Kuinkahan yleistä on että postit tulee vanhaan osoitteeseen, vaikka muuttoilmotuksen on tehny hyvissä ajoin?
2viikkoa ennen muuttoa oon tehny muuttoilmotuksen + tilannu vuoden muuttopostipalvelunkin siihen. Kuinkahan todennäköisesti mun postia siltikin tulee vanhaan osoitteeseen? Kun kyseessä on Posti niin eikai tuossa ois mitään ihmeellistä vaikka niin kävis...yhä useammin ja useammin..
Kommentit (11)
Toisiin paikkoihin pitää erikseen ilmoittaa muuttuneet tiedot, kuten esim terveyskeskus. Jotkut lehdet eivät käänny sitten millään vaikka itse soittaisi sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
2viikkoa ennen muuttoa oon tehny muuttoilmotuksen + tilannu vuoden muuttopostipalvelunkin siihen. Kuinkahan todennäköisesti mun postia siltikin tulee vanhaan osoitteeseen? Kun kyseessä on Posti niin eikai tuossa ois mitään ihmeellistä vaikka niin kävis...yhä useammin ja useammin..
Ei se ole Postin vika jos et ole uutta osoitettasi ilmoittanut sinua laskuttaville tahoille. Kaikille tahoilla kun se ei päivity väestörekisterin kautta vaan pitää ihan itse älytä ilmoittaa.
No mikä v*tun idea tuossa muuttopostipalvelussakin on? Jos siltikään ei lehdet tule uuteen osoitteeseen? Ja mikä on joukkokirje?
Kun haluat varmistaa kaiken postin normaalin toimitusnopeuden ja lehtien ja joukkokirjeiden edelleenlähetyksen kotimaassa vanhasta osoitteesta uuteen, tilaa Muuttopostipalvelu. Saat reilusti lisäaikaa uuden osoitteen ilmoittamiseen ystävillesi ja haluamillesi tahoille.
Palvelu sisältää kirjeiden, aikakauslehtien ja joukkokirjeiden viiveettömän edelleenlähetyksen kotimaassa.
Kotiinkuljetettavat lähetykset ja pakettilähetykset eivät sisälly palveluun.
Ulkomaille edelleenlähetämme 1. ja 2. luokan kirjeet 250 grammaan asti. Muut lähetykset palautamme lähettäjälle tai käsittelemme ne perillesaamattomina.
Voit valita tilausjaksoksi 1 kk:n tai tilata palvelun suoraan jopa vuodeksi.
Sun kannattaa tehdä osoitteen muutokset laskuttajille ja mitä lehtiä olet tilannut.
Posti kääntää vanhaan osoitteeseen tulleen postin uuteen osoitteeseen määräajan, minkä pituisen palvelun olet ostanut, mutta kannattaa tehdä nuo osoitemuutokset laskuttajalle suoraan.
Vierailija kirjoitti:
No mikä v*tun idea tuossa muuttopostipalvelussakin on? Jos siltikään ei lehdet tule uuteen osoitteeseen? Ja mikä on joukkokirje?
Kun haluat varmistaa kaiken postin normaalin toimitusnopeuden ja lehtien ja joukkokirjeiden edelleenlähetyksen kotimaassa vanhasta osoitteesta uuteen, tilaa Muuttopostipalvelu. Saat reilusti lisäaikaa uuden osoitteen ilmoittamiseen ystävillesi ja haluamillesi tahoille.
Palvelu sisältää kirjeiden, aikakauslehtien ja joukkokirjeiden viiveettömän edelleenlähetyksen kotimaassa.
Kotiinkuljetettavat lähetykset ja pakettilähetykset eivät sisälly palveluun.
Ulkomaille edelleenlähetämme 1. ja 2. luokan kirjeet 250 grammaan asti. Muut lähetykset palautamme lähettäjälle tai käsittelemme ne perillesaamattomina.
Voit valita tilausjaksoksi 1 kk:n tai tilata palvelun suoraan jopa vuodeksi.
Joukkokirje on vähän niinkuin roskaposti - siis esim joku Yves Rocher lähettää 120000 samanlaista lähetystä eli mainosta.
Lainasit tuon varmaan Postin sivulta - joku voisi niille kertoa, ettei nykyään heillä enää edes ole 1. Ja 2. Luokan kirjeitä 😂
Sori tyhmä kyssäri nyt mutta... Mitä tuo edelleenlähetys oikein meinaa? Siis jos esim. minulle tulee kirje vanhalla osoitteella, niin eihän ne missään postin jakelupisteessä ala jokaista kirjeen osoitteita mistään tarkistamaan?
Eli jos mulle tulee vanhaan osoitteeseen kirje, se sillon myöskin tulee eli saapuu mun vanhan osoitteen postilaatikkoon ja uuden asukkaan tehtävä on sitten viedä se kirje postiin takas jos on viedäkseen ja sitten vasta posti selvittää että mikäs se uus osoite onkaan? :D Ja sitten edelleenlähettää sen uuteen osoitteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Sori tyhmä kyssäri nyt mutta... Mitä tuo edelleenlähetys oikein meinaa? Siis jos esim. minulle tulee kirje vanhalla osoitteella, niin eihän ne missään postin jakelupisteessä ala jokaista kirjeen osoitteita mistään tarkistamaan?
Eli jos mulle tulee vanhaan osoitteeseen kirje, se sillon myöskin tulee eli saapuu mun vanhan osoitteen postilaatikkoon ja uuden asukkaan tehtävä on sitten viedä se kirje postiin takas jos on viedäkseen ja sitten vasta posti selvittää että mikäs se uus osoite onkaan? :D Ja sitten edelleenlähettää sen uuteen osoitteeseen?
Siellä viimeisessä jakelupisteessä, jossa posti jaetaan jakajille, on tieto siitä, että olet muuttanut. Sama tieto on postin lajittelujärjestelmässä (koneellisessa), joten kaikki ei-käsinkirjoitetut kirjeet lajitellaan jo siellä uuteen osoitteeseen. Esimerkiksi meillä lajiteltiin sekä opiskelijatytön (Sanna) että isän (Janne) kirjeet/laskut tytön uuteen osoitteeseen, koska kone luki etunimet samoiksi. Käsinkirjoitetut osoitteet lajiteltiin sitten tässä lähipostissa tai aika usein postinkantaja toi ne vanhaan osoitteeseen. Aikakauslehtien osalta oli hauskaa se, että niitä ei voitu toimittaa minnekään, ei uuteen eikä vanhaan osoitteeseen, ei edes niin, että SanomaOy oli saanut uuden osoitteen tiedokseen. 6 kk lehdet sekä isältä että tyttäreltä jäivät jonnekin postiin.
Postin toiminta on aika huteralla pohjalla ollu jo pitemmän aikaa, että vaikka kuukautta ennen tekis muuttoilmotuksen ja ottais mitä tahansa helvetin muuttopostipalveluita ja ilmoittaa vielä ite kaikille mahdollisille yrityksille uuden osoitteensa sähköpostitse/soittamalla, niin SILTIKIN NIITÄ POSTEJA VOI TULLA VANHAAN OSOITTEESEEN, SE ON PERSEESTÄ !!!!
Mulle tulee silloin tällöin postia Nordealta jollekin miehelle, joka on asunut tässä yli 10 vuotta sitten, ja naapurit tiesivät kertoa, että mies on kuollut. Olen ilmoittanut Postiin ja Nordeaan, ei auta. Jatkan samaan tapaan, eli vien postilaatikkoon päälle kirjoitettuna "ei asu täällä" tms. Postilaatikko onneksi ihan lähellä, muuten varmaan heittäisin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Postin toiminta on aika huteralla pohjalla ollu jo pitemmän aikaa, että vaikka kuukautta ennen tekis muuttoilmotuksen ja ottais mitä tahansa helvetin muuttopostipalveluita ja ilmoittaa vielä ite kaikille mahdollisille yrityksille uuden osoitteensa sähköpostitse/soittamalla, niin SILTIKIN NIITÄ POSTEJA VOI TULLA VANHAAN OSOITTEESEEN, SE ON PERSEESTÄ !!!!
Totta, ja lähetyksiä katoaa koko ajan. Lisäksi esim. postipaketti Helsingistä Tampereelle saattaa olla matkalla kolme viikkoa. Saksasta tilatut tavarat tulee neljässä päivässä perille.
Mulla on kummilapsia eri puolilla Suomea, ja olen lähettänyt heille lahjakortteja synttärilahjaksi. Aina jännittää, meneekö perille. Tähän mennessä on onneksi mennyt,usein kuitenkin myöhässä, vaikka ajoissa olen laittanut. Aika usein pääsen kuitenkin itse paikan päälle onnittelemaan. Käytän Postia enää todella harvoin, valitsen aina jonkun muun tavan jos on mahdollista.
Tämä ketju pitäisi linkittää Postille.
Hyvin yleistä. Postihan kääntää postia vain vähän aikaa uuteen osotitteeseen ja sitten jos postia tulee vanhalla osoitteella, niin sitten se menee vanhaan osoitteeseen.