Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutko säästämään kampaajakäyntiäsi varten?

Vierailija
21.07.2017 |

T. Köyhä

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu.

Viimeksi olen käynyt kampaajalla noin viisi vuotta sitten kun sain lahjakortin. En minä raski, rahalle on parempaakin käyttöä.

Varsinaisesti ei tarvitsisi etukäteen säästää jos kävisin, mutta on mulla paljon parempiakin käyttökohteita rahalle. Samalla summalla käyn vaikkapa lasten kanssa Korkeasaaressa. Eli tieto siitä, että se kampaajalla käyminen on aina pois jostain muusta, on jo riittävä syy olla menemättä.

Vierailija
22/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisin kampaajalla, niin en joutuisi säästämään. Mulla on pitkät hiukset aina kiinni, niin leikkaan itse.

Lopetin kampaajalla käynnin vuonna 1997. Mä menin pitkätukkaisen miehen perässä parturi-kampaamoon, istuttiin vierekkäisissä tuoleissa, pyydettiin sama toimenpide samoilla sanoilla, noustiin peräjälkeen kassalle. Mies maksoi kolmasosan siitä hinnasta mitä minä jouduin maksamaan. Oli nääs naisille oma hinnasto. Miehille yksinkertaisesti leikkaus, mutta minulle mallinmuutos. Molemnat oltiin leikkauttamassa tasapitkää tukkaa 5 cm lyhyemmäksi. Olin tosi pettynyt ja päätin etten rahojani kampaamoon vie. Vituttaa vieläkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn joka viikko kampaajalla - pesu ja föönaus 12€. Joka 6.viikko leikataan ja kolme kertaa vuodessa laitetaan raidat.

Nautin kampaajan käden jäljestä.

Vierailija
24/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy  kampaajalla.

Vierailija
25/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla

Vierailija
26/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en joudu, ajelen itse aina lyhkäseks kuukauden välein

Vierailija
27/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisin kampaajalla, niin en joutuisi säästämään. Mulla on pitkät hiukset aina kiinni, niin leikkaan itse.

Lopetin kampaajalla käynnin vuonna 1997. Mä menin pitkätukkaisen miehen perässä parturi-kampaamoon, istuttiin vierekkäisissä tuoleissa, pyydettiin sama toimenpide samoilla sanoilla, noustiin peräjälkeen kassalle. Mies maksoi kolmasosan siitä hinnasta mitä minä jouduin maksamaan. Oli nääs naisille oma hinnasto. Miehille yksinkertaisesti leikkaus, mutta minulle mallinmuutos. Molemnat oltiin leikkauttamassa tasapitkää tukkaa 5 cm lyhyemmäksi. Olin tosi pettynyt ja päätin etten rahojani kampaamoon vie. Vituttaa vieläkin!

Eihän tuo ollut mallinmuutos. Olisit avannut suusi.

Vierailija
28/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehkä säästämään, mutta raskaasti tinkimään jostain muusta. Käsittääkseni pitkien hiusten leikkaus on nykyään jotain 30e luokkaa, jos hipsii halpaan paikkaan?

Leikkaan ja raidoitan itse. Ihan kiva tukka on... Raitojen tekemisessä on kauhea duuni, kun haluan paljon tosi ohuita raitoja... onneksi tarvii vain 2-3krt/vuosi tehdä, kun tuohon ei tule selkeää, rumaa tyvkasvua. Viimeksi kävin kampaajalla jotain 6 vuotta sitten.

Vierailija
29/38 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella turhamaista ja tuhlaavaista värjätä hiuksiaan. Leikata niitä pitää, mutta järkevällä mallilla sen voi tehdä harvoin, kuten täällä jotkut tekevätkin.

30/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn silloin kun on rahaa, vähintään 2kk välein yritän. 90€ menee (leikkaus ja värjäys)

Vierailija
31/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla, vaan leikkaan itse. Joskus myös äiti tai sisko leikkaa. Sisko leikkaa suurpiirteisesti huonot latvat pois. Äiti mittaa viivottimella, että tulee varmasti tasaista jälkeä. :D Yleensä tasoittelen itse ja pidän hiuksia lähes aina ponnarilla, joten pieni epätasaisuus ei näy. 

Kampaajakäynti ei ole minulle mikään rentoutushetki, vaan enemmänkin päinvastoin. En nauti yhtään siitä, että vieraan ihmisen kanssa joutuu höpöttämään kaikesta henk.kohtaisesta ja hiustenhoidosta... Hiustenhoidossani ei ole hirveästi mitään kerrottavaa: käytän shampoota ja joskus hoitoainetta. En laita niitä oikeastaan mitenkään enkä ole kiinnostunut värjäämään, ostamaan huippuhienoja hiustuotteita tai laitteita.... :D Lisäksi en halua maksaa melkein satasta pitkien hiusten leikkuusta. 

Vierailija
32/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse säästää viimeksi maksoikäynti täällä helsingissä 180e.

Vierailija
33/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse säästää. Lyhyen hiuksen leikkaus ja värjäys ei maksa kuitenkaan kuin reippaan satasen.

Vierailija
34/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista saa käsityksen, että juuri kukaan ei käy kampaajalla, vaan itse leikataan ja värjätään. Käyttämäni kampaajan varauskirja on kuitenkin lähes täynnä kuukausiksi eteenpäin, ja pari aikaa pitää olla varattuna, kun käyn parin kuukauden välein. Eli varsin monet käyttävät kuitenkin kampaajan palveluita. Itselläni kampaaja kuuluu lähes pakollisiin menoihin.

Vierailija
35/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista saa käsityksen, että juuri kukaan ei käy kampaajalla, vaan itse leikataan ja värjätään. Käyttämäni kampaajan varauskirja on kuitenkin lähes täynnä kuukausiksi eteenpäin, ja pari aikaa pitää olla varattuna, kun käyn parin kuukauden välein. Eli varsin monet käyttävät kuitenkin kampaajan palveluita. Itselläni kampaaja kuuluu lähes pakollisiin menoihin.

Samaa ihmettelen. Muutenkin monet tänne kirjoittavat elävät ihan erilaista elämää kuin ystäväpiirini.

Kun on vakituinen työ, on rahaa käydä niin kampaajalla kuin kahviloissakin, ostaa kukkakimppu viikonlopuksi tai mennä leffaan. Minusta nuo kaikki ovat pieniä arjen iloja, joihin on ollut varaa opiskeluajoista lähtien.

Vierailija
36/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne ketään, jonka pitää säästää kampaajaa varten. Kun isot menot pitää kohtuullisena, jää rahaa tarpeeksi kaikkeen muuhun.

Meillä yhteenlasketuista tuloista jää asuntolainan ja muiden pakollisten kulujen jälkeen sen verran, että ei tarvitse miettiä, menisinkö kampaajalle vai huomenna brunssille. Voi mennä molempiin.

Vierailija
37/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin ja värjäsin kerran kampaajalla,ja loppusumma oli 180 e.Hiukseni ovat pitkät ja paksut ja aikaa kului melkein 4 tuntia.Joten nykyisin värjään itse hiukseni ja äiti tasoittaa latvat =D

Vierailija
38/38 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset on siinä mielessä helpot, että niitä voi leikata/tasoittaa siististi itse eikä tarvitse mennä kampaajalle. Pitkien hiusten tasoitus maksaa pelkästään väh. 50-60 e + otsahiusten tasoitus vielä 15-20 e. Ihan hullua! Voin tehdä tuon itsekin ja siihen menee noin 10 min. Lyhythiuksisen on pakko käydä kampaajalla säännöllisesti siistimässä. 

En ole kiinnostunut muuttamaan hiusmallia, koska en ole valmis käyttämään hirveästi aikaa mallin laittamiseen päivittäin. Sitä paitsi se olisi ihan turhaa, koska kun menen ulos tuulimyrsky pilaa sen kuitenkin... Minulla on värjäämättömät hiukset ja ne ovat liukkaammat kuin värjätyt ja sen vuoksi myös vaikeampi laittaa. En ole yhtään kiinnostunut värjäämisestäkään. 

Olen joskus monta vuotta sitten käyttänyt hiustököttejä ja niistä tuli hilsettä, kutinaa ja kemikaalinhaju. 

Ostin viime syksynä kaksi shampoopulloa. Olen nyt saanut käytettyä toisen ja aukaissut uuden. Sitten ostin viime kesänä ison hiusklipsin ja tänä kesänä kaksi keskikokoista ja kuusi pientä. En ole käyttänyt tämän enempää rahaa hiuksiin vuodessa. Ja oikeastaan nuo klipsit olivat ihan turhat.. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän