Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herpeshuulinen tappoi vauvan! Ai että pistää vihaksi tommoset tautipesäkkeet, jotka menee viattomia vauvoja pussailemaan

Vierailija
25.07.2017 |

Jokaiselle, jolla on Herpes, pitäs polttomerkat H kirjan otsaan

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomalaisista 90 % :D

Vierailija
2/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli 50v ja mun ystäväpiirissä/tutuissa/sukulaisissa on vain yksi, jolla on tiettävästi herpes

Vierailija kirjoitti:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähes kaikille.

Vierailija
4/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni n. 54%, kun puhutaan hsv1:stä. Oiskohan ollut peräti 15% hsv2.

Vierailija
5/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uusi terrorismin muoto varmaan.

Vierailija
6/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yli 50v ja mun ystäväpiirissä/tutuissa/sukulaisissa on vain yksi, jolla on tiettävästi herpes

Vierailija kirjoitti:

Se ei kerro vielä paljonkaan.

Vierailija
7/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska vain pienellä osalle tulee iso rakkula. Osalle tulee pienen pieni, millin parin näppy, jota ei itse edes välttämättä huomaa. Monella taas ei ole näkyviä oireita mutta voi silti tartuttaa.

"Yskänrokkoviruksia (herpes simplex virus, HSV) on kahta tyyppiä, HSV1 ja HSV2. HSV1 aiheuttaa infektion yleensä kasvoissa, HSV2 sukuelimissä (genitaaliherpes 1) ja pakaroissa. Joskus HSV2 on kasvoissa ja HSV1 sukuelimissä. HSV1-tartunta saadaan yleensä pienenä, jolloin se ei aiheuta mitään oireita. Mitä vanhempana tartunnan saa, sitä todennäköisemmin seurauksena on voimakas infektio. Lähes jokainen on saanut HSV1-tartunnan ja kantaa virusta elimistössään. Kun ihmisen immuunipuolustus heikentyy flunssan, auringon ultraviolettisäteilyn tai muun syyn seurauksena, virus aktivoituu ja siirtyy hermoa pitkin ihoon tai limakalvolle."

Vierailija
8/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes simplex on Herpes simplex -nimisen viruksen aiheuttama herpesinfektio. Viruksesta ja taudista on kaksi tyyppiä (HHV-1, eli HSV-1, ja HHV-2, eli HSV-2). Suu-, huuli- ja ihoinfektiot ovat tavallisesti HSV-1:n aiheuttamia. Genitaaliherpes on tavallisesti HSV-2:n aiheuttama. Huuli- ja genitaaliherpes voivat kuitenkin olla myös toisin päin.

HSV-1-virusta kantaa noin 85 % aikuisväestöstä, joista puolella on jossain elämänsä vaiheessa uusiutuva infektio. HSV-2-tyypin vasta-aineita on 25 %:lla aikuisväestöstä.

Vierailija
9/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tää Herpes on?

Vierailija
10/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se rakkula voi olla esim. pikkuruisen finnin näköinen ja ilmestyä vain kerran vuodessa tai harvemmin. Monikaan ei tajua herpekseksi, paitsi sitten kun on jo tartuttanut jollekin.

Vierailija
11/11 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on ihan sama asia kuin flunssa 😀😀"