Taaksepäin kallistunut kohtu ja kuukuppi?
Onko kuukupin käytössä mitään ongelmia, jos on taaksepäin kallistunut kohtu? Minulla tamponit ei toimi kun ne täyttyvät vain puoliksi (toinen puoli tamponista pysyy täysin kuivana) ja alkaa vuotaa. Olen ajatellut tämän johtuvan kohdun asennosta... kokemuksia kuukupista?
Kommentit (15)
Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ja tamponin kanssa oli tuo sama "ongelma". En ole edes ajatellut, että se johtuisi siitä. Minulla myös kohdunnapukka, on ihan emättimen vasemmassa laidassa.
Kuukuppi falskasi aluksi todella paljon, mutta kun opin laittamaan sen kohdunnapukan ympärille, se toimi erittäin hyvin. Eli työnnän sormet emättimeeni, ja tunnustelemalla tarkistan, että kohdunnapukka on kokonaan siellä kuukupissa. Toimii.
Mutta jos sormien tyäntäminen omaan emättimeen tuntuu mahdottomalta ajatukselta, kannattaa unohtaa koko kuppi.
Luulisi että kuukuppi toimisi paremmin kuin tamponit. Työntää sen kuukupin litistettynä kohti kohdunsuuta (tarkista ensin missä se sijaitsee), sitten pyöräyttää sormella kupin ympäri niin että se aukeaa ja joka suunnassa ottaa kiinni emättimen seinämiin.
Sanoisin että kokeilun arvoinen, jos toimii säästää hurjasti rahaa ja pyykkiä.
Joo, mulla myös taaksepäin kallistunut, ja kuppi toimii hyvin. Pitää olla vain tarkkana, miten sen avaa, eli kunnolla ote kupista ja kieputukset vielä paikoilla ollessaan, että on varmasti avautunut kohdunnapukan ympärille. Silloin ei falskaa.
Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja tamponit ei toiminut. Kuukuppi toimii kunhan asettele oikein. Nopeasti oppii tietään milloin on oikein.
Alkaa jo pikku hiljaa ottaa pattiin nämä kuppifanien kommentit kuinka kuppi toimii aina ja sopii jokaiselle ja sen jälkeen kun ostin kupin ei elämäni ole enää ollut ennallaan. Katsokaas, kun ei sovi. Olen yksi heistä. Sinnikkäästi jatkoin kupin käyttöä kunnes tajusin että hemmetti, eihän tästä tule mitään ja palasin tamponeihin. Nyt ei enää tarvitse suorittaa tyyliin rituaaliuhrilahjaa, että saan sen perhanan kupin edes ulos. Luojan lykky en ottanut kuppifanien neuvosta vaaria ja leikannut antennia pois.
Minulta ei ole pois, että se joillekin sopii niin täydellisesti. Hyvä teille, kunpa sopisi minullekin. Koittakaa nyt silti tajuta, että kaikki ei oo samanlaisia ja saman mallisia kuin te.
Minulle kuukupin opettelu oli alussa hankalaa ja kuppi jäi itse asiassa moneksi kuukaudeksi käyttämättä. Ei huvittanut yhtään koittaa tunkea sitä sinne koska tiesin (tai siis luulin) etten saa sitä. Jonkin ajan kuluttua rupesin taas harjoittelemaan ja jossain vaiheessa kuppi meni itsestään!
Vierailija kirjoitti:
Alkaa jo pikku hiljaa ottaa pattiin nämä kuppifanien kommentit kuinka kuppi toimii aina ja sopii jokaiselle ja sen jälkeen kun ostin kupin ei elämäni ole enää ollut ennallaan. Katsokaas, kun ei sovi. Olen yksi heistä. Sinnikkäästi jatkoin kupin käyttöä kunnes tajusin että hemmetti, eihän tästä tule mitään ja palasin tamponeihin. Nyt ei enää tarvitse suorittaa tyyliin rituaaliuhrilahjaa, että saan sen perhanan kupin edes ulos. Luojan lykky en ottanut kuppifanien neuvosta vaaria ja leikannut antennia pois.
Minulta ei ole pois, että se joillekin sopii niin täydellisesti. Hyvä teille, kunpa sopisi minullekin. Koittakaa nyt silti tajuta, että kaikki ei oo samanlaisia ja saman mallisia kuin te.
Kuppi toimii jos osaa käyttää ja löytää oikean kokoisen kupin. Malleilla on ero sama pätee myös tampooneihin.
Mulla kuukuppi ei toimi. Kohdunsuu on jotenkin hassusti melkein seinämässä kiinni ja hyppää usein kupista ulos, jolloin paineet lähtee ja vuotaa ohi. Puol vuotta jaksoin kokeilla josko se siitä onnistuisi mutta otti päähän joka kerta pitää sidettä varalla niin palasin tampooneihin.
Teen silleen että menen kyykkyasentoon ja laitan peilin lattialle. Kuukupin ympärille voi laittaa vähän liukkaria että se menee helpommin pimperoon. Sitten vähän levittelen pimperoa ja luiskautan kuukupin sisään.
Alussa tämä oli tosi vaikeaa, nyt menee ihan helposti! Harjoitus tekee mestarin! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppi toimii jos osaa käyttää ja löytää oikean kokoisen kupin. Malleilla on ero sama pätee myös tampooneihin.
Osaan käyttää ja eri kokoja ja merkkejä kokeiltu. On se jännä kun asiasta olen puhunut ja mulle on sanottu, että se kuppi ei vaan sovi mulle tai mun keholle. Silti aina löytyy joku inttämään vastaan kuinka ei se niin voi olla. Kaikille sopii.
Kannattaa ainakin kokeilla! Ei se ole suuri investointi ja ja maksaa itsensä pois aika nopeasti
molemmat löytyy ja ongelmia ei ole ollut. välillä kuukuppia on vaikea kaivaa vaginasta ja saa käyttää voimaa mutta kenenpä ei.
En ymmärrä miten kohdun asento liittyy asiaan mitenkään. Kuukuppi toimii aina. Loistava ja ihan paras suoja!