Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat tuhlalijat, jotka tunnet

Vierailija
24.07.2017 |

Ei oo siis tarkoitus kertoa, kuinka pihistely ois ainoa tapa elää, vaan kertoo tapauksista, joissa joku tuttu on maksanut törkeitä summia jostain sellaisesta, jonka saisi normaalisti paljon edullisemmin.

Esim. Mun kaveri osti äkkilähdön Kanarialle hiihtolomalla. Maksoi tuplasti sen, mitä minä maksoin samanlaisesta reissusta vain muutamaa viikkoa aiemmin. Olisi saanut lomansa koululaisten lomien ulkopuolellakin, eli ei ollut siitä kiinni.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat päättivät lopettaa turhan pihistelyn, kun asuntolaina oli maksettu ja lapset lähteneet. Ja tää on tietty ihan oikein! Silti välillä nikotuttaa ja myös naurattaa, että maksoivat esim. tavallisesta hotellihuoneesta Porissa 270€/yö, kun halusivat lähteä extempore jazzeille. Mikäs siinä 😂

Vierailija
22/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat päättivät lopettaa turhan pihistelyn, kun asuntolaina oli maksettu ja lapset lähteneet. Ja tää on tietty ihan oikein! Silti välillä nikotuttaa ja myös naurattaa, että maksoivat esim. tavallisesta hotellihuoneesta Porissa 270€/yö, kun halusivat lähteä extempore jazzeille. Mikäs siinä 😂

Hyvä heille. Monet jäävät vanhoilla päivillään vielä pihistelymoodiin. Siitä on tietenkin iloa sitten kun perintöä jaetaan, mutta soisi sitä nyt vanhempienkin nauttivan vähän elämästään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri valittaa jatkuvasti kuinka rahat on tiukassa, eikä ole varaa mihinkään. Silti ostaa lähes joka päivä työpaikan kallista kahvilasta limsapullon ja pullan. Nuo ovat yht. yli 5 e. Usein hakee myös suklaapatukan tai karkkipussin. Siis satanen kuussa. Yli tonni vuodessa. Nuo siis ostaa ihan normiruokien lisäksi. Jos ostaisi samat herkut kaupasta niin säästäisi jo puolet.

Jos tämä kaveri ostaisi samat herkut kaupasta ja sijoittaisi säästyneen 50 e/kk passiiviseen osakeindeksirahastoon, hänellä voisi olla 20 vuoden päästä 25k euron salkku. Jättämällä kokonaan herkut pois sijoitusten arvo olisi jo 51k euroa.

Monet ihmiset voisivat voida taloudellisesti paljon paremmin tekemällä pieniä muutoksia arkeensa, jotka tuskin millään tavalla vaikuttaisi heidän hyvinvointiinsa. Esimerkiksi juurikin hakemalla herkkunsa lähikaupasta kahvilan sijasta.

Vierailija
24/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
25/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni on ostanut varmaan kaikki mahdolliset vatsalihastreenilaitteet ostos-tv:stä, mutta vatsa ei ole pienentynyt koskaan näiden vuosien aikana.

Vierailija
26/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni on ostanut varmaan kaikki mahdolliset vatsalihastreenilaitteet ostos-tv:stä, mutta vatsa ei ole pienentynyt koskaan näiden vuosien aikana.

Niiden tarkoitus on vahvistaa vatsalihaksia. Saattaahan hänellä olla vahvat vatsalihakset siellä rasvakerroksen alla. :D

Vierailija
27/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini joka on 5 lapsen yh niin osti kalliita joe blascon meikkejä ennen viikon ruokia ja sitten kitisee kun ei ole rahaa ruokaan. Baariin hänellä on aina rahaa ja eläkeläisäidiltä sitten pyydetään ostamaan lapsille kouluvaatteet syksyllä ja talvivaatteet. Ei kaikkien tarvi kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
28/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmekymppinen tuttuni saattaa ajaa kilometrin matkan taksilla kun väsyttää tai varata ex tempore lennot toiselle puolelle maailmaa ja kalliin hotellin koska "Suomessa on ankeaa". En ole koskaan ymmärtänyt tätä törsäilyä, vaikka rahaa hänellä toki varmasti onkin.

Vierailija
29/31 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kolmekymppinen tuttuni saattaa ajaa kilometrin matkan taksilla kun väsyttää tai varata ex tempore lennot toiselle puolelle maailmaa ja kalliin hotellin koska "Suomessa on ankeaa". En ole koskaan ymmärtänyt tätä törsäilyä, vaikka rahaa hänellä toki varmasti onkin.

Jos on rahaa törsäillä, niin sittenhän se nimenomaan on yleisesti hyödyttävää törsäillä. Kyllä me paikkakunnan yrittäjät kiitämme

Vierailija
30/31 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Tänään piti hakea yksi maito ja apteekista suujuttu. Tulin kotiin 9 limsa/vissypullon, leivän, kinkun, karkkien, marjakeiton, mansikoiden, herneiden, perunoiden, pallokrystanteemien, kynttilöiden ja kolmen kotipizzan kanssa !!!! Ja tilille jäi 27e jolla pitäis viikko vielä pärjätä. Mulla on joku vamma.

Mulla on sama vamma. Menen Jumbon Prismaan (paha virhe) ostamaan peruselintarvikkeita, päädyn shoppailemaan ja kun parin tunnin kaupoissa kiertelyn ja Starbucks-tauon jälkeen pääsen sinne ruokakauppaan, olen jo ainakin satasen köyhempi. Itse Prismassakin ostan sitten kaikkea ekstraa mikä sattuu silmiin osumaan, kuten artisaanileipää, luomulimonadia ja violettia kukkakaalia. Loppujen lopuksi parin kympin kauppareissu tulee maksamaan pari sataa.

Vierailija
31/31 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa törsäillä, niin sittenhän se nimenomaan on yleisesti hyödyttävää törsäillä. Kyllä me paikkakunnan yrittäjät kiitämme

Ystäväni ei toisaalta halua käydä Suomessa kampaajalla, koska se on kuulemma liian kallista. Käy ennemmin ulkomaanreissuillaan hoitamassa sen puolen kuntoon. On myös kaikki lomansa ulkomailla. Taksi- ja ravintolayrittäjiä hän kyllä Suomessakin tukee arkisin, mikä on tietysti hienoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi