riippuu veloistasi tai maksatko kirkollisveroa jne. Googlaa, palkansaajan veroprosentti.
Muista että jos tällä tyypillä, jonka tuloja kyttäät, on autoetu, se voi pienentää nettoa jopa tonnilla. Mulla brutto 6900, netto 4300. Ei merkittäviä vähennyksiä, kirkollisveroa maksan 1 %.