Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä olisit halunnut vierailta viemisinä vauvan synnyttyä?

01.04.2006 |

Mitä olisit halunnut sairaalaan, mitä kotiin? Vinkkejä kaivataan ;-)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ettei tuoreiden vanhempien tarvi huolehtia kummemmin tarjoilusta, kunhan kahvit keittää. Jotkut toivatkin, tai sitten kieltäytyivät tarjoilusta ylipäänsä.

Meidän yhdet kaverit toivat myös vauvan " ensiapupakkauksen" , jossa oli ainakin suolatippoja, Panadol-suppoja ja Bepanthenia; se osoittautui tosi hyödylliseksi!

Vaatteita oli myös mun mielestä kiva saada, erityisesti vähän suurempia kokoja (62-68). Ihan käyttövaatteita siis, bodyja ym. Monet toivat pyjamaa, mutta meillä ei niille ole ollut plajon käyttöä, kun aika pienestä ruvettiin käyttämään unipussia.

Vierailija
2/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli pienikokoinen syntyessään enkä ollut juurikaan hommannut pieniä vaatteita ennen synnytystä, koska kuvittelin, että äitiyspakkauksen vaatteilla pärjään. Äitiyspakkauksen 60 kokoiset vaateet oli kuitenkin kamalan isoja pienelle vauvalle, joten silloin olis tarvittu 50 kokoisia bodeja ja housuja. Isä kävi sitten niitä äkkiä ostamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa: en yksinkertaisesti tarvinnut mitään, vaikka etukäteen olin ajatellut kaikkia herkkuja, joita voisi sitten synnytksen jälkeen hyvällä mielin vedellä. Join vain vettä, vettä ja vettä.

kotona: kuten edellinenkin mainitsi, vieraat voisi tuoda jotain kahvipalaa mukanansa (eikä tulla ennen esim. iltapäivä klo 15, koska aamupalakin oli yleensä vasta siinä klo 11-12). Mekin saatiin sellainen apteekkipakkaus ja se oli tosi hyvä. Lisäksi olisin toivonut ihan pieniä 50/56 cm vaatteita, joita ei äitiyspakkauksessa ole ollenkaan. Kaikki toivat kuitenkin 62/68 cm vaatteita, joita pääsi ensinnäkin käyttämään kuukausien päästä (lapsi 8.5 kk ja vielä 68 cm vaatteita käytössä), ja toiseksikin niitä tuli niin paljon, että osa jäi vähälle käytölle.

Titi

Vierailija
4/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan en olisi kaivannut juuri mitään, paitsi kasoittain pikkumehuja. Minun nimittäin teki koko ajan mieli jotain sokerista mehua.

Kotiin vierailta olisin halunnut ja haluan edelleen jos vieraat kysyvät mitä voisi tuoda, vaippoja. Olemme nimittäin aika köyhiä ja vaipat on tosi kalliita, joten niitä ei voi olla koskaan liikaa! :-)

Vierailija
5/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain sairaalaan herkkuja, nam ja niitä olin toivonutkin =) Isoveli toi minun vanhempien kanssa vauvalle soittorasian ja mikä suloisinta pienen auton =)

Kotiin toivoin vaatteita vauvalle, meillä taas oli pieniä vaatteita riesaksi asti, eli 62> vaatteita toivoin minä. Niitä saatiin. Meillä kun oli isompi, niin oli tosi kiva kun häntäkin muistettiin pienellä jutulla. Joku toi kirjoja, mikä oli kanssa ihanaa. Mutta joku ns.seliviytymis pakkaus olisi hauska juttu, itse laittaisin sinne: Panadolia, bebanhtenia, suola-liuos tippoja, äiskälle suklaata ja vauvalle bodyn/potkupuvun tms. Vauvan huppupyyhkeet tai lakanat voivat olla hauskoja ideoita, harvemmin niitä saa ja meillä ainakin niitä tarvittiin.

Joskohan siinä olisi tarpeeksi ideoita

Mareila+Pojat

Vierailija
6/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti niin vaikeaa tietää, pitääkö olla isoa vai pientä vaatetta, ohutta vai paksumpaa jne. Olisin toivonut että ihmiset KYSYVÄT mitä saisi olla, oisi tullut osuvampia lahjoja. Saatiin esim. vastasyntyneelle 74cm velourinen haalari - tosi kiva sinällään mutta hui kun isoa kokoa!

