Olen siirtynyt hedelmä/kasvispitoisempaan ruokavalioon ja...
..huomannut, että vaikka henkisellä tasolla kaipaan lihaa kovastikin, kroppani osoittaa tykkäävänsä tästä muutoksesta: toista jalkapohjaa lapsesta asti vaivannut halkeilu ja kuivuminen on lähes lakannut (en olisi ikinä uskonut, mulla siis tämä jalka pahimmillaan niin kipeä etten ole päässyt kävelemään!), olen laihtunut yli kymmenen kiloa lyhyessä ajassa ja hiukset ovat entistä paksummat.
Alunperin rupesin syömään rahapulassa sosekeittoja, smoothie-juomia ym. ja jätin lihan/kalan pariin päivään per viikko. Sitten siitä tuli elämäntapa, ja nämä muutokset se on tuonut mukanaan. Tätä ennen söin paljon broileria, kalaa ja jonkin verran punaista lihaakin, siis ylipäätään proteiinia. Nyt en juurikaan, ja vatsa pysyy silti tyytyväisenä. Aikamoinen muutos.
Kommentit (13)
Ja kakkaa tulee reippaasti, koska kuitua on runsaasti. Suolisto tykkää.
En syö maitotuotteita kamalasti, piimää menee jonkin verran ja satunnaisesti jugurttia.
Kakalla en käy kuin kerran päivässä yleensä. :) ap
Tulet kyllä lihomaan kun syöt valtavia määriä hiilareita. Paljon rasvaa ja proteiinia sen olla pitää eli LIHAA.
En usko lihovani, paino laskee jatkuvasti. ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kakkaa tulee reippaasti, koska kuitua on runsaasti. Suolisto tykkää.
Ja kivennäisaineet imeytyvät heikosti, koska kuitua on niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
..huomannut, että vaikka henkisellä tasolla kaipaan lihaa kovastikin, kroppani osoittaa tykkäävänsä tästä muutoksesta: toista jalkapohjaa lapsesta asti vaivannut halkeilu ja kuivuminen on lähes lakannut (en olisi ikinä uskonut, mulla siis tämä jalka pahimmillaan niin kipeä etten ole päässyt kävelemään!), olen laihtunut yli kymmenen kiloa lyhyessä ajassa ja hiukset ovat entistä paksummat.
Alunperin rupesin syömään rahapulassa sosekeittoja, smoothie-juomia ym. ja jätin lihan/kalan pariin päivään per viikko. Sitten siitä tuli elämäntapa, ja nämä muutokset se on tuonut mukanaan. Tätä ennen söin paljon broileria, kalaa ja jonkin verran punaista lihaakin, siis ylipäätään proteiinia. Nyt en juurikaan, ja vatsa pysyy silti tyytyväisenä. Aikamoinen muutos.
Pelkkää kuvitelmaa, että vaivasi poistuivat kun et syö lihaa.
Kyllä minä syön edelleen lihaa, mutta paljon vähemmän kuin ennen! Ennen söin joka päivä, nyt sen pari kertaa viikossa.
En usko, että 12kg putoaminen ns. itsestään ja vaikean jalkavaivan parantuminen olisi omaa harhaani? :D
Eikä tässä nyt ollut tarkoitus muutenkaan käännyttää ketään vegaaniksi, halusin vaan kertoa kokemuksestani. ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä syön edelleen lihaa, mutta paljon vähemmän kuin ennen! Ennen söin joka päivä, nyt sen pari kertaa viikossa.
En usko, että 12kg putoaminen ns. itsestään ja vaikean jalkavaivan parantuminen olisi omaa harhaani? :D
Eikä tässä nyt ollut tarkoitus muutenkaan käännyttää ketään vegaaniksi, halusin vaan kertoa kokemuksestani. ap
No harhaa se on siinä mielessä, että väität lihan lopetuksen hävittäneen vaivasi.
Lopetin lihan ja maitotuotteiden käytön puoli vuotta sitten. Syön pääsääntöisesti kasviksia ja hedelmiä, jonkin verran gluteenitonta leipää ja viljatuotteita, riisiä, kaura- ja soijamaitoa, tofua, pähkinöitä, vettä, kahvia, olutta silloin tällöin... Ja voin paremmin kuin koskaan ennen!
Jos kuitenkin edelleen syöt lihaa, niin eiköhän tuo johdu siitä että olet vain muuttanut ruokavaliosi taspainoisempaan suuntaan - eli juuri sellaiseksi kuin pitääkin. Enemmän niitä hevi-tuotteita. Kasvisten lisääminen auttaa jo paljon.
Lisäyksenä siis, suositusten mukaan (ainakin punaista) lihaa tulisi syödäkin lähinnä vain parina päivänä viikossa. Ja nyt teetkin niin. Monella ihmisellä ongelma ei ole liha itsessään, vaan se että sitä syödään liikaa tarpeeseen nähden.- 12
Syötkö kuitenkin maitotuotteita?