Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö joku ostaa ylihinnoiteltuja pakettimatkoja?

Vierailija
23.07.2017 |

Lennot ja majoitus erikseen vaan ja oman mielen mukaan. Taksi lentoasemalta ja loma voi alkaa.

Tulee usein jopa edullisemmaksi tai jos ei edullisemmaksi, niin ainakin on omannäköinen matka omilla ehdoilla.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin suurentamaan hiilijalanjälkeäni sekä paketti- että omatoimisilla matkoilla.

Kauan eläköön otsonikerroksen tuho! Onneksi ei ole lapsia. 

Vierailija
22/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähden lomalle haluan että kaikki on hoidettu valmiiksi,ei kyllä kiinnosta pätkääkään ruveta itse etsimään hotelleita ym.

Haluan olla lomalla lomalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kerran ollut pakettimatkalla ja se riitti sille. Hyvin on pärjätty omatoimilomilla, vaikka lapsiakin on jo neljä.

Olimme keväällä Dubrovnicissa ja varasimme matkan Aurinkomatkoilta. Menimme lentoasemalle, otimme tarrat matkalaukkuihin, menimme baggade drop tiskille, turvatarkastukseen ja sitten odottamaan, milloin Finnairin reittilento lähtee ( Shengenalueen ulkopuolella).

Kroatiassa noudimme laukut hihnalta, menimme terminaalin edustalla odottaneeseen "aurinkobussiin", koska ostimme kuljetuksen(12€/person/menopaluu) Matkalla hotelliin opas kertoi Kroatiasta, perillä ilmoittauduttiin hotelliin normaalisti.

Viikon päästä bussi tuli noutamaan meitä lentokentälle.

Jos te varasitte itse lennot ja hotellin, niin miten se erosi meidän reissusta bussimatkaa lukuunottamatta?

Vierailija
24/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kerran ollut pakettimatkalla ja se riitti sille. Hyvin on pärjätty omatoimilomilla, vaikka lapsiakin on jo neljä.

Olimme keväällä Dubrovnicissa ja varasimme matkan Aurinkomatkoilta. Menimme lentoasemalle, otimme tarrat matkalaukkuihin, menimme baggade drop tiskille, turvatarkastukseen ja sitten odottamaan, milloin Finnairin reittilento lähtee ( Shengenalueen ulkopuolella).

Kroatiassa noudimme laukut hihnalta, menimme terminaalin edustalla odottaneeseen "aurinkobussiin", koska ostimme kuljetuksen(12€/person/menopaluu) Matkalla hotelliin opas kertoi Kroatiasta, perillä ilmoittauduttiin hotelliin normaalisti.

Jos te varasitte itse lennot ja hotellin, niin miten se erosi meidän reissusta bussimatkaa lukuunottamatta?

Omatoimimatka eroaa valmismatkapaketista näin: voi itse valita lentoajan sekä yhtiön. Samoin hotellin ja vaikka useamman, jos haluaa vaihtaa ympäristöä. Kaikki eivät viihdy turistikohteissa turistien ympäröimänä, jonne pakettimatkat aina suuntautuvat.

Vierailija
25/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omatoimimatka eroaa valmismatkapaketista näin: voi itse valita lentoajan sekä yhtiön. Samoin hotellin ja vaikka useamman, jos haluaa vaihtaa ympäristöä. Kaikki eivät viihdy turistikohteissa turistien ympäröimänä, jonne pakettimatkat aina suuntautuvat.

Taas kommentoija joka luulee tietävänsä mutta ei tiedäkään. Kyllä paketeissakin pääsee usein valitsemaan lentoajan ja -yhtiön. Me ostimme viime viikolla pakettimatkaa Maltalle (tuli huomattavasti halvemmaksi kuin erikseen varattu lento ja majoitus), ja valittava oli joka päivälle 3-4 eri lentoyhtiötä ja vielä enemmän tietenkin lentoaikavaihtoehtoja.

Voisitko antaa esimerkin kohteesta, jossa olet käynyt mutta jonne ei myydä pakettimatkoja? Eli mikä ei ole mielestäsi turistirysä? Niitä nimittäin saa melko moneen paikkaan. Itse en pitäisi esim. Kazakstania tai Montenegroa vielä minään turistirysinä, mutta niin vaan molempiin on jo tarjolla valmismatkojakin.

Vierailija
26/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatka 500 euroa, omatoimimatkan lennot menopaluu on samaa hintaluokkaa aikaisin ostettuna, äkkilähtönä tuplahintainen. Pakettimatkaan sisältyy hotellit ja aamiaiset, siirtymiset useinmiten rannalle kävellen. Omatoimimatkalla maksat hotellit, aamiaiset mahdollisesti erikseen, vuokraat auton ja ajelet pitkiäkin matkoja (bensan lisäksi tietullimaksut). Omatoimimatkailu tulee kalliimmaksi peruskuluiltaan.

