Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattominta mitä olet kuullut kätilön tai neuvolan tädin suusta?

Vierailija
25.07.2017 |

Saa jakaa!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnytyksessä paikat nykyään enää repeä kun itkin synnytyspelkoa. Tuli kukkapuskan kanssa nolona kotikäynnille synnytyksen jälkeen. Olin liikuntakiellossa III-asteen repeämien takia. Tikkejä oli 67 kappaletta.

Vierailija
2/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei synnytyksessä paikat nykyään enää repeä kun itkin synnytyspelkoa. Tuli kukkapuskan kanssa nolona kotikäynnille synnytyksen jälkeen. Olin liikuntakiellossa III-asteen repeämien takia. Tikkejä oli 67 kappaletta.

Niin varmaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä taida lasta tulla. Tuli sieltä 3kilonen tyttö.

Vierailija
4/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkipuintikeskustelussa kätilö totes että on se synnyttäminen kyllä niin rankka fyysinen ponnistus että "ihmettelen aina miten naiset siihen ryhtyy".

Vierailija
5/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat niin näitä. Joku terkka kannustanut ja sanonut, että on pieni mahdollisuus, että repeäisi tmv, yleensä menee hyvin.. Ja mamma parkuu Iltiksen otsikoissa, että se lupasi, ettei käy mitään. Ei terkalla ole mitään henk.koht. intressiä valehdella, joten tämän kirjoittaja taaa liiottelee/esittää asiat haluamallaan tavalla.

Vierailija
6/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa jakaa!

Tuo on kyllä aika asiatonta!

Vierailija
7/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terkan suusta "pienirintaiset on parempia imettäjiä" kun multa ei tullut tarpeeksi maitoa, itse olen aika isorintainen

Vierailija
8/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En parkunut Iltiksen kannessa. Tapahtumasta jo 16 vuotta. Lisää lapsia en voinut enää tehdä kun korjausleikkauskaan ei onnistunut. En parkunut silloinkaan. Edelleenkin haittaa elämääni tuo tapaturma. Joka ei ollut terkan syy millään tavoin. Mutta vähättelyä en siedä enää yhdeltäkään ihmiseltä. En edes sinulta.

Vierailija
9/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat niin näitä. Joku terkka kannustanut ja sanonut, että on pieni mahdollisuus, että repeäisi tmv, yleensä menee hyvin.. Ja mamma parkuu Iltiksen otsikoissa, että se lupasi, ettei käy mitään. Ei terkalla ole mitään henk.koht. intressiä valehdella, joten tämän kirjoittaja taaa liiottelee/esittää asiat haluamallaan tavalla.

Monet ihmiset ovat niin yksinkertaisia, että eivät esim. ymmärrä tilastollisen todennäköisyyden ja yksittäistapauksen eroa. Toisaalta esim. joskus on ammattilainen vahvasti suositellut jotain, ja myöhemmin sama ihminen on sanonut, että häntä on käsketty tekemään jotain.. Ei siis ymmärretä, että tutkimuksellisen tiedon tai asiantuntijatiedon varassa voidaan suositella tai todeta asioita, vaan ympäri kyliä huudellaan, että on käsketty tekemään..

Vierailija
10/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esnimmäistäni ja olin niin onnellinen raskaudestani. Viittä vaille eläkkeellä oleva terkka puhui lakonisesti:" Lasten hankkiminen on naiselle työn vieroksuntaa".

Vierailija
11/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin pienikö se olikin"

Esikoinen 3600g.

Vierailija
12/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt koko ikäni matalasta hemoglobiinista ja käyttänyt apteekin rautavalmisteita. Raskauden aikana söin veriohukaisia sun muita vielä lisäksi ja silti hb oli matala. Neuvolan terveydenhoitajan ensimmäisellä käynnillä hän tuumasi että minun on otettava itseäni niskasta kiinni, koska vaarannan matalalla hb sikiön terveyden. Jäin sanattomaksi ja vaihdoin terveydenhoitajaa heti seuraavasta kerrasta.

Vierailija
13/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keskenmenon. Neuvolassa tuhahdettiin tylysti, että noitahan sattuu kaikille.

Vierailija
14/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa juteltiin niitä näitä ja tuumasi, että välillä minusta (yksinhuoltajana) tuntuu että vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja. Th tiuskaisi "Ei niitä tunteja ole muillakaan yhtään enempää ". Olin vähän yllättynyt, mutta jatkoin kertomalla kuinka minusta on oikeasti raskasta illalla klo 21 alkaa vääntää jotain seuraavan päivän ruokaa tai pestä pyykkiä, kun lapsi herättää klo 6-7 ja itse olisi käytävä suihkussa ja ehkä olisi kiva ihan vaan rentoutua. Tämä Niskavuoren emäntää muistuttava kotka puuskutti jotain helpolla pääsemisestä ja turhasta valittamista.

