Olen järkyttynyt miten sotkuisesti vuokralla asuvat elää.
Olen kesän aikana käynyt katsomassa useita myytävänä olevia asuntoja ja ne joissa on vuokralainen, niin hiljaiseksi vetää. Parissa kämpässä en halunnut kylppäriin edes kurkata kun jo keittiö oli yrjöttävässä kunnossa.
Suunnittelin joskus jopa sijoitusasunnon ostoa, mutta ehkä ei kannata.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun omistusasunnossani enkä elä siististi. Olen vaativassa työssä, harrastan ja urheilen ja olen kaikkea muuta, kuin kiinnostunut siivoamisesta. Siivoan silloin, kun alkaa olla liian sotkuista, tai jos joku on tulossa kylään. Ei täällä nyt _saastaista_ ole, mutta pölypalloja pyörii nurkissa ja tavarat ovat sikinsokin. Ei haittaa minua :)
Aivan, omistusasujat siivoaa jos joku on tulossa, vuokralla asuja ei edes silloin. Yleistän asian täsmälleen sen perusteella mitä nyt olen viimeaikoina omin silmin nähnyt.
Ap.
Otsikkosi ei kyllä viitannut tuohon :D
Lisäksi ehkäpä vuokralaisella ei ole intressiä saada asuntoa menemään kaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä taasen ihmettelen miten hitossa ihmiset eivät pysty pitämään huolta pihoistaan ja puutarhoistaan. Puita ja pensaita ei leikata, perennoista pursuaa rikkakasveja, kiveyksien reunoja ei siistitä, ei osata lannoittaa eikä suunnitella. Minä asun vuokralla kerrostalossa ja omistan myös talon maalla, molempien paikkojen pihat ovat tiptop aina, toki sisälläkin on siistiä mutta kesällä keskityn puutarhaan.
Etekö tajua miltä kurja puutarha näyttää ulospäin?
Nyt jäi kiinnostamaan, mille se sinun silmissäsi näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Minä taasen ihmettelen miten hitossa ihmiset eivät pysty pitämään huolta pihoistaan ja puutarhoistaan. Puita ja pensaita ei leikata, perennoista pursuaa rikkakasveja, kiveyksien reunoja ei siistitä, ei osata lannoittaa eikä suunnitella. Minä asun vuokralla kerrostalossa ja omistan myös talon maalla, molempien paikkojen pihat ovat tiptop aina, toki sisälläkin on siistiä mutta kesällä keskityn puutarhaan.
Siinä on niin hirveä homma, eikä ainakan minun elämäntehtäväni ole siivoaminen, eikä puutarhurin hommat.
Jos ne vuokralaiset on tahallaan jättäneet asunnon siihen kuntoon ennen näyttöä? Ällöttävä näky -> menee tod.näk. hitaammin kaupaksi ja saavat lisää asumisaikaa...
Vierailija kirjoitti:
Siilit tykkää ja viihtyy ainakin meillä, kun nurmikko ei muistuta golfkenttää ja löytyy risukasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun omistusasunnossani enkä elä siististi. Olen vaativassa työssä, harrastan ja urheilen ja olen kaikkea muuta, kuin kiinnostunut siivoamisesta. Siivoan silloin, kun alkaa olla liian sotkuista, tai jos joku on tulossa kylään. Ei täällä nyt _saastaista_ ole, mutta pölypalloja pyörii nurkissa ja tavarat ovat sikinsokin. Ei haittaa minua :)
Aivan, omistusasujat siivoaa jos joku on tulossa, vuokralla asuja ei edes silloin. Yleistän asian täsmälleen sen perusteella mitä nyt olen viimeaikoina omin silmin nähnyt.
Ap.Tuo on käsittääkseni laitonta.Ainakin vuokranantajasi on ollut täystörppö! Jokaisen ihmisen asunto on hänen kotinsa,on se sitten oma tai vuokrattu !!! Yleisistä katselmuksista yms. taloyhtiössä pitää ilmoittaa etukäteen hyvissä ajoin.
Kun me asuttiin vuokralla, yksityisiä asuntonäyttöjä saattoi tulla puolen tunnin varoituksella, jos tuli varoitusta lainkaan. Muutamankin kerran huomattiin, että asunnossa oli käyty, kun olimme olleet poissa. Pitkän päälle ei ole kovin paljon motivaatiota pitää asuntoa koko ajan tiptop-kunnossa, etenkään kun suhtautuminen on se, ettei vuokralaisille mitään tartte ilmoitella.
Kyseisestä syystä olemme myyneet sijoitusasunnot poia, kun ei jaksa rempata joka asukkaan välillä.
Asun suurimman osan aikaa aivan roskan, ruoantähteiden ja kaaoksen keskellä. Kyllä, tämä on vuokra-asunto. Mutta vuokranantajan olemassa olo antaa minulle syyn pitää asunto kohtuullisessa kunnossa, etten anna vettä mennä lattioille, pidän kalusteet ehjinä, annan sotkun uhata ainoastaan omaa hyvinvointiani, en asuntoa. Jos tämä olisi omistusasuntoni, en jaksaisi niin paljoa välittää sen kunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Senkin vapaa-ajan voisi käyttää siivoamiseen, ei ihmisen kuulu asua kuin sika. Itse olen hyvin tarkka siitä että kotona on aina siistiä, Kerran viikossa tulee siivottua kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etekö tajua miltä kurja puutarha näyttää ulospäin?Nyt jäi kiinnostamaan, mille se sinun silmissäsi näyttää?
Se näyttää siltä että omaisuudestaan ei viitsitä pitää huolta joten itse en ostaisi taloa jossa piha repsottaa, ei varmasti ole jaksettu pitää huolta kunnolla talon huollostakaan.
Asun vuokralla ja asuntoni on aina siisti ja puhdas lapsistakin huolimatta. Samoin piha ja parveke on viimeisen päälle tikissä. Tykkään kun ikkunat, matot ja verhot on pesty ja koti on siisti. Se ei liity mitenkään asumismuotooni vaan persoonaani. En osaa enkä halua olla laiskana ja nautin puuhastelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Olisiko kyse siitä, että sillä vuokralaisella ei ole penniäkään kiinni, miltä se asunto näyttää kun sitä joku käy katsomassa? Omistusasunnon myyjä tietysti siivoaa näyttöä varten, koska haluaa saada sen asunnon myydyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkin vapaa-ajan voisi käyttää siivoamiseen, ei ihmisen kuulu asua kuin sika. Itse olen hyvin tarkka siitä että kotona on aina siistiä, Kerran viikossa tulee siivottua kunnolla.
Mutta kaikki meistä eivät välitä hinkkata pölyjä kaiken aikaa. On muutakin elämää :D Kerran kuussa tehty asunnon perussiivous riittää aivan mainiosti, siinä välissä hujallaan olevat tavarat paikoilleen, pari liinavaatepyykkäystä ja viikottainen tiskaus.
Koitapa köyhä saada vähän lisää lainaa, niin voit ostaa sijoitusasuntosi jostain sellaisesta kaupunginosasta/taloyhtiöstä, jossa vuokralaiset ovat varaakkaampia kuin sinä ja huomaat, että ne sinun katsastamasi spurgu- ja mielenterveysongelmaisten vuokrakämpät eivät todellakaan kerro totuutta kaikista vuokralla asuvista.
Hei muuten, mun vuokrakotia on esitelty sisustuslehdessä. Onko sinun omistusasuntoasi?