Me kullä yleensä vuokrataan pakettimatkoillakin auto, koska halutaan tutkia ympäristöä omin päin bussiretkien sijaan :) Mikään ei estä tekemästä omannäköistä reissua omilla ehdoilla, vaikka hotellin ja lennot olisin varannut pakettina jonkun firman kautta. Hotellissa käydään nukkumassa, muu aika vietetään itse valitussa paikassa ja toiminnassa.

Vierailija
27/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, huvittava ketju. Ihmiset mouhkaa ettei pakettimatkoja voi ostaa kun muuten ei voi valita ja päättää itse mistään. Oletteko matkustelleet viimeksi 70-luvulla vai? Pakettimatkoissa on yleensä (lomalentoja lukuunottamatta) useita vaihtoehtoja lentoyhtiöiden ja lentoaikojen suhteen. Hotelleja kohteista riippuen kymmeniä. Tarkistatko aina omatoimimatkaa varatessasi, ettei vaan ole samalla lennolla ketään pakettimatkalaisia? Ja suljet hotellivalikoimasta ulos kaikki, joihin myydään myös paketteja? :D

Onhan se tuokin tapa itseään ylentää. Me tehdään sekä omatoimi- että pakettimatkoja, yleensä 2-4 krt vuodessa. Vertaillaan hinnat ja ajankohdat ja sen perusteella valikoituu omatoiminen tai pakettimuoto. Aika harvaan kohteeseen ei nykyään ole minkäänlaisia paketteja saatavilla, ja me matkustellaan kyllä Euroopan ulkopuolellakin...

Vierailija
28/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisitko esimerkin jostain viimeaikaisesta matkakohteestasi, joka ei mielestäsi ole turistikohde? Matkustelen itse nimittäin monta kertaa vuodessa, yleensä pari niistä on aina pakettimatkoja (koska ovat halvempia ja silloin jää enemmän käyttörahaa kohteeseen), enkä keksi nyt äkkiseltään montakaan paikkaa mihin ei olisi paketteja miltään firmalta saanut. Eri asia toki, jos tarkoitat reppureissaamista Vietnamissa tai roadtripiä Australiassa. Mutta ne ovatkin eri asia, kun aikaa on enemmän kuin viikko-pari eikä ole tarkoituskaan pysyä yhdessä majapaikassa koko aikaa.

Vierailija
29/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ihmettele pakettimatkoja, mutta all inclusiven valitsevia kyllä. Okei, pienten lasten kanssa ymmärrän ettei joka päivä jaksa etsiä ruokapaikkaa. Mutta että kaksi aikuista ihmistä matkustaa tuntien lentomatkan vain syödäkseen koko reissun ajan hotelliruokaa? Minulle matkoissa melkein paras osuus on paikalliseen ruokaan tutustuminen, ja haluankin syödä joka päivä ainakin sen kaksi kertaa eri paikoissa. Monesti jätetään aamiainenkin ottamatta hotellilta ja etsitään ennemmin joku ihana paikallisten suosima aamiaispaikka :)

Vierailija
30/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niihin ei-turistikohteisiin oikein pääsee? Yhden tietoisen matkailijan takia ei varmaan kovin moni lentoyhtiö viitsi pitää suurta tarjontaa yllä... Vai eksyisiköhän sinne sitten kuitenkin myös joku muu turisti sillointällöin.

Vierailija
31/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on lukenut aikoinaan koulussa pitkän saksan. Osaa kieltä enää muutamia sanoja. Äitini ymmärtää englantia alle 10 sanaa.

Vanhempani matkustavat toisen pariskunnan kanssa. Viime matkalla toinen pariskunnasta sai jonkin asteisen kohtauksen. Ja lisäksi heillä oli passi hukassa.

Olivat Turkissa. Opastus oli 24/7. Hotellissa oli töissä joku entinen/nykyinen gigolo, joka osasi Suomea sen verran, että naisia riitti. Heti soitti ambulanssin, antoi tiedon mihin koskee jne ja kun tulivat sairaalaan, ambulanssi meni pillit päällä, oli edustaja paikalla. Lentävällä matolla tullut ? Hotellista ei pääsenyt sairaalaan julkisilla, opas tuli päivittäin hakemaan mummon ja meni hänen kanssaan sairaalaan ja 4 h päästä kollega haki mummon ja vei hotelliin. 3 pv ajan. Plus olivat tukena, toimivat tulkkeina. Tässä hötäkässä passi hukkui. Onneksi löytyi kopio ja opas tuli mukaan passin tarkastukseen paluussa ja kopio riitti.

Passi löytyi myöhemmin matkalaukun vuoren alta.

