Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valehtelin, että en voi saada lapsia

Vierailija
25.07.2017 |

Nolottaa ihan kamalan paljon ja en tiedä miten nyt pääsen tilanteesta eteenpäin. Eniten tunnen häpeää saamastani myötätunnosta. Menin jotenkin vahingossa ajattelematta sanomaan etten voi saada lapsia vaikka tilanne ei ole sellainen. Minulla ja miehelläni ei vielä ole lapsia, vaikka olenkin jo jonkun aikaa haaveillut lapsesta.

Jotenkin suustani pääsi lausahdus "en voi saada lapsia" menin omasta lausahduksestani täysin lukkoon, jonka muut ilmeisesti tulkitsivat tunteellisuudeksi tms. ja kaikki olimme aivan syvässä hiljaisuudessa kunnes sain pahoittelevia katseita ja pahoitteluita tilanteesta. En osannut avata suutani ja oikaista asiaa.

Kyseiset henkilöt olivat työkavereita ja puolituttuja.

Eniten kärsin henkistä krapulaa oikeasti lapsettomien vuoksi, joita löytyy myös omasta lähipiiristäni, koska olen nähnyt kuinka musertavaa oikeasti lapsettomuus voi olla.

Keskustelu ei oikein asiasta edennyt/vaihdettiin aihetta,ckoska kaikki olivat kiusaantunut. Lapsettomuutta ja lapsen saantivaikeuksia on monenlaista enkä sentään ole raskaana mutta entäs jos joskus tulevaisuudessa tulen raskaaksi. Mun pitää sitten ilmeisesti iloita raskaudestani tuhatkertaisesti..? Mua oikeasti hävettää tuollainen möläytys, joka ei mitenkään päin ollut totta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa :(

Vierailija
2/6 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasiko siis kysymykseen, "miksei teillä ole lapsia?" No eihän se asia periaatteessa kenellekään kuulu, joten väliäkö sillä, miten ne utelut saa loppumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran käynyt eräs samantapainen moka, mutta henkilö jolle möläytin asiani oli onneksi sellainen jota en joutunut näkemään enää sen koommin ja asia ratkesi sillä. Mutta siis onko tuon lausahduksesi taustalla jokin ihan järkevä todenperäinen ajatus jonka puit vaan sanoiksi väärin, yksinkertaistetulla tavalla? Mulla oli ainakin. 

Vierailija
4/6 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasiko siis kysymykseen, "miksei teillä ole lapsia?" No eihän se asia periaatteessa kenellekään kuulu, joten väliäkö sillä, miten ne utelut saa loppumaan.

No en sentään ihan metsästä möläyttänyt "asiaani". Oli puhetta äitiyslomista ja uralla etenemisestä naisena. Ei mulla kuitenkaan ollut välttämätöntä tarvetta sanoa mitään tuollaista noin peruuttamattomasti kuuloista. Paremmin olisin ilmaissut itseni, jos olisin sanonut haaveilevani jo omasta lapsesta mutta kuitenkin mieheni kanssa emmitään.

-ap

Vierailija
5/6 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mahdollisuus pelastaa kasvosi on kaikessa hiljaisuudessa hankkia sterilisaatio. Sitten tuo on tarpeeksi lähellä totuutta, jottet valehdellut.

Vierailija
6/6 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille ihan todellisuudessa gynekologi sanoo, ettei voi saada lapsia ja ei tarvitse edes ehkäisyä, mutta sitten saakin. Ja joillakin ei vain puolison kanssa sovi "geenit yhteen", eli kummassakaan ei ole mitään vikaa, mutta eivät voi saada yhdessä lapsia.