Miten aloittaa gradu, apua?
Olen aloittamassa gradun ja minun pitäisi tehdä tutkimuslupahakemus mahd. nopeasti. Voin konsultoida proffaa, mutta varsinainen graduseminaari alkaa vasta syyskuussa. Tarkoitukseni siis olisi, että minulla olisi syyskuun alussa tutkimuslupa tehtynä, joten minun pitää aloitella tätä prosessia nyt itsekseni. Aihe on selvillä. Alanko kirjoittamaan teoreettista viitekehystä vai miten? Tutkimussuunnitelmaa ja hyväksytän sen proffalla, ja sitten haen lupaa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tutkimuslupa? Mitä se oikein tarkoittaa?
Siinä esimerkiksi vakuutat ettet käytä gradussasi ihmiskokeita.
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä Sannalta, häneltä ei mennyt kuin 10 vuotta, että sai gradun valmiiksi. 😁
Laura sen sijaan antaa hyviä vinkkejä erityisesti plagiointiin!
Toivottavasti ap:n gradu alkaa olla kohta valmis näin 8 vuoden puurtamiseen jälkeen.
suomalaisten naisten pitäisi tajuta se, ettei heitä ole luotu yliopisto-opiskelijaksi ja hankkia ihan käytännön ammatti. usea on ihan pihalla kun 5 vuoden tenttimisen ja biletyksen jälkeen pitäisi alkaa käyttämään ihan OMIA AIVOJA ja tutkia asioita ja saada joku tutkimustuloskin aikaan kun sitä ennen kaikki oli copy paste kopsausta, luentojen tiedon kopsaamista tenttiin ja ei tarvinnut ihan itse ajatella mitään!
suomalaisten naisten pitäisi tajuta se, ettei heitä ole luotu yliopisto-opiskelijaksi ja hankkia ihan käytännön ammatti. usea on ihan pihalla kun 5 vuoden tenttimisen ja biletyksen jälkeen pitäisi alkaa käyttämään ihan OMIA AIVOJA ja tutkia asioita ja saada joku tutkimustuloskin aikaan kun sitä ennen kaikki oli copy paste kopsausta, luentojen tiedon kopsaamista tenttiin ja ei tarvinnut ihan itse ajatella mitään!
mitä tapahtui esimerkiksi kun naisista alettiin leipomaan naispappeja, runoja väsäävä Irja Askola oli ensimmäinen naispappi ja sen jälkeen koko kirkko wokettui ja meni ihan pilalle. Naispappien kautta tuli homous ja sateenkaarimessut kirkkoon ja ilmastonmuutosteemat ja suvaitsevaisuus. ja samaa paskaa ne lukee siellä lespojen ohjaamina Praktikumissa teologisessa, olen sen itsekin kjäynyt läpi miehenä ja se oli sellaista lelujen kanssa leikkimistä ja ilmastonmuutosfeminismiä.
Olen tehnyt kaksi gradua ja artikkeliväikkärin. Alkuun pääsy on juurikin se vaikein osa.