Ahventa kissoille, keitettynä vai raakana?
Perattu on jo. Keitänkö vai vienkö raakana? Itsellä ei ole kissaa, lahjoitan nämä eteenpäin, kohde on tiedossa jo ja tiedän, että kelpaa. Tuli saalista yli oman tarpeen ja pakkaseen ei mahdu.
Kommentit (14)
Ruodotonta filettä voissa paistettuna.
Järvikalat pitää keittää! Liha raakana.
Pakastimen kautta jos raakana antaa. Itse söisin ahvenet.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että luonnossa kissat keittävät saaliinsa?
Meinaatko, että kissa kuuluu vapaana luontoon saalistamaan..??
Raaoista järvikaloista kissa saa matoja. Pakasta/keitä.
Kiitos. Keitän ne, niin ei tule vahinkoa. Ei kissat luonnossa kovin usein kalasta. Jos veisin hiiriä, veisin raakana, mutta niitä ei ole.
Jos on järvikalaa niin sitten keitettynä. Muuten ihan kissan omien mieltymysten mukaan, meillä syö vain raakana.
Vierailija kirjoitti:
Keitä. Muuten kissa saa matoja.
Kissa vai kalat?
Harva kissalaji syö luonnossa kalaa. Kaikki kala tulisi kypsentää, satunnaisesti raaka merikala voi olla ok mutta ei kuitenkaan tarpeen. Raa'assa kalassa (en ole varma onko kaikissa lajeissa, joten kannattaa itse varmistaa tietyn lajin kohdalta jos sitä haluaa kissalleen syöttää) on tiaminaasia joka tuhoaa/estää imeytymästä tiamiinia. Loiset ovat tietysti myös hyvä ja riittävä syy kypsentää, monet loiset kestävät pakastuksen, en tiedä suolinkaisista ja lapamadoista (tai muista järvikaloissa tyypillisistä loisista).
Vierailija kirjoitti:
Harva kissalaji syö luonnossa kalaa. Kaikki kala tulisi kypsentää, satunnaisesti raaka merikala voi olla ok mutta ei kuitenkaan tarpeen. Raa'assa kalassa (en ole varma onko kaikissa lajeissa, joten kannattaa itse varmistaa tietyn lajin kohdalta jos sitä haluaa kissalleen syöttää) on tiaminaasia joka tuhoaa/estää imeytymästä tiamiinia. Loiset ovat tietysti myös hyvä ja riittävä syy kypsentää, monet loiset kestävät pakastuksen, en tiedä suolinkaisista ja lapamadoista (tai muista järvikaloissa tyypillisistä loisista).
Itse asiassa muistelisin, että lohessa ei olisi tiaminaasia mutta ahvenessa saattaisi olla, ainakin jossain ahvenen sukulaisessa... Tosiaan muistelisin, suosittelen silti kaikkia kiinnostuneita tarkistamaan itse.
Miellä eivät syö raakana muuten kuin silloin, kun itse varastavat suoraan ämpäristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että kissa kuuluu vapaana luontoon saalistamaan..??
Niin... ja meinaatko että kissa ylipäänsä kalastaa......?