Pudotin painoa syömällä joka toinen päivä vain n. 500-700 kcal
Joka toinen päivä söin normaalisti. Dieetin jälkeen oli helppo palata normaaliin syömiseen, kun olin koko ajan syönyt niin puolet ajasta. Pudotin 20 kiloa 4 kuukaudessa, ja paino on pysynyt samana vielä puoli vuotta dieetin jälkeen.
Kommentit (19)
Kai nyt jotain siitä entisestä muutit dieetin jälkeen. Muuten paino kyllä hiipii takaisin. Sillä ruokavaliollahan itsesi olit turvottanut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä söit noina kevyen syömisen päivinä?
Yleensä jotain proteiinipitoista, jotta nälkä pysyi poissa. Kana- tai lihasalaatti, linssimuhennos, lihamunakas jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jotain siitä entisestä muutit dieetin jälkeen. Muuten paino kyllä hiipii takaisin. Sillä ruokavaliollahan itsesi olit turvottanut.
Totta. En syönyt enää samalla tavalla kuin aiemmin, mutta tarkoitin tuolla normaalisti syömisellä kulutuksen mukaista syömistä. Minusta tämä oli helpompaa kuin päivittäinen kalorivaje.
Ap
Mulla ei toimisi. En pystyisi näännyttämään itseäni joka toinen päivä enkä edes tahtoisi. Ei siis edes ole laihdutettavaa, mutta jos leikin tilannetta että olisi.
Jätin pois alkoholin, light -juomat, herkut. Kilo per viikko tippunut paino. Vielä kun liikkuisi niin tässä voisi vaikka laihtuakin kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. En syönyt enää samalla tavalla kuin aiemmin, mutta tarkoitin tuolla normaalisti syömisellä kulutuksen mukaista syömistä. Minusta tämä oli helpompaa kuin päivittäinen kalorivaje.
Ap
No sitähän minäkin... Ihan hyvä tapa hoitaa homma kotiin. Keskimäärin noin 750...800 kcal vaje ->1 kg läskiä palaa pyöreästi 9 päivässä -> tekee 3,3 kg kuukaudessa. Kumma juttu, että painosi kuitenkin tippui 20 kg neljässä kuukaudessa. Nestettä häviää toki mutta että 7 kg...
näppärä ja nykytietämyksen mukaan ihmiselle luonnollinen tapa
Hyvä jos sulla toimi! Aika monelle tuollaisesta käy vaan niin että ns. nälkävelka kostaa ja lihoo takaisin. Eli ei pystykään painonpudotuksen jälkeen hillitsemään syömistään kuten oli tarkoitus. Isomman painonpudotuksen jälkeen kun noin vuoden on nälkähormonit vähän sekaisin ja yrittävät saada syömään lisää.
Hieno suoritus! Itsellä vajaakaloreilla nyt 3 kk ja painoa lähtenyt reilut 20 kg. Helposti mennyt. 10 kiloa vielä matkaa normipainoon.
Puoli vuotta? Katsotaan kymmenen vuoden päästä mikä on painosi silloin. Itse pudotin 88 kg -> 73 kg vuodesta 2009 vuoteen 2010. Tänä päivänä vuonna 2019 painan noin 70 kg.
Onnittelut hienosta alusta! Aika hemmetin paljon olet viinaa, herkkuja ja light-juomia vetänyt kun pelkkä niistä karsiminen tiputtaa kilon viikossa. Yksi kilo vastaa 7000 kaloria eli olet mättänyt napaasi ainakin 1000 kalorin edestä joka ikinen päivä, vuoden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Jätin pois alkoholin, light -juomat, herkut. Kilo per viikko tippunut paino. Vielä kun liikkuisi niin tässä voisi vaikka laihtuakin kunnolla.
Miten ootte syönyt ja buonut? Harrastitteko liikintaa?
Mun pitäis saada laihdutettuu, oon jo 5kg saanut mutta aina sitten lopahtaa into.. pitäisi vaan jaksaa jatkaa :(
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut hienosta alusta! Aika hemmetin paljon olet viinaa, herkkuja ja light-juomia vetänyt kun pelkkä niistä karsiminen tiputtaa kilon viikossa. Yksi kilo vastaa 7000 kaloria eli olet mättänyt napaasi ainakin 1000 kalorin edestä joka ikinen päivä, vuoden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle vastasit mutta laihdutusta aloitteleva juoppo ja mässääjä... Mulle alkoholin tissuttelusta tulee tosiaan noin paljon päivässä, eihän se ole kuin 4 PINT-kokoista olutta niin on jo 1000 kcal. Minulta menee niitä päivässä 4-6. Joten pitäisi lähteä hyvin laihtumaan vain lopettamalla alkoholin läträämisen.
Miksi ei voisi jakaa esim. vaikka viikon koko ruokamäärää tasaisesti seitsemälle päivälle? Energiamäärä olisi kuitenkin sama, mutta ei tarvisi joka toista päivää "kituuttaa".
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi jakaa esim. vaikka viikon koko ruokamäärää tasaisesti seitsemälle päivälle? Energiamäärä olisi kuitenkin sama, mutta ei tarvisi joka toista päivää "kituuttaa".
Tämä. Helpompi vetää koko viikko vajailla kaloreilla, siten että päivätasolle jää vielä syötävääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Helpompi vetää koko viikko vajailla kaloreilla, siten että päivätasolle jää vielä syötävääkin.
Sinulle helpompi, vaan ei kaikille. Kun paastoaa joka toinen päivä, ei koskaan tarvitse laskea kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Koska monelle tuollainen jatkuvasti vähän liian vähän syöminen on pitkän päälle liian ankeaa ja tylsää. Ja helpompaa syödä joka toinen päivä ihan kunnolla hyvää ruokaa ja joka toinen paastota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toimisi. En pystyisi näännyttämään itseäni joka toinen päivä enkä edes tahtoisi. Ei siis edes ole laihdutettavaa, mutta jos leikin tilannetta että olisi.
Mä pidän noita kevennyspäiviä sillointällöin ja syön kyllä 2 lämmintä ateriaa enkä koskaa ole nääntynyt nälkään.
Esim kasvissosekeitto yrteillä, valkosipulilla yms herkuilla on vain 125kcal/3dl. Smetanaa tai kermaa ei todellakaan tarvitse! Tuo lounaaksi.
Päivälliseksi broilerinfile vaikka grillattuna salaatin tomaatin ja kurkun kanssa alle 275 kcal
Aamulla ruokaisa marjasmoothie 100 kcal.
Noista tulee vasta 500kcal ja mun ihan normiruokaani. Tosi helppoa!
Tavallisena päivänä lisäisin salaattiin oliiviöljyä, sopan kanssa otan ruisleipäsiivun ja smoothieen laitan tl tahinia. Illalla vaikka marjapiirakkaa vaniljakstikkeella kahvin kanssa
Mitä söit noina kevyen syömisen päivinä?