Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissanhiekan haju

Vierailija
25.07.2017 |

Moikka. Mulla on hoidossa pari kissaa varmaankin pari kuukautta ellei kauemminkin, kunnes ne adoptoidaan. Ongelma on se että kissanhiekka alkoi haisemaan jo seuraavana päivänä vaikka olen putsannut kaksi kertaa päivässä paakut ellei useamminkin. Olisiko vinkkejä millä hajua voisi neutralisoida niin että kissatkin vielä haluaa käydä poksissa eikä tarvis nyt jo vaihtaa hiekkaa. Kurjaa tulla kotiin kun haisee kissanhiekka kun tottunut puhtaan hajuiseen kämppään. Sain ison kasan kissanhiekkaa lahjoituksena joten hiekan vaihto ei nyt ole optimaalisin vaihtoehto, googlettamalla kaikki käskee vaihtamaan hiekan merkkiä vaan niin siksi tulin tänne kysymään :) Olisko jotain mitä tohon sekaan vois laittaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemassa on myös kissanhiekanhajustetta, mutta paras vaihtoehto on myydä olemassa oleva hiekka ja ostaa huomattavasti parempi laatusta tilalle!

Vierailija
2/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että nuo markettien kissanhiekat eivät pidättele hajua. Jos haluaa säilyttää kotinsa raikkaana kissanvessasta huolimatta, niin ainut vaihtoehto lienee ostaa eläinkaupasta kunnollista mikrohiekka-kissanhiekkaa. Se on kyllä kultahiekan hinnoissa, mutta toimii. Osta vaikka koeluontoisesti yksi säkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosien varrella ollut monta kissaa ja hiekkoja ollut käytössä vaikka minkä merkkisiä ja hintaisia. Ostan sitä mitä on tarjolla kun kauppalistassa lukee hiekkaa. Myös eläinkauppojen hiekkoja olen kokeillut, mutta autottomalle niiden roudaaminen on turhan työlästä, enkä ole huomannut mitään valtavaa eroa niiden ja tavishiekkojen välillä. 

Vaihdan hiekat usein, eikä hajuhaittaa ole. En koe kissanhiekan vaihtamista suurena vaivana. Sinullahan on hiekkaa paljon, joten sinun ei tarvitse edes raahata sitä kaupasta. Ja kyseessä on vain kaksi kk., kyllä sinä sen ajan jaksat ne hiekat vaihtaa vaikka kaksi kertaa vikkossa. Kissakaan ei viihdy jos se reviirillä haisee pissa. Kissanhiekkahajuste on ihan sairas ajatus. 

Vierailija
4/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun en tiedä onko ne kaksi kuukautta tai kauemmin :/ Ajattelin jos olis olemassa jotain mikä sitois hajuja muukin kun uusi hiekka. Ja ei se hiekan vaihto ole niinkään se ongelma vaan ei huvittais heti vaihtaa kun sitä hiekkaa on aika paljon tuolla laatikossa, hiekka loppuu alkumetreillä jos alan jatkuvasti vaihtamaan. Ei sitä hiekkaa voi olla kauhean vähääkään ettei kissat ui jätöksissään (ja putsaan kyllä usein paakut pois mut silti). Jossain luki että ruokasooda hiekan joukossa imisi hajuja mut se ei kuulosta kauhean terveelliselle kissan tassuja ajatellen, mua ainakin ruokasooda alkaa iholla polttelemaan.  Laitoin jo ruokasoodaa tuohon ilma-aukon suodattimen päälle ja se on ehkä vähäsen auttanut asiaa. Tänään kyllä vaihdan hiekan

Vierailija
5/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paakut aina heti pois,( älä heitä wc pönttöön, pussiin jä heti roskiin)

uutta hiekkaa tilalle, hiekan vaihto kerran viikossa, pese myös laatikko,

eipä haise.

Vierailija
6/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paakut aina heti pois,( älä heitä wc pönttöön, pussiin jä heti roskiin)

uutta hiekkaa tilalle, hiekan vaihto kerran viikossa, pese myös laatikko,

eipä haise.

kyllä mä tiedän miten kissanlaatikkoa hoidetaan, meillä on ollut kissoja jo 10v mutta ei ole ennen ollut ongelmaa kun ollut eri laatua hiekkaa. Tää laatu haisee silti, ei ole mennyt kuin kolme päivää eikä edes viikkoa. Mä kun en saa korvauksia siitä hiekasta mitä menisin ostamaan jos noita lahjoituksia ei ole ensin käytetty enkä rehellisenä ihmisenä ala kikkailemaan mitään.

Vierailija
7/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en tarkoittanut mitenkään neuvoa, itselläni kissoja yli 20v.

hiekkana milloin mitäkin, tuollain hajut ainakin täällä pysyivät poissa.

Mutta vaihda hiekka muuhun merkkiin, ja lahjoita nuo olemassa olevat

vaikka jollekkin.

Vierailija
8/8 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua vaihtaa hiekkamerkkiä, mutta hiekoissa todellakin eroa! Meillä kolme sisäkissaa ja käytössä Everclean. Kallis mutta riittoisa hiekka! Koko hiekkaa ei vaihdeta lainkaan, paakut pois ja tilalle uutta tarpeen mukaan. Ei haise lainkaan, ei edes illalla kun siivoan paakut kun kaikki päivän tarpeet laatikossa!