Kysy kampaajalta:)
Kommentit (18)
jälkeen onko sopiva vaan rupes vaan kuivaan ja kääntään sitä kiharalle. voiko tällasista mennä sanoon vai pitääkö reilusti vaan tilata uus aika ja maksaa uudestaan...?
En nyt pääse kampaajalle. Koskaan en ole itse hiuksiani värjännyt.
Millä saa hiuksista valkoisen lakanjäänteen pois. Pesty useaan kertaan, lopuksi tipalla astianpesuainetta. Ei lähde. Joku sanoi ainetta hartsiksi??? Lakkana Herbiinan hajustamaton.
Jos niin miten pitkä ja miten leikattuna.
Kuukauden päästä siitä sävytin puneravaksi, tää sävy ollut 3 viikkoa. Nyt haluisin mustaksi värjätä. Kuinkahan kauan odotettava et voi värjätä?
Mitä shampoota/hoitoainetta suosittelet? Muita hiustenhoito tuotteita?
joissa leuka ja alaosa ovat kapeammat kuin otsa ja korkeat poskipäät?
Vierailija:
jälkeen onko sopiva vaan rupes vaan kuivaan ja kääntään sitä kiharalle. voiko tällasista mennä sanoon vai pitääkö reilusti vaan tilata uus aika ja maksaa uudestaan...?
Tottakai voit soittaa kampaajalle ja kertoa mikä harmittaa. Mutta hyvä olis, jos olisit sanonut heti siinä tuolissa, jos joku ei miellytä!
Sovi aina kampaajan kanssa etukäteen kuin paljon otetaan.
Itse kysyn aina paljonko otetaan ja leikkaus suunnitellaan etukäteen. Jos asiakas sanoo siinä vaiheessa kun leikkaus on valmis että:" olis voinu ottaa vielä lisää.." veloitan uuden leikkauksen hinnan, koska työ on silloin aloitettava uudestaan.
Vierailija:
Millä saa hiuksista valkoisen lakanjäänteen pois. Pesty useaan kertaan, lopuksi tipalla astianpesuainetta. Ei lähde. Joku sanoi ainetta hartsiksi??? Lakkana Herbiinan hajustamaton.
Nämä ns. halpis lakat (pahin on pantene) sisältää runsaasti hartsia, jota on vaikea saada hiuksista pois. Se usein aiheuttaa myös hiusten haaroittumista.
Kokeile pestä syväpuhdistavalla shampoolla pari kertaa.
Olen joskus pessyt asiakkaan tukan 3krt syväp. ja sitten vielä 2 kertaa fairylla..Sillä olen saanut hartsin pois.
Vierailija:
Jos niin miten pitkä ja miten leikattuna.
Erilaiset otsikset on nyt in. rikottua lyhyttä, alla lyhyt ja päällä pidempi otsis, vinot, geometriset.. ihan mikä vaan.. (ei turkuheittarit)
Vierailija:
Kuukauden päästä siitä sävytin puneravaksi, tää sävy ollut 3 viikkoa. Nyt haluisin mustaksi värjätä. Kuinkahan kauan odotettava et voi värjätä?
Ihan en nyt ymmärrä, että mitä sun on odotettava. Ei se hiusten kunto parane odottamisella?!? vai??
Noin rankkojen käsittelyden jälkeen miettisin tarkkaan, haluatko mustan tukan. Mitäs jos kesäksi haluat jälleen vaalean.? Montako kerrosta on väriä hiuksissasi?? (aika monta) ja miten paljon ne kestää värirumbaa.
Mutta jos hiukset on tällähetkellä hyvä kuntoiset, en näe syytä miksi pitäisi odotella..vain siinä tapauksessa värjäisin mustaksi, jos olisin varma, että viihdyt siinä vähän pidemmän aikaa.
eli mustaa päähän vaan :-)
Sitä en tiedä viihdynkö mustassa mutta on aika kokeilla. Sittenhän sen näkee
Ja pelkään että polttaa tän tukan.
Mulla on siis luonnonkihara joka vuosien värjäystauon jälkeen värjättiin lokakuussa punaiseksi, ja joulukuussa uudestaan. Nyt olen antanut värin haalistua ja kasvaa pois, sillä tahdon oman värini takaisin (tai minkätahansa värin jota ei tarvitse jatkuvasti huoltaa, eli oman)
Kuinka mahdollista on että ammattilainen onnistuu tuhoamaan tämän kuontalon? Onko sulle käynyt niin? Mitäs sitten tehdään??
Silleen et lopputulos on hyvä eikä mikään kellertävä...
ihme rahastusta!!!
eihän sitä aina voi parturin ja asiakkaan näkemys ennen leikkausta olla aivan sama....
Värinpoistosta.
Käypä apteekista askorbiinihappoa. Laita sitä puolipussia 1dl lämmintä vettä (siis n.3rkl)
Laita kasteltuun tukkaan jollain sienellä. anna olla 15min. pyörittelet välillä. Sillä väri haalistuu jo jonkin verran ja sillä saat hiuksiin upean kiillon. Voi olla, että jo pelkkä tuo käsittely riittää siihen, että väri taittuu sopivan sävyiseksi. Ja sitten vaan odottelet kesää, joka hoitaa lopun työn, eli vaalentaa..
Sulla on luonnonkihara hius, joka on aina kuivempi kuin tavallinen suora. joten tuo värinpoisto on aika rankka juttu. se joudutaan joskus tekemään useamman kerran.
Askorbiini ei tee mitään vaurioita hiuksiin, päinvastoin!
tai sitten otat muutaman vaalean raidan, jolloin yleisilme on jälleen vaaleampi.
Sinulle myös mustatukka, arvaapa vaan monta kertaa joutuu vaalentamaan, ennen kuin hiukset on vaaleat.. MONTA!!
Ja mustasta vaaleammaksi ei ikinä onnistu täydellisesti, ne jää aina keltaiseksi.
Turkuheittari: on tämä kasariheittari:) Eli tupeerataan ja kilo lakkaa
Vierailija:
ihme rahastusta!!!
eihän sitä aina voi parturin ja asiakkaan näkemys ennen leikkausta olla aivan sama....
Nyt olikin puhe, että asiakkaalla oli takahiukset jääneet liian pitkiksi..
Ei mikään pikkuosio esim. sivusta tai otsis.
On aika hiton suuri työ aloittaa leikkaamaan ihan alusta, etenkin jos kerrostus on tehty ko. pituuteen sopivaksi.
Jos minä kampaajana näytän asiakkaalle esim. mikä on 4cm ja hän hyväksyy, silloin siinä pysytään. Toki voi välillä näyttää peilistä, ollaanko oikeilla jäljillä.
Porrastetut, rikotut, tummat ja vaaleat sävyt. Shokkiraidat ym..