Annoin asian olla koska tiesin hänen jäävän eläkkeelle.

Vierailija
15/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin neuvoa, miten lopettaa imetyksen, kun imetys muutaman ensimmäisen viikon jälkeen kävi sietämättömän kivuliaaksi. En saanut neuvoja, sain kehotuksen ruveta luovuttamaan maitoa. 

Vierailija
16/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta odottaessani noin raskausviikolla 30 menin neuvolaan. Siellä oli sijainen. Sanoin heti kättelyssä että tuntuu että vauva jo laskeutunut.  Ensimmäinenkin laskeutui hyvissä ajoin. No tää täti mittasi mahan ja alkoi tivaamaan että käytänkö huumeita tai ryyppäänkö koska maha ei pysy käyrillä.  Itkua siinä väänsin melkein. No teki tutkimuksen ja sanoi että tämähän vauva on jo laskeutunut syvälle lantioon.  Se selitti käyrältä putoamisen.  Vieläkin harmittaa vaikka se "huumevauva"  pääsi ripillekkin jo :)

Vierailija
17/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät alapeukuttajat.

Vierailija
18/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa juteltiin niitä näitä ja tuumasi, että välillä minusta (yksinhuoltajana) tuntuu että vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja. Th tiuskaisi "Ei niitä tunteja ole muillakaan yhtään enempää ". Olin vähän yllättynyt, mutta jatkoin kertomalla kuinka minusta on oikeasti raskasta illalla klo 21 alkaa vääntää jotain seuraavan päivän ruokaa tai pestä pyykkiä, kun lapsi herättää klo 6-7 ja itse olisi käytävä suihkussa ja ehkä olisi kiva ihan vaan rentoutua. Tämä Niskavuoren emäntää muistuttava kotka puuskutti jotain helpolla pääsemisestä ja turhasta valittamista.

Annoin asian olla koska tiesin hänen jäävän eläkkeelle.

Ei liity aiheeseen, mutta minulle opettaja totesi joskus, samantapaisesti, että "sellaista se elämä on", kun valitin, että kaikki aika jonka en ole koulussa, nukun. Suoraan koulun jälkeen nukkumaan ja heräsin väsyneenä kun oli aika lähteä kouluun seuraavan kerran. Luuli varmaan, että liioittelen :D Tämä oli kun keskustelimme huonontuneesta koulumenestyksestäni. Koin tulleeni todella vähätellyksi.

No, hakeuduin hoitoon ja diagnosoitiin sekä tyypin 1 diabetes, että kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
19/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Annatko sinä tälle lapselle ruokaa?" kysyi sijaisterkkari vauvan 8kk neuvolakäynnillä. Ilmoitti sitten ettei voi ottaa vastuuta lapsesta ja lähetti meidät pikana lääkärille joka oli paikalla. Tyttö oli jo syntyessään pitkä ja pituuskasvu oli kovaa myös vauvana. Paino laahasi perässä, tosin sitäkin tuli koko ajan tasaisesti. Mutta paino oli alakäyrillä, pituus taas yläkäyrillä. Lääkäriä hymyilytti kun tutki lasta. Totesi, että kyllä tämä lapsi ruokaa saa (eikä ole mitään imeytymishäiriöitä) koska kasvaa pituutta noin reilusti, ei kuulemma kasvaisi jos kärsisi nälkää. Silti se terkkarin kysymys kirpaisi ja vitutti.

Vierailija
20/35 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli itkenyt paljon jo 5kk ja nukkunut vain pieniä pätkiä.Aloin olla jo unettomuudenkin tähden uupunut koska myös esikoinen tarvitsi äitiä.Mies yksityisyrittäjä ja harvoin kotona ja jos olikin niin luki ja makasi.Soitin sitten aika epätoivoisena neuvolan terveydenhoitajalle ja kerroin miten jaksellaan.Eipä jaksanut kuunnella ekaa lausetta pidemmälle kun tokaisi,että kyllä minun täytyy olla tyytyväinen kun lapsi on terve ,koska on niin paljon sairaita lapsia.Joo,olinhan minä ,mutta sillä hetkellä täysin loppu ja uupunut.En hakenut säälipisteita vaan ihan vaan jotain millä jaksaa eteenpäin.

No törpösti kyseinen henkilö käyttäytyi myöhemminkin enkä mennyt lapsen kanssa neuvolaan 3v tarkastuksen jälkeen kun en saanut toista terkkaria.No loppu hyvin ,kaikki hyvin.Tästä on aikaa yli 10v eikä silloin vielä ainakaan siinä neuvolassa koskaan kysytty kuinka äiti voi tai mikä on perhetilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä