Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei vahvista elatussopimusta?

Vierailija
25.07.2017 |

Niin mitä sitten tehdään? Meillä sopimus pitäisi nyt uusia ja samalla tarkistaa, mutta lasten isä ei saapunut lastenvalvojan tapaamiseen, eikä ole jälkikäteenkään käynyt asiaa omalla paikkakunnallaan hoitamassa, vaikka virka-apupyyntö sinne tehtiin. Ihan minimillä pääsee muutenkin ja minä huolehdin kaikesta yksin, tapaamiset ovat kovin harvinaisia.
Kyllä voi mies näköjään unohtaa omat lapsensa sen jälkeen uusi elämä uuden perheen kanssa alkaa...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä miksi se nainen saa elatustukea vaikka 50/50 huoltajuus? Ne on lasten rahoja ne elatustuet, sama kuin lapsilisät. Miksi niitä lapsilisiä ei jaeta molemmille puoliskoille?

Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että vaikka se lapsi asuisi vanhemmillaan puoliksi, niin normaalisti hänestä maksetaan silti vain yksi päivähoitomaksu, vakuutus, lääkekulut, harrastusmaksut, koulutarvikkeet, harrastusvälineet, kaverisynttärilahjat, vaatteet, urheiluvarusteet jne. jne.

Vierailija
22/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä miksi se nainen saa elatustukea vaikka 50/50 huoltajuus? Ne on lasten rahoja ne elatustuet, sama kuin lapsilisät. Miksi niitä lapsilisiä ei jaeta molemmille puoliskoille?

Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että vaikka se lapsi asuisi vanhemmillaan puoliksi, niin normaalisti hänestä maksetaan silti vain yksi päivähoitomaksu, vakuutus, lääkekulut, harrastusmaksut, koulutarvikkeet, harrastusvälineet, kaverisynttärilahjat, vaatteet, urheiluvarusteet jne. jne.

Ja tähän vielä lisänä se, että etävanhemmalla ei ole luonapitovelvollisuutta, joten lähivanhemman on 24/7 oltava valmis toimimaan yksinhuoltajana ja siksi lapsi otetaan myös hänen asunnossaan huomioon. Koska etävanhemmalla ei ole samanlaista vastuuta vaan hän voi koska tahansa jättää lapset ottamatta, ei lapsia myöskään lasketa hänen asuntoonsa vakituisiksi asukkaiksi.

Etävanhemmalle lasketaan luonapitovähennystä sen mukaan, miten paljon hän lasten elämään käytännössä osallistuu. Jos vanhemmat saavat lapsen menot sumplittua yhdessä, ei elatusmaksuja tarvi maksaa, vaan etävanhempi maksaa suoraan osuutensa lapsen menoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elareilla pitäisi olla yhteinen tili mihin toisella vain katseluoikeus.

Mietityttää itseä että miten Suomen valtio maksaa täydet elarit äidille joka majailee kotona, haluamatta edes töihin mennä. Saa lapsilisät, elarit, työttömyyskorvauksen, asumistukea ja lapset on isällään puolet ajasta. Äiti on sitä mieltä että ne rahat mitä hän saa ovat hänen toimeentulemiseksi tarvittavia rahoja. Isä ei saa mitään rahoja, eikä tietoa siitä mihin rahat on käytetty. Plus tietenkin kaikesta isommasta ostoksesta isän pitää maksaa puolet.

Ei mene jakeluun..

Miksi sinulle kuuluisi mitenkään mihin entinen puoliso käyttää rahansa?

Minä olin siinä käsityksessä, että ne on lasten rahat. Ei eksän. Mites se aina vaihteleekin riippuen siitä kumpi sopii äiskälle paremmin?

Vierailija
24/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten tällaisille miehille riittää niitä seuraavia naisia? Osa tämänkin ketjun kirjoituksista huokuu sellaista vihamielisyyttä ja suoranaista pahuutta paitsi ex-puolisoa niin myös omia lapsia kohtaan, etten ymmärrä millainen ihminen haluaa seurustella ja pahimmillaan jopa perustaa perheen sellaisen ihmisen kanssa? Jos mies alkaa vihata omia lapsiaan ja toivoo heille pahaa, oli se syy ihan mikä tahansa, niin kenelle tulee mieleen tehdä tällaiselle sairaalle sekopäälle lisää niitä vihattuja lapsia?

Ehkä eksän likaiset ja temput ja ero tekivät miehestä tuollaisen katkeran kyynikon. Mietipä sitä.

Vierailija
25/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nro 1 varmasti asianajaja vai juristi?

No annan tässä ap:n miehelle neuvon: Palkkaa hyvä asianajaja tai juristi. Viivyttele minkä voit, kiusa se on pienikin kiusa.

Siis lakimies avuksi isälle että hän saa kiusata lastaan, olemalla elättämättä tätä? Isä maksaa mieluummin lakimiehelle, kuin lapselle vaatetta ja harrastusta? Onneksi olkoon, tässä sinulle vuoden ääliö -palkinto.

Vierailija
26/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten tehdään? Meillä sopimus pitäisi nyt uusia ja samalla tarkistaa, mutta lasten isä ei saapunut lastenvalvojan tapaamiseen, eikä ole jälkikäteenkään käynyt asiaa omalla paikkakunnallaan hoitamassa, vaikka virka-apupyyntö sinne tehtiin. Ihan minimillä pääsee muutenkin ja minä huolehdin kaikesta yksin, tapaamiset ovat kovin harvinaisia.

Kyllä voi mies näköjään unohtaa omat lapsensa sen jälkeen uusi elämä uuden perheen kanssa alkaa...

Minä olen kovasti ihmetellyt näitä elatussopimuksia. Miksi ihmeessä miehen pitäisi elättää entisen puolisonsa ja lapsen elämää? Eteenkin mikäli nainen on itse ottanut eron ja lähtenyt omille teilleen? Kun kerran ei arkeen kuulu, miten ne maksutkaan silloin kuuluvat? Tässä on harvinaisen iso vääryys "oikeuden" toimesta.

Hah, ap:n viestissähän nimenomaa lukee, että minimeillä pääsee muutenkin, tuskin tällä 150 eurolla ex puolisoaan elättää, tuskin edes sitä lasta. Mihin se isän elatusvelvollisuus siitä poistuu, vaikka ero tulisikin. Jos tarkoituksella on lapset aikanaan hankkinut, niin kyllä niistä huolta täytyy pitää samalla tavalla kuin lähivanhempikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi