Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö helsingin julkiset tehdä ilmaiseksi?

Vierailija
22.07.2017 |

Mietin vaan melkein kaikilla helsinkiläisillä myös minulla on sisäinen kuukauslippu ja ne jotka ei sitä lippua maksa harvoin maksaa sitä sakkoakaan. Vois vaikka maksaa kunnallisverosta ylläpidon.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa. Verot nousisivat tappiin ja kaupunki kuihtuisi kun ei täällä asuisi enää kuin pummit. Ilmaista julkista ei kannata kuin sosiaalipummit.

Vierailija
2/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Ilmainen julkinen liikenne kannustaa luopumaan autoista, parantaa julkisia liikenneyhteyksiä, on ekologista ja lisää ihmisten liikkumista ja näin sillä on myös terveysvaikutuksia.

T. Tamperelainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokonaan maksuttomaksi, koska mielestäni pitää olla jokin keino ohjata käyttöä. Mutta voisi sen vähintäänkin puolittaa.

Vierailija
4/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi meille ei-helsinkiläisille lämmin kädenojennus. Helsinkiläiset ystävällisesti maksaisivat meidän liikkumisen heidän kaupungissaan.

t. Oulusta

Vierailija
5/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti! Ilmainen julkinen liikenne kannustaa luopumaan autoista, parantaa julkisia liikenneyhteyksiä, on ekologista ja lisää ihmisten liikkumista ja näin sillä on myös terveysvaikutuksia.

T. Tamperelainen

Mee töihin ja tuu sitten vasta huutelee.

Vierailija
6/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa. Verot nousisivat tappiin ja kaupunki kuihtuisi kun ei täällä asuisi enää kuin pummit. Ilmaista julkista ei kannata kuin sosiaalipummit.

"Tappiin", vittu mitä paskaa. Ainakin Espoossa ja Kauniaisissa on varaa nostaa kunnallisveroprosenttia reippaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Vihreiden kannatus ei enää nouse, koska tuo taikaseinä porukka maksattaa tuonkin lystin samantien töissäkäyvillä. Kruunuvuorensilta on uusin turha Vihreiden monumentti.

Äänestäkää Kokoomusta.

Vierailija
8/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi, mutta matkustusmääriä voisi rajoittaa, jotta joku ei turhanpäiten ajele parin pysäkin väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Som-panssit kulkee ilmaiseksi jo nyt. Tasa-arvon nimissä ihmistenkin pitäisi saada matkustaa ilmaiseksi.

Justiinsa.

Vierailija
10/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi, mutta matkustusmääriä voisi rajoittaa, jotta joku ei turhanpäiten ajele parin pysäkin väliä. 

No miten tämä käytännössä onnistuisi? Jos vielä suuri joukko nyt autoilevista siirtyisi käyttämään julkisia? Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe. Olisi toki kiva saada ilmaiset työmatkat, mutta onko tällaiseen varaa sitten kuitenkaan?

Eikös Tallinnassa ole ilmaiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa vois vähän tiputtaa. Mutta en ymmärrä ap:n logiikkaa, kun muutamat pummit ei maksa, niin ei tarvii kenenkään muunkaan maksaa?

Vierailija
12/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi, mutta matkustusmääriä voisi rajoittaa, jotta joku ei turhanpäiten ajele parin pysäkin väliä. 

Miten sekin onnistuisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa on ilmaista Tallinnalaisille, ulkopaikkakuntalaiset ja ulkolaiset maksavat edelleen jos maksavat.

Vierailija
14/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa. Verot nousisivat tappiin ja kaupunki kuihtuisi kun ei täällä asuisi enää kuin pummit. Ilmaista julkista ei kannata kuin sosiaalipummit.

"Tappiin", vittu mitä paskaa. Ainakin Espoossa ja Kauniaisissa on varaa nostaa kunnallisveroprosenttia reippaasti.

Kerrotko, miten Espoo ja Kauniainen liittyy tähän aiheeseen millään tavoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi, mutta matkustusmääriä voisi rajoittaa, jotta joku ei turhanpäiten ajele parin pysäkin väliä. 

No miten tämä käytännössä onnistuisi? Jos vielä suuri joukko nyt autoilevista siirtyisi käyttämään julkisia? Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe. Olisi toki kiva saada ilmaiset työmatkat, mutta onko tällaiseen varaa sitten kuitenkaan?

Eikös Tallinnassa ole ilmaiset?

Henkilökohtainen matkakortti, jossa olisi ilmaiset matkat ja kun ne on käytetty, niin matkat muuttuisivat maksulliseksi. 

Vierailija
16/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti! Ilmainen julkinen liikenne kannustaa luopumaan autoista, parantaa julkisia liikenneyhteyksiä, on ekologista ja lisää ihmisten liikkumista ja näin sillä on myös terveysvaikutuksia.

T. Tamperelainen

Mee töihin ja tuu sitten vasta huutelee.

Itseasiassa olen ihan työssäkäyvä ja autoileva sellainen.

Näin 5-henkisen perheen kanssa ei julkiset nykyisin oikein napostele, kun meilläpäin vuorot on aika harvassa ja auto on pakollinen työn puolesta.

Jos joukkoliikenne olisi ilmaista, voisin hyvin jättää auton kotiin keskustassa käydessäni tai kauppareissulle mennessäni.

Koska maksan jo autostani reilusti, en näe syytä maksaa lisää suht lyhyistä bussimatkoista enää siihen päälle, vaan kuljen omalla autolla, koska maksan siitä joka tapauksessa pitkän pennin.

Vierailija
17/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi, mutta matkustusmääriä voisi rajoittaa, jotta joku ei turhanpäiten ajele parin pysäkin väliä. 

No miten tämä käytännössä onnistuisi? Jos vielä suuri joukko nyt autoilevista siirtyisi käyttämään julkisia? Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe. Olisi toki kiva saada ilmaiset työmatkat, mutta onko tällaiseen varaa sitten kuitenkaan?

Eikös Tallinnassa ole ilmaiset?

Henkilökohtainen matkakortti, jossa olisi ilmaiset matkat ja kun ne on käytetty, niin matkat muuttuisivat maksulliseksi. 

Tuo olisi järjettömän kallis systeemi. Silloin luovuttaisiin lipputuloista, mutta jouduttaisiin silti maksamaan lipuntarkastuksesta, lipunmyynnistä jne. Eli ilmaisen julkisen liikenteen tuomat edut katoaisi.

Vierailija
18/31 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi, mutta matkustusmääriä voisi rajoittaa, jotta joku ei turhanpäiten ajele parin pysäkin väliä. 

No miten tämä käytännössä onnistuisi? Jos vielä suuri joukko nyt autoilevista siirtyisi käyttämään julkisia? Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe. Olisi toki kiva saada ilmaiset työmatkat, mutta onko tällaiseen varaa sitten kuitenkaan?

Eikös Tallinnassa ole ilmaiset?

Henkilökohtainen matkakortti, jossa olisi ilmaiset matkat ja kun ne on käytetty, niin matkat muuttuisivat maksulliseksi. 

Tuo olisi järjettömän kallis systeemi. Silloin luovuttaisiin lipputuloista, mutta jouduttaisiin silti maksamaan lipuntarkastuksesta, lipunmyynnistä jne. Eli ilmaisen julkisen liikenteen tuomat edut katoaisi.

Järjestelmä on jo olemassa, joten ei sen ylläpito mitään mahdottomia maksaisi. Jos ei ole valvontaa, niin sitten matkustaa voisi ilmaiseksi kaikki paikkakunnalla olevat. Tarvittaisiin aika valtavat kapasiteetin lisäykset jos tuollainen toteutettaisiin. 

Vierailija
19/31 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen liikenne tulisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
20/31 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahhoo tulee seinästä niin että hirwittäää!