Mikä oli pahinta narsistin kanssa?
Kommentit (22)
En tajunnut että tuo valvottaminenkin on yksi narsistin tapa. Exäni teki sitä vaikka tiesi, että kärsin unettomuudesta ja että olen herkkäuninen. Jaksoin nukkumattomuutta vain häntä paremmin, koska olin niin tottunut siihen. Mutta väsymyksensä hän kuitenkin laittoi minun syykseni, vaikka itse tarkoituksella valvotti kumpaakin.
Hänellä oli myös tapana viedä meitä pyörälenkeille ilman että kertoi aluksi matkan pituuksia. Hän yritti väsyttää minua että olisi saanut ilkkua väsymykselleni. Hänen harmikseen minulle ei tehnyt kovakuntoisena tiukkaa 60 km lenkit. Jossin vaiheessa näillä lenkeillä hän väsyi ja naps esiin tuli toinen mies. Syy oli aina minussa koska en ollut ottanut eväitä meille (piti vähän pyöräillä).
Hän myös käytti minua taloudellisesti hyväkseen. Jotenkin hän sai asiat käännettyä niin että minä olen se hyväksikäyttäjä.
Hän hakkasi myös minua ja silloinkin siinä oli joku toinen. Hänestä tuli esiin joku muu, en osaa selittää. Ääni oli erilainen, hän puhui oudosti. Aina tietysti syy oli minun. Hän "joutui" minun takiani tekemään niin. Loppuajan asuin turvakodissa kunnes sain asunnon.
Nykyään olen mielettömän onnelinen että pääsin hänestä ja hänen sairaasta maailmastaan. Vasta jälkikäteen olen tajunnut ja yhdistellyt asioita. Siedän liikaa ja olen liian kiltti ja empaattinen. Tällaista on liian helppo manipuloida ja käyttää hyväkseen.
Senkin tiedän että narsistia ei voi muuttaa tai parantaa. Hän ei tajua käyttäytyvänsä väärin. Hän elää omassa kuplassaan. Parempi on jättää tuollainen taakseen niin pian kuin nahdollista.
20 vielä jatkaa...
Valvottaminen alkoi kun menin lukioon. Ilmeisesti tarkoituksena oli estää opiskelu. Ajokortillakin äitini yritti kiristää minua. Olisi maksanut autokoulun jos en kävisi lukiota. Kävin kuitenkin ja jäin ilman ajokorttia.
Sitten kun lähdin opiskelemaan alkoi häiriköinti ihan toden teolla. Puhelin soi jatkuvalla syötöllä. Sitten jos äitini sai kuulla että valmistaudun tenttiin niin tihensi tahtia. Pahimmillaan soitteli 10-15 minuutin välein. Myös myöhään illalla ja varhain aamulla.
Ja jatkuvasti oli jotain draamaa. Sisaruksillani oli muka-ongelmia joita minun piti olla aina heti ratkomassa ettei sisaruksen elämä mene lopullisesti persiilleen. Kaikenlaisia aivan ihmeellisiä juttuja joilla varasti energiaani ja aikaani. Ja minä olin paha ja kylmä ja ilkeä ihminen jos en äidin käskystä sekaantunut kaikkiin ihmejuttuihin.