Vierailija
7/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli jotenkin jo huvittavaa kun meidän neiti sai yhdeltä vanhemmalta sukulaispariskunnalta " vauvalahjaksi" 98 cm collegepuvun. Hyvähän se on ja varmasti tulee käyttöön, mutta koska... :)

Vierailija
8/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan on kiva saada hymyileviä vieraita, jotka oikeasti välittävät ja ovat kiinnostuneita. Herkut on aina paikallaan :P Kotiin sitten jotain tarpeellista. Yhden hyvän vinkin joku täällä jossain mainitsi: sappisaippua (tehoaa kai lähes tahraan kuin tahraan). Ja tuo, että kysyy mitä tarvitaan, on myös hyvä. Ja sellanen kipsisetti, että voi tehdä jalan- ja kädenjäljet on kans kiva...

Vierailija
9/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraat olis tosiaan vaikka kysyneet mitä tarvitaan :) Ja ennenkaikkea, kahvipullat mukaan!! Kun esikoisemme syntyi, tuntui että vieraita tulee ovista ja ikkunoista. Itsekin siinä vasta totutteli uuteen elämään. Sitten tuntui, että jotkut vieraat istuu olkkarissa tuntikaupalla ja odottaa kahvitarjoilua...

Mutta asiaan :) Vaipat on aina hyviä mun mielestä, niitä harva tajuaa tuoda. Ja sitten ihan käyttövaatetta, vauvan koosta riippuen. Oma vauvamme oli jo syntyessään 54 cm, joten me oltais kaivattu heti vähän isompaa vaatetta. Myöskin tuollainen " apteekkipakkaus" kuulostaa hyvältä, mitä tuossa ylhäällä on ehdotettu

Vierailija
10/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli omasta takaa yks toppapuku ja yks kevyempi nalleulkoilupuku. Saatiin sitten vielä toinen karhupuku, vihreä krokotiiliulkoilupuku ja viel kilpparivanupuku!!!

Nyt sitten koitetaan pitää kaikkia pukuja ennen kuin jäävät pieneksi.

Vierailija
11/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saatiin paljon kukkia kotiin ja tykkäsin siitä, koska tykkään paljon kukista.

Ana

Vierailija
12/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan oli kiva saada kukkia,nalle vauvalle (lähes kaikkien vauvakärryssä sellanen melkein olikin) ja ennenkaikkea juotavaa ja namia :) Sairaalan ruuat ei oikein maistunut ja oli mukava pöytälaatikosta kaivella suklaata...

Kotiin oli kiva,kun äitini oli tehnyt ruokia pakkaseen ja leiponut. Ei siinä alkupäivinä olisi ollutkaan mukava alkaa kokkaileen. Saatiin myös paljon vaatteita,mitkä oli mukavia ja tosiaan vaippoja on aina kiva kun joku tuo.

Vierailija
13/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..minkä meijän vaavi sai oli lampaantalja. Vaatetta tuli myös ja toki ne kivoja, (tosin meillä saatiin myös niitä 62 -ja ovat käytössä nyt, tyty 6kk) Musta se talja on tosi kiva. Ens alkuun vaavin on kiva sen päällä pötkötellä ja tulevina vuosina saadaan se rattaisiin / pulkkaan. Eikä ole semmoinen mitä ite nyt ekana tulee ite vauvalle hankittua. Kätsy lahja näissä suomen oloissa.

Vierailija
14/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin toivonut nimenomaan juuri niitä pieniä vaatteita, koska tykkään pukea vauvan " sopiviin" vaatteisiin. Ja tietysti käytännöllisiä vaatteita.Esim.tytöille on olemassa tosi kivoja rimpsu mekkoja, mutta ei ne kovin suuressa käytössä ole. Itse olisin toivonut viimeistään ristiäislahjaksi valokuvakansioita johon kerätä vauvan kuvia. En luota tietokoneisiin, joten haluan kaikki kuvat myös paperiversioina...

Meille mummo toi pellillisen erilaisia pullia, kakkuja, pikkuleipiä... Oli mukavaa kun sitten tuli muita vieraita, niin pystyi vaan pakkasesta sulattamaan mummun tuliaisia. Saatiin myös fleece-viltti, joka ollut hurjassa käytössä.