Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko korviketta imetyksen ohella?

01.04.2006 |

Paljonko joudutte antamaan korviketta, jos joudutte, imetyksen ohella? Riittääkö teillä oma maito tyydyttämään molempien lasten maidon tarpeen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienokaiset ovat nyt 2 viikkoisia ja oma maito on riittänyt hyvin. Tyttö syö rintaa, mutta pojalle joudun lypsämään, koska ei oikein osaa imeä rintaa. Tyttökin saa välillä pullosta, koska välillä maitoa on alkanut suihkuamaan niin paljon, että olen joutunut lypsämään juuri ennen tytön heräämistä.

Syövät kerralla noin 100-120ml ja syötöt ovat noin 2-3 tunnin välein. Jääkaapissa on jatkuvasti 300-400ml maitoa odottamassa.

Mutta kyllä " tankkaan" koko ajan. Vettä menee monta litraa päivässä ja syöttöjen välillä syön välipaloja, viiliä, hedelmiä yms.

Toivottavasti maitoa tulee vielä jatkossakin paljon.

Vierailija
2/6 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onneksi! Korviketta on pojat (nyt 5 vkoa) saaneet oman maidon seassa (puolet ja puolet) vain sairaalalla muutaman kerran ja kotona yhtenä päivänä ekalla viikolla. Olen pumppaillut ahkerasti. Ekoina viikkoina söivät joka imetyksen jälkeen vielä pullosta lisää kun eivät jaksaneet imeä tarpeeksi, mut nyt enää iltasyötöllä (n. 80 ml). Sitten nukkuvatkin 6-7 h! Meilläkin on jääkaapissa varasto n. 500 ml ja olen nyt pakastanutkin jonkin verran. Yöimetykset ja pumppaukset lisää maidontuotantoa eniten. Päivisin ruokailevat n. 4 tunnin välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 5 kk.

Vierailija
4/6 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....korviketta yleensä 1-4dl päivässä, nyt kun ollaan päästy vähän kiinteiden makuun niin ei mene enää kuin harvoin toiselle n. 1dl.

Vierailija
5/6 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo aika on jo mennyttä, mutta täysimetin kaksosia 6kk. Se on siis mahdollista kaksosillekin! Uskokaan vain itseenne maidon riittävyydestä ja imettäkää tarpeeksi usein. Ja syökää ja juokaa itse TOSI paljon :-)

Vierailija
6/6 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli ehkä 6vko, kun aloin antamaan illalla pullosta lisämaitoa, että pääsisin joskus itsekin nukkumaan. Annoin pullosta max. 50ml/vauva ennen viimeistä imetystä. Imetyksen jälkeen pullo ei kelvanut, mutta ei unikaan suostunut tulemaan ja olisivat imeneet loputtomasti, joten siksinäin päin. Meillä korviketta meni niin vähän, että sai aina heittää vanhoja lavuaariin.

Kun aloitin kiinteät noin 5kk iässä, lisämaitoa ei tarvittu pitkään aikaan.

Kyllähän se kahden imetys vie paljon aikaa, mutta pullojenkin peseminen vie oman aikansa. Ja rintamaito on aina sopivaa tarjottavaksi. Jos itse yksin hoitaa vauvoja niin imettäminen on mielestäni helpompaa kuin pulloruokinta. Kyllä maito yleensä riittä, kun vaan jaksaa imettää. Mutta se jaksaminen on taas kokonaan oma juttunsa....