Uskaltaisitteko ottaa loparit ja lähteä kiertämään maailmaa?
En tiedä uskallanko.. haluaisin kovasti, mutta pelkään että kun joskus tulen takaisin, en löydä enää töitä
Kommentit (8)
Olen juuri valmistumassa, eli nyt olisi aika hyvä tilaisuus lähteä. Ap
Olen työtön, uskaltaisinko käyttää säästöni ja kierrellä maailmaa. Kaikki säästöt ei tähän menisi, mutta ikää on jo sen verran että työllistymisen kanssa voi olla vaikeaa.
Ja jos joku urputtaa että työtön ei saa matkailla, mulla ois varaa olla nostamatta perusrahaa sen 3-4 kk.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri valmistumassa, eli nyt olisi aika hyvä tilaisuus lähteä. Ap
Go for it!
Ei se työelämä mihinkään karkaa ja ehkä saat hieman näkemystä siihen, mitä haluat tehdä. Tuossa tilanteessa aina pääsee takaisin työnhakuun ja periaatteessa sitä voi tehdä reissun päältäkin.
Ihan mielenkiinnosta, mihinkäpäin kiinnostaisi lähteä reissaamaan?
No nyt on hyvä aika lähteä. Anna mennä.
Itse asun jo ulkomailla ja vuosien aikomisen jälkeen aion tehdä saman yhdessä poikkiksen kanssa: säästetään fyffeä niin että riittää ainakin puoleksi vuodeksi Aasiassa (Thaimaa, Vietnam, Kambodhia, Indonesia, Laos etc.), jossa sitten elellään reppureissaten ja penniä venytellen. Otetaan loparit kun on tarpeeksi rahaa kasassa. Lyhyemmän reissun nyt voi varmaan rahoittaa jollain kesäduunirahoilla niinkuin vaikka ap:n tapauksessa.
Meillä aikeissa sitten vähän myöhemmin reissun kuluessa funtsia mitä seuraavaksi, Euroopasta töitä kyllä pitäisi meidän osaamisella löytyä. Toki sun kohdalla on eri juttu kun olet vastavalmistunut.
Joka tapauksessa, lähde nyt tai kadut haaveestasi luopumista myöhemmin! Voithan myös vaikka tehdä töitä reissun aikana, googleta working holiday. Aasiaan matkustaessa huomioithan että rokotukset tulee hankkia puoli vuotta etukäteen ja matkavakuutus matkan koko kestoksi tulee olla voimassa, rinkan tulee olla laadukas ja mukana kannattaa olla useampi automaatti-/pankkikortti sekä mahdollisesti skannattu passin kopio esim. varkauden varalta.
Mä olen jo niin vanha että täytyy odotella että teini muuttaa pois kotoa :) Toisekseen työni on sellaista että sen saisi helpostikin etätyöksi joten jotain tuon suuntaista olisi hyvä kehitellä vielä ja siis kiertäessä säilyttää suomalainen työnantaja.
Riippuu iästä, koulutuksesta, työtilanteesta, mitä reissulta hakee, kuinka kauan on tarkoitus olla pois.
Itse kiertelin maailmaa opiskeluaikana ja nyt en kyllä lähtisi välivuodelle työelämästä. Toki reissaamisesta on ollut merkittävä hyöty itselle niin työelämässä kuin muutenkin. Eli jos ei ole ikinä isommin reissailut, niin sitä voin kyllä suositella.