Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että jos hälytysajoneuvo vilkuttaa vain sinistä, se yrittää mennä ohi ja jos sini-punaista, SINUN pitää pysähtyä.

Vierailija
24.07.2017 |

Minä en tiennyt. En ole edes huomannut, että noissa valoissa olisi jotain eroa. Eli jatkossa, jos poliisi ajaa pillit soiden sinisillä valoilla, pitää väistää ja antaa tietä. Jos taas poliisi kaahaa takanasi siniset ja punaiset valot vilkkuen, sinun pitäisi väistää oikealle ja pysähtyä keskustelemaan poliisien kanssa mikä meni vikaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan kun sain ajokortin, ei poliisilla ollut tuollaisia valoja. Ne näyttivät stop-merkkiä, jos halusivat jonkun pysähtyvän.

Siihen aikaan kun minä suoritin ajokortin, automobiilin edessä käveli mies heiluttaen punaista lippua. Poliisit koputtivat suoraan olkapäähän kun halusivat pysäyttää.

Vierailija
42/46 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan kun sain ajokortin, ei poliisilla ollut tuollaisia valoja. Ne näyttivät stop-merkkiä, jos halusivat jonkun pysähtyvän.

Sama täällä! Mutta kyllä (luultavasti) olisin ymmärtänyt pysähtyä, jos poliisi takanani olisi vilkuttanut punaista. Ja nythän sitten tiedän tämänkin.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1989/19890450

Teillä on sitten ollut kortit vähintään yhtä pitkään kuin minulla. Punainen pysätytysvalo tuli tieliikenneasetukseen 1989, eli 28 vuotta sitten. Kannattaisi vähän kerrata välissä sääntöjä. Yleensä näistä uusita liikennesäännöistä on kyllästyttämiseen asti juttua lehdissä ja uutisissa.

No ilmankos en tiennyt, ihan uusi asia minulle. Sain korttini v. 1987.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan auttaa jos on autokoulu hyväksytysti käytynä ja ajokortti. Siellähän nämäkin opetellaan.

Vierailija
44/46 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemin minua pelottaa nämä huonosti kirjoitusta ymmärtävät, jotka tykittää  viestejä, että pelottaa ap.n kaltaiset kuskit, vaikka ap monta kertaa on kirjoittanut, ettei hänellä ole korttia.

Vierailija
45/46 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tulossa ex-vaimon kanssa elokuvista, kun takana tuleva poliisi pysäytti punaisella valolla. Puhallutuksen jälkeen matkamme jatkui, koska kaikki oli kunnossa. Nyt suutelen oluttölkin viileää pintaa ja muistelen ex-vaimoa. Itkettää...

Vierailija
46/46 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ns. maalaisjärjellä pitäisi tajuta ajaa sivuun ja pysähtyä kun takana on poliisiauto joka laittaa siniset valot päälle ja sitten sen punaisen valon joka on todellakin KIRKAS! Ja jos mitään ei tapahdu niin kyllä sieltä poliisiautosta kuulutetaan pysähtymään.

Noh, ei se aina välttämättä nyt niin kovin kirkas ole. Mutta normaalin ihmisen pitäisi se kyllä huomata.

Kyllä se on kirkas. Poliisiautona tarkoitan tässä ns. mustamaijaa missä siinä edessä on se pysäytysvalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi