Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen siirtynyt hedelmä/kasvispitoisempaan ruokavalioon ja...

Vierailija
22.07.2017 |

..huomannut, että vaikka henkisellä tasolla kaipaan lihaa kovastikin, kroppani osoittaa tykkäävänsä tästä muutoksesta: toista jalkapohjaa lapsesta asti vaivannut halkeilu ja kuivuminen on lähes lakannut (en olisi ikinä uskonut, mulla siis tämä jalka pahimmillaan niin kipeä etten ole päässyt kävelemään!), olen laihtunut yli kymmenen kiloa lyhyessä ajassa ja hiukset ovat entistä paksummat.

Alunperin rupesin syömään rahapulassa sosekeittoja, smoothie-juomia ym. ja jätin lihan/kalan pariin päivään per viikko. Sitten siitä tuli elämäntapa, ja nämä muutokset se on tuonut mukanaan. Tätä ennen söin paljon broileria, kalaa ja jonkin verran punaista lihaakin, siis ylipäätään proteiinia. Nyt en juurikaan, ja vatsa pysyy silti tyytyväisenä. Aikamoinen muutos.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö kuitenkin maitotuotteita?

Vierailija
2/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kakkaa tulee reippaasti, koska kuitua on runsaasti. Suolisto tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö maitotuotteita kamalasti, piimää menee jonkin verran ja satunnaisesti jugurttia.

Kakalla en käy kuin kerran päivässä yleensä. :) ap

Vierailija
4/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet kyllä lihomaan kun syöt valtavia määriä hiilareita. Paljon rasvaa ja proteiinia sen olla pitää eli LIHAA.

Vierailija
5/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko lihovani, paino laskee jatkuvasti. ap

Vierailija
6/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumevaikutus

Vierailija
7/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kakkaa tulee reippaasti, koska kuitua on runsaasti. Suolisto tykkää.

Ja kivennäisaineet imeytyvät heikosti, koska kuitua on niin paljon.

Vierailija
8/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..huomannut, että vaikka henkisellä tasolla kaipaan lihaa kovastikin, kroppani osoittaa tykkäävänsä tästä muutoksesta: toista jalkapohjaa lapsesta asti vaivannut halkeilu ja kuivuminen on lähes lakannut (en olisi ikinä uskonut, mulla siis tämä jalka pahimmillaan niin kipeä etten ole päässyt kävelemään!), olen laihtunut yli kymmenen kiloa lyhyessä ajassa ja hiukset ovat entistä paksummat.

Alunperin rupesin syömään rahapulassa sosekeittoja, smoothie-juomia ym. ja jätin lihan/kalan pariin päivään per viikko. Sitten siitä tuli elämäntapa, ja nämä muutokset se on tuonut mukanaan. Tätä ennen söin paljon broileria, kalaa ja jonkin verran punaista lihaakin, siis ylipäätään proteiinia. Nyt en juurikaan, ja vatsa pysyy silti tyytyväisenä. Aikamoinen muutos.

Pelkkää kuvitelmaa, että vaivasi poistuivat kun et syö lihaa.

Vierailija
9/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä syön edelleen lihaa, mutta paljon vähemmän kuin ennen! Ennen söin joka päivä, nyt sen pari kertaa viikossa.

En usko, että 12kg putoaminen ns. itsestään ja vaikean jalkavaivan parantuminen olisi omaa harhaani? :D

Eikä tässä nyt ollut tarkoitus muutenkaan käännyttää ketään vegaaniksi, halusin vaan kertoa kokemuksestani. ap

Vierailija
10/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä syön edelleen lihaa, mutta paljon vähemmän kuin ennen! Ennen söin joka päivä, nyt sen pari kertaa viikossa.

En usko, että 12kg putoaminen ns. itsestään ja vaikean jalkavaivan parantuminen olisi omaa harhaani? :D

Eikä tässä nyt ollut tarkoitus muutenkaan käännyttää ketään vegaaniksi, halusin vaan kertoa kokemuksestani. ap

No harhaa se on siinä mielessä, että väität lihan lopetuksen hävittäneen vaivasi.

Vierailija
11/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lihan ja maitotuotteiden käytön puoli vuotta sitten. Syön pääsääntöisesti kasviksia ja hedelmiä, jonkin verran gluteenitonta leipää ja viljatuotteita, riisiä, kaura- ja soijamaitoa, tofua, pähkinöitä, vettä, kahvia, olutta silloin tällöin... Ja voin paremmin kuin koskaan ennen! 

Vierailija
12/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin edelleen syöt lihaa, niin eiköhän tuo johdu siitä että olet vain muuttanut ruokavaliosi taspainoisempaan suuntaan - eli juuri sellaiseksi kuin pitääkin. Enemmän niitä hevi-tuotteita. Kasvisten lisääminen auttaa jo paljon.

Vierailija
13/13 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä siis, suositusten mukaan (ainakin punaista) lihaa tulisi syödäkin lähinnä vain parina päivänä viikossa. Ja nyt teetkin niin. Monella ihmisellä ongelma ei ole liha itsessään, vaan se että sitä syödään liikaa tarpeeseen nähden.- 12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan