Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 38-vuotias. Viime vuosina on alkanut kamala erobuumi. Onko muilla samaa?

Vierailija
25.07.2017 |

Kun täytin 30v, "kaikki" kaverini ja samanikäiset tuttavat ja sukulaiset menivät naimisiin ja saivat lapsia. No, minäkin.

Nyt 8 vuotta myöhemmin tuntuu siltä, että "kaikki" eroavat.

Onko omaa kuvitelmaani vai onko muutkin huomanneet samaa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on parempi olla kuin vittumaisen akan kanssa.

Vierailija
2/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vittumaisen pihtari ukon kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Monella 40-kympin kriisi. Halutaan vielä olla nuoria kun fyysisesti vielä ihan nuorekas ym. Erobuumi kestää n. 5 vuotta. Kyllä se siitä.

N52. Tuon saman nähnyt.

Vierailija
4/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia eronneita lähipiirissä.

Vierailija
5/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lienee ihan normaali sykli nykypäivänä.

Naimisiin, tehdään lapsi tai pari ja rimpuillaan siinä se 5-10 vuotta ja sitten alkaakin jo sen verran kiristää, että on parempi vaihtaa maisemaa.

Vierailija
6/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Ehkei seitsemännen vuoden kriisi olekaan myytti.

Vierailija
7/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 29-vuotias ja mun lähipiirissä on just tuo naimisiinmeno+lastenteko -buumi meneillään. Kenties munkin tulevaisuudessa tulen näkemään samaa kuin sinä nyt.

Vierailija
8/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kierros on alkanut. Nykyään mennään monta kertaa naimisiin.

Vierailija
9/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman! Eniten harmittaa tässä se, että kaikissa tapauksissa perheessä on ollut yksi tai useampia alle kouluikäisiä lapsia. Kaikilla on rankkaa pikkulapsivaiheessa, mutta miksi ero nähdään ainoana ratkaisuna?

En usko, että kaikilla näillä eronneilla olisi ollut vain ja ainoastaan ero ratkaisuna ongelmiin. Kertoo enemmän luovuttamisesta kuin yrittämisestä.

Vierailija
10/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli noin kolmekymppiseksi asti ajatusmaailma; seurustelu->parisuhde->naimisiinmeno->lapset->saman ihmisen kanssa hautaan asti=elämä.

No lapset sain, naimisiin en onneksi heidän isänsä kanssa mennyt, nyt tajuan että yksin (lasten kanssa) eläminen on enemmän minun juttuni kuin perus(tylsä)parisuhde. Ehkä mieli joskus vielä muuttuu, mutta en olisi ikinä aiemmin voinut uskoa että nautin tästä elämäntyylistä enemmän.

En siis enää yli kolmekymppisenä vain halua samoja asioita kuin yli kymmenen vuotta sitten.

Ja se on täysin totta että mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
11/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Monella 40-kympin kriisi.

Aika paha tosiaan tuo 40-kympin kriisi! Minulle se iski siinä neljänsadankolmenkymmenen paikkeilla.

Vierailija
12/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu. Minun 12 henkisestä nuoruuden kaveripiiristä ei ole eronnut kuin kaksi. Ensimmäinen 3 kuukauden avioliiton jälkeen ja toinen15 vuoden. Kaksi ei ole koskaan aviossa ollutkaan ja me loput 8 ollaan edelleen naimisissa. Liitot kestäneet kaikilla 15-20 vuotta.

Eikä olla uskovaisia maalaisia vaan pääkaupuniseudulla asuvia, entisiä teinihäiriköitä, jotka vieläkin elämme aika holtittomasti.

Vierailija
13/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muistan lukeneeni, että 7 avioliittovuoden kohdalla on ensimmäiset kriittiset vaaranvuodet. Alkuhuuma (2-3 vuotta) on päättynyt, lapsia hankittu ja eletty kuluttavaa lapsiperhearkea 3-4 vuotta.

Vierailija
14/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen uskonnollisesta ympäristöstä, jossa avioerot on ennen olleet harvinaisia ja ainakin paheksuttuja.

Nyt näitä 35-45-vuotiaita eronneita on tosi paljon. En tiedä kenenkään eron syitä, mutta hämmästyttää. Itse kun eroaisin vain vakavasta syystä (pettäminen, pahoinpitely), niin en tiedä onko muilla heppoisammat syyt eroon. Melkeinpä kaiken muun pystyy sopimaan ja käsittelemään, mutta pettäminen ja pahoinpitely ovat asioita, joiden jälkeen en edes harkitsisi yhteen jäämistä.

Vierailija
15/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut että lasten teosta 2-5v, niin ollaan eron partaalla. Itse tein ainokaiseni nuorena. Nykyinen mieheni siinä 25veenä. Olin sinkku viimeiset 6 vuotta ennen kuin löin hynttyyt yhteen mieheni kanssa. Mieheni oli mennyt elämänsä peruskaavalla, naisystävä, pulla uuniin, naimisiin, ero 7 v avioliiton jälkeen. Löysimme toisemme n.35 vuotiaina, joten oliskohan tässä mahollisuus pitkäänkin onneen, kun molempien kokeilut ja hömpöttelyt on jo hoidettu pois alta :D

Vierailija
16/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset eivät enää tarvitse toisiaan. Perhe on kuollut. 

Vierailija
17/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain muistan lukeneeni, että 7 avioliittovuoden kohdalla on ensimmäiset kriittiset vaaranvuodet. Alkuhuuma (2-3 vuotta) on päättynyt, lapsia hankittu ja eletty kuluttavaa lapsiperhearkea 3-4 vuotta.

Olimme yhdessä yli 8v ennen lapsia, naimisissa ei ollenkaan, toisen lapsen vauvavuotena minä (nainen) aloin jo miettiä eroa, ero tuli kun yhteisiä vuosia oli 13. Jos mies olisi tajunnut vähääkään miten parisuhdetta hoidetaan, voisimme EHKÄ olla vielä yhdessä.

Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan, mutta voi siitä silti nauttia :)

T:10

Vierailija
18/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme yhdessä yli 8v ennen lapsia, naimisissa ei ollenkaan, toisen lapsen vauvavuotena minä (nainen) aloin jo miettiä eroa, ero tuli kun yhteisiä vuosia oli 13. Jos mies olisi tajunnut vähääkään miten parisuhdetta hoidetaan, voisimme EHKÄ olla vielä yhdessä.

Kävittekö parisuhdeterapiassa ja yritittekö pelastaa avioliittonne vai syytitkö vain miestäsi siitä, ettei se elänyt sinun parisuhdemallisi mukaan ja näit eron ainoana ratkaisuna?

Vierailija
19/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävittekö parisuhdeterapiassa ja yritittekö pelastaa avioliittonne vai syytitkö vain miestäsi siitä, ettei se elänyt sinun parisuhdemallisi mukaan ja näit eron ainoana ratkaisuna?

Emme olleet aviossa, viimeinen niitti eropäätökselle tuli sosiaalityöntekijöiltä, miehen käyttäytymiseen liittyen.

Vierailija
20/38 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat erota tavoitellessaan vaihtoehtoja jotka ovat kuitenkin pitkälti näennäisiä.