Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20-vuotiaiden on kaikkein järkevintä asua vanhempiensa luona

Vierailija
21.07.2017 |

Mitä pidempään nuori saa asuaa kotona, sitä parempi. Jos itsenäistymishalut heräävät liian aikaisin, vanhempien on hyvä puhua järkeä ja käyttää vaikka rahaa porkkanana että saavat lykättyä omilleen muuttoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/9 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tossa vaiheessa jo valmistunut yliopistosta ja ekassa oman alan työpaikassa. Miks mun olis ollu parempi elää vanhempien siivellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää tää ihminen joka tekee aloituksia 20-vuotiaista. Nolo ihminen :DD

Saman aloittajan tekemiä kaikki keskustelut

Vierailija
4/9 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?  - Mitä välivuotena sitten olisi järkevämpää tehdä kuin muuttaa silloin omilleen, esimerkiksi korkeakoulu /- yliopisto- opikslujen perässä. - Toki varmaan moni ammatikoulusta valmistunut ja töitä pian valmistuttuaan saanut saattaisi kotona asumista jatkamalla säästää palkkatulojaan kivasti, jos vielä vanhemmat huolehtisivat päivittäisten menojen kustantamisesta samaan tapaan kuin silloin kun nyt 20 vuotias oli kymmenen tai 15 vuotta nuorempi

Vierailija
5/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevyydestä en osaa sanoa mutta miksi niin monelle tuntuu olevan toisten ihmisten tekemiset ja asumiset jollain tapaa ne elämän kynnysasiat? Eiköhän se ole jokaisen oma asia missä asuu. Vaikka sitten vanhempiensa luona. Mitä se muille kuuluu?

Vierailija
6/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin riskisti töissä tuossa vaiheessa, mies armeijassa. Olisin kotona elätellyt vanhempiani, ei kiitos.

Vierailija
7/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vanhemmilla varaa elättää niin tuo toimii.Itse asuin 23 kotona täysylöspidossa ja sain säästettyä (töissä opintojen ohella) pohjakassapohjakassan omaan asuntoon.

Vierailija
8/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ei huvittanut 2,5 h bussimatka opiskelemaan päivittäin jotta olisin voinut asua kotona. Ja miten maagisesti se asia olisi muuttunut kun täytin 21? Samaa koulua silloin käymässä.

Kaikki vanhemmatveovät hakua että lapsensa asuu ktoona sen jälkeen kun täyttää 18. Tai pyytää niin paljon vuokraa ettei siihen ole varaa kun ei ole oikeutettu kaikkiin tukiin.

Useat ammattikoulusta valmistuneet on jo vakituisessa työssä ja perustamassa perhettä. Miksi siis asua vanhemmilla kun voi ostaa oman asunnon. Eikä välttämättä kaikki vanhemmat halua 6kk vanhoja kaksosia kotiinsa asumaan.

Silloi varmaan olisi järkevää jos on työtön ja odottaa opiskelujen alkua ja vanhemmat maksavat asumisen. Mutta aina se ei näin mene ja ihmisillä on eri elämäntilanteita ja erilaisia suhteita vanhempiin. Eiköhän kaikki tee mikä on heille sopivinta

Vierailija
9/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 20, äiti alkoi pyytää vuokraa kämpästä (multa 400e). Tulee paljon halvemmaksi asua omillaan, kun poikaystävän kanssa vuokraa maksaessa mun osuus on 300e.

Sitä paitsi kotona asuessa alkoi jo seinät kaatua päälle, kun piti äidin koiria hoitaa, ja siivota yksin se 150 neliön kämppä, vaikka en juurikaan kotona ikinä ollut. (kaksi tai kolme päivää viikossa, lopun ajan olin poikaystävän luona)