Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt, niukka kuukautisvuoto - mistä voi johtua?

Vierailija
22.07.2017 |

Yleensä kuukautiset ovat melko runsaat ja kestävät n. 7 päivää. Nyt kuitenkin menossa jo 12. päivä todella niukkaa vuotoa, verta tulee lähinnä vessassa käydessä ja usein vain paperiin pyyhkimällä. Vuoto pääosin rusehtavaa, välillä tullut kirkasta punaista. 3.-5. vuotopäivänä tuli myös hyytymiä sekä hieman runsaammin verta, ei kuitenkaan läheskään normaalin verran. Käytössä ei hormonaalista ehkäisyä. Sukupuolitauteihin en usko, sillä vakikumppani (kumpikaan ei koskaan ole harrastanut seksiä kenenkään toisen kanssa) ja ehkäisynä kondomi, eikä kondomi ole kertaakaan pettänyt niin, että sen olisi huomannut. Raskaudenkin riski on lähes olematon, kerran harrastimme seksiä edellisen kierron aikana - ja kondomin kanssa.

Olen terve, normaalipainoinen parikymppinen. Koskaan ei ole ollut intiimialueen tulehdusta, nytkään ei niihin viittaavia oireita. Mitään lääkitystä ei ole. Burana-kuurin söin juuri ennen kuukautisten alkamista, voiko se vaikuttaa? Ibuprofeeni käsittääkseni voi vähentää verenvuotoa.

Saatan kysellä tyhmiä, mutta mistään en ole löytänyt kunnollista tietoa asiasta. Vuotohäiriöistä tunnutaan puhuvan vain murrosikäisten tai vaihdevuosi-ikäisten näkökulmasta. Tai sitten tarjotaan selitykseksi kohdunulkoista raskautta, mutta raskauden riski tosiaan hyvin pieni, eikä minulla ole artikkeleissa kuvattua varsakipua. Rinnat tosin ovat olleen koko ajan arat, mutta sitä ne ovat aina kuukautisten aikaan.

Otan joka tapauksessa maanantaina yhteyttä terveyskeskuspäivystykseen, mikäli vielä jatkuvat, mutta jos joku osaisi heittää jonkinlaisen arvauksen tai rauhoitella, että voi olla ihan normaalia, niin olisin kiitollinen. Toivottavasti murehdin turhaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaa tosin kesti 3-4 päivää ja menkkoja ei sitten tullut. Viimeksi ollut menkat kesäkuun alussa. Raskauden mahdollisuutta ei ole lainkaan olemassa kohdallani.

Vierailija
2/6 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samaa tosin kesti 3-4 päivää ja menkkoja ei sitten tullut. Viimeksi ollut menkat kesäkuun alussa. Raskauden mahdollisuutta ei ole lainkaan olemassa kohdallani.

Munasarjat ja/tai kohtu poistettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheutti eräs lisäravinne, kuukautiset kesti 3 vko. Buranan ottaminen pitkittää minulla 2 päivää. Moni asia vaikuttaa.

Vierailija
4/6 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munasarjat ja/tai kohtu poistettu?

Ei olen 21v :D

Ja kaikki tutkittu ja ultrattu eikä mitään löytynyt.

Vierailija
5/6 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että voisikohan stressi aiheuttaa? Minulla oli muutaman viikon jakso juuri ennen näitä kuukautisia, kun täytyi tehdä sekä fyysisesti että henkisesti kuormittavaa työtä.

Ap

Vierailija
6/6 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö syy?

Minulla nyt vuotopäivä 10, tulee oranssia limaista vuotoa -> on käytettävä pikkuhousunsuojia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan