Miten saan Facebook-maineen korjattua?
Kärsin muutama vuosi sitten masennuksesta ja muista häiriöistä ja tuli kirjoitettua kaikkea tyhmää faceen. Yllättävää kyllä, itsesäälivät päivitykseni keräsivät silloin paljon huomiota.
Nyt, kun positiivisuus on elämäni tärkein arvo, ja olen tehnyt paljon itseni kehittämiseksi töitä, tuntuu, että olen ihan näkymätön sosiaalisessa mediassa. Välillä jopa tuntuu, että ihmiset haluavat, etten voi hyvin.
Miten asiaa voisi lähestyä? Voinko saada todellisen imagoni esiin? Ja jos, niin miten? Vai onko minun facekavereissa yksinkertaisesti vain vääriä henkilöitä, jotka eivät osaa arvostaa uusia elämänarvojani?
Kommentit (13)
Ei ketään kiinnosta, jos toisella menee hyvin tai "kaikki on ihanaa".
Ne luetaan ja hypätään yli. Miksi haluat kokoajan huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Poista fb.
Miksi?
Unohda fb ja elä elämää todellisuudessa.
Entä jos vähentäisit postauksia ja päivität vain silloin kun on oikeasti tärkeää sanottavaa. Ja kommentoi muiden päivityksiä hillitysti ja mukavasti. Ajan kanssa se muutos huomataan. Ei sinun itse sitä kannata lähteä todistelemaan.
En halua huomiota koko ajan. Päivittelen aika maltillisesti. Ihmettelen kuitenkin, että kun jotain hyvää tapahtuu elämässäni, siihen reagoidaan vähemmän kuin siihen, että elämäni on syvältä.
Niillä vanhoilla päivityksillä on pakko olla joku merkitys, koska uudet face-kaverini tykkäävät nykyisistä päivityksistäni enemmän.
Pelkään, että olen loppu elämäni kaikkien silmissä epävakaa ihminen, vaikka olen parantunut terapian ja runsaan itsetutkiskelun avulla.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vähentäisit postauksia ja päivität vain silloin kun on oikeasti tärkeää sanottavaa. Ja kommentoi muiden päivityksiä hillitysti ja mukavasti. Ajan kanssa se muutos huomataan. Ei sinun itse sitä kannata lähteä todistelemaan.
Näin ajattelinkin. Ja näin olen tehnytkin. Noh, ehkäpä siihen menee enemmän aikaa kun ajattelin..
Laitat ihan liikaa painoarvoa fb-tykkäyksille ja kommenttien määrälle. Tottakai negatiivinen herättää enemmön huomiota, koska se nostaa ihmisillä tunteita pintaan, jos kaikki ei ole hyvin. Sen vuoksi lööpeissä ja uutisissakin on enemmän ikäviä asioita kuin kivoja. Ne negatiiviset asiat ovat ikään kuin poikkeustila, joka vaatii reagointia. Näin se toimii kaikilla muillakin. Et ole poikkeus.
Koittavat varmaan auttaa jos menee huonosti, mutta ei tarvitse tuhlata energiaa jos menee ihan hyvin.
Kyllä olen kiinnostunut facetykkäyksistä, sen myönnän, kukapa ei olisi? Vai väittääkö joku tekevänsä päivityksiä itseään varten?
Kyllähän kaikki haluavat olla pidettyjä.
Miksi imagoaan ei saisi kehittää? Kyllähän ihminen kehittää muitakin asioita elämässään.
On tosi tärkeää itsenäistyä niin, ettei ole riippuvainen somehuomiosta ja tykkäyksistä, vaikka se tuntuisi aluksi vaikealta. Eli irrottautuu kokonaan sellaisista odotuksista ja yrityksistä.
Vierailija kirjoitti:
On tosi tärkeää itsenäistyä niin, ettei ole riippuvainen somehuomiosta ja tykkäyksistä, vaikka se tuntuisi aluksi vaikealta. Eli irrottautuu kokonaan sellaisista odotuksista ja yrityksistä.
Miten se tapahtuu se irroittautuminen?
Poista fb.