Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli-innokkaita mummoja?

Vierailija
22.07.2017 |

Käyttäytyvät kuin lapsi olisi heidän ja tunkeutuvat perheen elämään muutenkin tavaroin ja vallankäytöllä. Kokemuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa ne lapsenne sitten itse! Älkääkä ruinatko rahaa "lainaan"!

Vierailija
2/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää niin innokas kirjoitti:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Kuka ruinaisi rahaa lainaan, ja mitä tarkoittaa "lainaan"? Kysehän oli aloituksessa ihan selväsanaisesti yli-innokkaista mummoista, jotka tunkeutuvat perheen elämään myös tavaroin. Ei sellaista kestä kukaan.

Vierailija
4/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Kuka ruinaisi rahaa lainaan, ja mitä tarkoittaa "lainaan"? Kysehän oli aloituksessa ihan selväsanaisesti yli-innokkaista mummoista, jotka tunkeutuvat perheen elämään myös tavaroin. Ei sellaista kestä kukaan.

Lainaan ruinaamisen sijaan olisi ihan reilua sanoa: Anna rahaa, jos ei aio koskaan maksaa takaisin.

Ohis

Vierailija
5/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin vain toisen osapuolen näkemyksen. Miksi se meni sulla niin tunteisiin? Osuiko pahasti?

Vierailija
6/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta voi omistaa. Ei edes omat vanhemmat. Ihan tiedoksi ap:llekin.

Vierailija
7/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai antavat liikaa lahjoja ja aikaa lapsenlapsille?

Ongelma tuokin...

Vierailija
8/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut katkaisemaan välit äitiini sen vuoksi että sekaantui liikaa perheeni elämään, ja eritoten esikoisen kasvatukseen ja muihin häneen liittyviin asioihin. Moitti mm. siitä että on hakittu lisää lapsia joka on pahaksi esikoiselle yms.

Vierailija
9/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aika inhimillisenä sitä, että mummot riehaantuvat lapsenlapsista. Varsinkin ensimmäisestä. Tavaroiden ostelu johtuu ehkä siitä, että heillä ei ole nuoruudessaan ollut varaa hankkia edes tarpeellista. Mummoihin ja muihinkin sukulaisiin kannattaa pitää asialliset välit, koska sinulla ja lapsella on hyvä olla tukiverkosto.

Vierailija
10/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa vain kirjoitti:

Ei lasta voi omistaa. Ei edes omat vanhemmat. Ihan tiedoksi ap:llekin.

Eikä varsinkaan isovanmmat voi omistaa lapsenlasta, Ihan vaan tiedoksi mummelle.

Yksi idioottimaisimmista ideoista on se että isovanhemille hankittasiin tapaamisoikeus lain perusteella. Järki käteen uuvattit.

Vierailija
11/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuokin...

Yhden sortin mustasukkaisuutta.. ettei vain lapsi "tykkää enemmän" mummosta, joka ostaa kalliin jäätelön ja lahjoja. Ikään kuin rakkaudella olisi määräraja, eikä lapselta riittäisi sitä sitten yhtä paljon äidille.

Vierailija
12/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuokin...

Yhden sortin mustasukkaisuutta.. ettei vain lapsi "tykkää enemmän" mummosta, joka ostaa kalliin jäätelön ja lahjoja. Ikään kuin rakkaudella olisi määräraja, eikä lapselta riittäisi sitä sitten yhtä paljon äidille.

Vierailija
13/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän aika inhimillisenä sitä, että mummot riehaantuvat lapsenlapsista. Varsinkin ensimmäisestä. Tavaroiden ostelu johtuu ehkä siitä, että heillä ei ole nuoruudessaan ollut varaa hankkia edes tarpeellista. Mummoihin ja muihinkin sukulaisiin kannattaa pitää asialliset välit, koska sinulla ja lapsella on hyvä olla tukiverkosto.

Niiiiiiin. Mutta kun tämä nykymummon huseeraaminen ei välttämättä tarkoita minkäänlaista tukiverkostoa, vaan mummo on mukana lapsen elämässä vain just silloin kun itse haluaa. Jos vanhemmilla on hoitotarvetta lapselle, niin sehän ei nykymummolle sovi alkuunkaan.

Vierailija
14/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaan ruinaamisen sijaan olisi ihan reilua sanoa: Anna rahaa, jos ei aio koskaan maksaa takaisin.

Ohis

Todellakin ohis. Joku on nyt mennyt antamaan rahaa lainaan, vaikka niin ei saa koskaan tehdä. Turha valittaa. Erikoisia sukulaisia, jos pyytävät rahaa lainaan.

Vierailija
15/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin vain toisen osapuolen näkemyksen. Miksi se meni sulla niin tunteisiin? Osuiko pahasti?

On niin asiatonta pyytää rahaa lainaksi. Se on aina hälytyskello eikä siihen pidä koskaan suostua.

Vierailija
16/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuokin...

Kalliin jäätelön? On sinullakin arvot. Siinäs olet arvoinesi lastenlasten kanssa...

Vierailija
17/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuokin...

Normaalissa mummon avussa ei ole mitään vikaa, mutta epänormaalissa on. Näitä pakkomielteisiä kyllä riittää.

Vierailija
18/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiiiiiin. Mutta kun tämä nykymummon huseeraaminen ei välttämättä tarkoita minkäänlaista tukiverkostoa, vaan mummo on mukana lapsen elämässä vain just silloin kun itse haluaa. Jos vanhemmilla on hoitotarvetta lapselle, niin sehän ei nykymummolle sovi alkuunkaan.

Työssäkäyvänä mummona pakko sanoa ei, jos on pyydettynä ajankohtana itse töissä.

Vierailija
19/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi jonkun purkaus "Hoitakaa sitten itte!" kyllä paljasti mulle ihan kaiken, samanlaisen mummon kokeneena joka halusi huseerata ja päättää kaiken, jos tähän ei suostuttu, ei sitten vastaavasti auttanut lastenhoidossakaan... Huoh.

Vierailija
20/35 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei näistä nykymummoista kuulu mitään pitkään aikaan, ellei itse soittele perään ja kerro lapsen kuulumisia. Ja käymäänkään eivät tule, vaikka ihan lähistöllä asuvat.