Kuulin joskus tällaista että 90 % ihmisten kohtaamista tietokoneongelmista ratkeaisi ihan vaan uudelleenkäynnistyksellä
Kommentit (9)
Minulla on 10v vanha kone ja tuo on auttanut toistaiseksi kaikkeen. :D Netti ei toimi - buutti korjasi, äänet ei toimi - buutti korjasi, kone hidastelee - buutti korjasi etc.
Kokemuksesta väittäisin että 98% on lähempänä oikeaa
Olen sulkenut koneeni viimeksi huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan väitteessä perää?
99% tietokoneongelmista liittyy Windowsiin ja yleensä ainoa tapa saadakin se takaisin kärryille on käynnistää uudelleen. Oikeiden vakavasti otettavien käyttöjärjestelmien käyttäjät harvemmin vastaaviin ongelmiin törmäävätkään ja jos törmäävät, ne on ratkaistavissa muutamalla toimenpiteellä ilman mitään käynnistelyjä. Omilla ei-Windows työkoneilla on vuosien uptimeja..
No ei mulla ainakaan siitä mitään hyötyä ole ollut. Kone on ollut sen verran laadukas että jos siinä toiminnassa häikkää niin siinä on oikeasti joku vika.
Mulla ainakin nykyään on langattomat verkot melkeinpä suurin murheenkryyni ja niihin ei kyllä sammuttelut auta tippaakaan.
Kaikkihan tuon tietää. Paitsi meidän asiakkaat.
Terveisiä helpdeskistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan väitteessä perää?
99% tietokoneongelmista liittyy Windowsiin ja yleensä ainoa tapa saadakin se takaisin kärryille on käynnistää uudelleen. Oikeiden vakavasti otettavien käyttöjärjestelmien käyttäjät harvemmin vastaaviin ongelmiin törmäävätkään ja jos törmäävät, ne on ratkaistavissa muutamalla toimenpiteellä ilman mitään käynnistelyjä. Omilla ei-Windows työkoneilla on vuosien uptimeja..
No, rivikäyttäjät, joita suurin osa ihmisistä on esim. kunnissa, eivät voi käyttää "vakavasti otettavia käyttöjärjestelmiä". Ja mitä hiton iloa on vuosien uptimesta? :D
Varmaan kymmen vuotta sitten. Nykyisin uskon että valtaosa tietää jo tämän ja osaa senmukaan toimia.
Mutta täytyy sanoa, että jos on työt kesken ja auki 20 nettisivua, 10 tiedostoa ja 5 järjestelmää niin juu ei ihan heti huvita aloittaa alusta..