Mun vanhemmat eivät vain pakettimatkoilla.

Vierailija
32/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä teiniä, ja olemme matkustaneet niin all inclusivea että otettu erikseen lennot, auto ja talo.

AI tulee halvimmaksi. Tonnilla pääsee hyvään hotelliin viikoksi. Eli matkan koko perheelle saa 6000 eurolla.

Talo on maksanut 2500 e, lennot 1500 e, auto 1000 e, ja bensat ja ruoat päälle.

(jos joku ihmettelee talon hintaa, niin kyllä 5 mh talot uima-altailla, viihtyisät sellaiset maksavat. Ja autokin on pakko olla pikkubussi)

Vierailija
33/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs se sua taas haittasikaan, jos muut menee miten menee?

Eikö matka tai mikään ole kiva, jos joku toinen ei kadehdi? Pitäis siis kadehtia, kuinka nokkelasti sinä matkustat?

Et oo keksinyt nettiä, laita pääs takasin sinne pc:seen..

Vierailija
34/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostaa ja saavat myös palvelua ja apua tarvittaessa + jos jotain valittamista tulee niin on helpompaa siirtää ongelmat matkatoimiston ja matkaoppaiden ratkaistavaksi.

Siitä syystä olen valmis maksamaan vaikka vähän enemmän.

Vierailija
35/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatka 500 euroa, omatoimimatkan lennot menopaluu on samaa hintaluokkaa aikaisin ostettuna, äkkilähtönä tuplahintainen. Pakettimatkaan sisältyy hotellit ja aamiaiset, siirtymiset useinmiten rannalle kävellen. Omatoimimatkalla maksat hotellit, aamiaiset mahdollisesti erikseen, vuokraat auton ja ajelet pitkiäkin matkoja (bensan lisäksi tietullimaksut). Omatoimimatkailu tulee kalliimmaksi peruskuluiltaan.

Toikin on totta. Paketeissa äkkilähdöt on halpoja, itse ostetuissa lennoissa just toisin päin... Eli jos haluaa lyhyellä varoitusajalla reissuun, pakettimatka voi olla merkittävästi halvempi.

Vierailija
36/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihmettele pakettimatkoja, mutta all inclusiven valitsevia kyllä. Okei, pienten lasten kanssa ymmärrän ettei joka päivä jaksa etsiä ruokapaikkaa. Mutta että kaksi aikuista ihmistä matkustaa tuntien lentomatkan vain syödäkseen koko reissun ajan hotelliruokaa? Minulle matkoissa melkein paras osuus on paikalliseen ruokaan tutustuminen, ja haluankin syödä joka päivä ainakin sen kaksi kertaa eri paikoissa. Monesti jätetään aamiainenkin ottamatta hotellilta ja etsitään ennemmin joku ihana paikallisten suosima aamiaispaikka :)

Meille taas ruoka on pelkkää polttoainetta, johon ei sen ihmeellisempää tunnesidettä synny. Viimeksi otti sutena päähän, kun söimme joka ilta eri ravintoloissa ja ruoka oli pääosin ihan luokatonta kuraa. Aina ylikypsää lihaa tai kalaa, hyvin vähän kasviksia ja joka kerta ruokaa/juomaa/laskua sai odottaa ihan tuskaisen kauan. (tämä Kreikassa). Että mieluummin puuhaan koko päivän vaikka vaelluksilla ja saavun sitten iltasella hotellille syömään ihan miettimättä, mihin täytyisi taas jahkautua jotain känttyä odottelemaan.

Vierailija
37/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dubrovnic on sitten varmaan "turistipaikka" kuten Rooma ja Pariisi ainakin suosion perusteella;)

Vierailija
38/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Intian matkaa ilman AI. Taitaa mieli muuttua ensimmäisen vatsaoireita kohdalla.

Vierailija
39/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me säästettiin lähea tonni Meksikon matkassa kun otettiin matkatoimiston kautta. Talvella lähdetään taas matkalle ja tuli n. satasen halvemmaksi toimiston kautta.

Mä valitsen ainakin halvemman😊 lisäksi etuna on toimiston vastuu jos jotain sattuu ja saa kysyttyä oppaalta, jos haluaa jotain tehdä. Retket otetaan paikanpäältä halvimmasta paikkaa.

Ihan sama lento ja hotelli ois jos otettais itse, ei se altaalla tunnu yhtään erilaiselta mistä on varattu.

Vierailija
40/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluavat seikkailla. Jos joku saa kiksit siitä, että pikkulapsiperheenä kikkailee itsensä omatoimisesti Goaan Calangutelle, jossa piisaa aurinkomatkalaisia ja raportoi reppureissaajasivuille, miten tuli monesti kusetetuksi, niin kaikin mokomin. Ei se minulta ole pois.