Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nämä matkalle lähtemiset: minä haluan siivota kodin lattiasta kattoon. Miehelle riittää, että pakkaa omat vaatteensa.

Vierailija
21.07.2017 |

Ärsyttää vuosi vuodelta enemmän. Minusta on kiva, että matkalle lähdettäessä siivotaan koti. On sitten mukava tulla takaisin. Siivouksessa ja tavaroiden pakkauksessa vierähtääkin iso tovi. Lapsiperheessä on myös paljon muistettavaa mitä pitää ottaa mukaan. Miehelle riittää, että hän pakkaa omat vaatteensa. Eikä se edes tiedä, että joskus pitää siivota esim. jääkaappi ja roskiskaappi. En missään tapauksessa halua jättää näitä haisemaan. Mitä enemmän minulla on hommaa, sitä enemmän mies jähmettyy sohvalle telkkarin eteen.

Arrgg. Yritä pitää suuni kiinni.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursiivous =

seinien pesu

ikkunoiden pesu

kaikkien vaatekaappien pölyjen pyyhkiminen ja tavaroiden järjestely

kenkien järjestely, puhdistus ja huonot roskiin

keittiön kaappien siivous

jääkaapin siivous

pakastimen sulatus

imurointi

lattioiden pesu + lattialistat

kylpyhuoneen ja saunan peruspesu, seinät, katot, lattiat, lattiakaivot, wc-istuin, käsienpesuallas

roskien vienti

lehtien vienti

pullot kierrätykseen

Tämän kaiken ap tekee siis ennen matkaa, viikon tuo ottaa jos kaikki tekee.

Miksi ihmeessä se pitää ajoittaa just lomamatkan alle. Itse teen suursiivouksen kesäkuussa juhannukseen mennessä pikkuhiljaa ja stressittä.

Vierailija
22/37 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tarvii suursiivousta tehdä kun matkalle lähtee. Roskat pois. Astiat kone pesee.pöytä puhdas . Imurointi pari pvää ennen. Itse laitan jääkaapin päältä pois kun lähden matkoille. Kukat kastella. Kivempi tulla siistiin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama siivoaako ennen lähtöä vai ei. Palatessa joutuu kuitenkin siivoamaan pölyn takia.

Vierailija
24/37 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

On ihan sama siivoaako ennen lähtöä vai ei. Palatessa joutuu kuitenkin siivoamaan pölyn takia.

Ja näin kahden viikon suomiloman päälle mulla ainakin tuli puoli suomea näköjään mukana hiekan muodossa että pääsipä siivoamaan heti palatessani kun sai pyykkikoneen päälle.

Vierailija
25/37 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi turhaan stressata jostain siivoamisesta, kun on kerran lomalle muualle lähdössä. Sehän riittää että vie roskat, pesee astiat ja putsaa päällisin puolin pöydät ja lattian. Ei tarvi alkaa pikkutarkaksi. Oletettavaa on, että asunnossa on siivottu vaikka edellisviikolla, ei kai kukaan täysjärkinen jättäisi suursiivousta viimeiseen päivään ennen lomaa.

Itse ap stressisi aiheutat. Ei sun miehen tai lapsien tarvitse sen takia alkaa samanlaisiksi tyhjän stressaajiksi. Jos haluat hinkuttaa nurkkia viimeisenä iltana, niin hinkuta. Mutta älä vaadi sitä muilta. Jos päätäsi kiristää tapasi, niin mieti monta kertaa että mikä olisi se paras ratkaisu (vihje: se ei edelleenkään ole se, että kaikkien muidenkin pitäisi toimia kuten sinä nyt toimit).

Vierailija
26/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap sai katonkin pestyä?

Vierailija
27/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä ärsyttää, sen kun siivoat jos mieli tekee.

Vierailija
28/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana suursiivota koti perusteellisesti ennen matkalle lähtöä, ja yhdessä siivotaan. On aivan mahtava tulla matkalta supersiistiin kotiin! Itse aloitan siivouksen jo hyvissä ajoin ennen matkalle lähtöä, ettei tule mitään viimehetken stressiä mistään. Lähtöpäivänä ja sitä edellisenä päivänä koti on jo siisti, eikä lähtöpäivänä tarvitse muuta kuin roskat huolehtia ja keittiö siistiä mahdollisen ruokailun jäljiltä.

Vierailija
29/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Miten sitä pölyä itsestään tyhjässä kodissa muodostuu?

Vierailija
30/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ihan lattiasta kattoon siivoa, mutta tiskejä en halua jättää tai muuta yleistä sotkua. Kukatkin pitää kastella, kalat ruokkia jne.

Mies odottaa autossa. Ja sit kun lähdetään, sen pitääkin päästä vessaan ja istuu siellä 20min..

Miks mun  mies asuu teillä :D? 

Vierailija
31/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä telkkarista töpselit irti ja ilmoita miehelle, että ei lähdetä yhtään mihinkään ennen kuin mieskin osallistuu jotenkin lähtövalmisteluihin.

Toisaalta, eikö lattiasta kattoon ja jääkaapit ehdi siivota joskun muulloin kuin juuri ennen lähtöä, vaikka kaksi viikkoa aikaiemmin? Siivotaan vaan roskat pois ja tarkistetaan, kaappeihin ei jää mitään pilaantuvaa ym. Pakkomielteisen siivoushullun kanssa eläminen on aivan yhtä rasittavaa kuin sohvalle telkkarinääressä röhnöttävän laiskimuksen.

Vierailija
32/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suursiivous =

seinien pesu

ikkunoiden pesu

kaikkien vaatekaappien pölyjen pyyhkiminen ja tavaroiden järjestely

kenkien järjestely, puhdistus ja huonot roskiin

keittiön kaappien siivous

jääkaapin siivous

pakastimen sulatus

imurointi

lattioiden pesu + lattialistat

kylpyhuoneen ja saunan peruspesu, seinät, katot, lattiat, lattiakaivot, wc-istuin, käsienpesuallas

roskien vienti

lehtien vienti

pullot kierrätykseen

Tämän kaiken ap tekee siis ennen matkaa, viikon tuo ottaa jos kaikki tekee.

Miksi ihmeessä se pitää ajoittaa just lomamatkan alle. Itse teen suursiivouksen kesäkuussa juhannukseen mennessä pikkuhiljaa ja stressittä.

Unohdit katon ja lamput. Varsinkin kesän jälkeen niissä on hämähäkinseittejä ja muita eläinten jäännöksi.

Mutta miksi ei tosiaan voi siivota näitä kaikkia jo kaksi kuukautta aikaisemmin vaan juuri ennen matkalle lähtöä?

Vierailija
33/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ap sai katonkin pestyä?

Myös ulkopuolelta?

Vierailija
34/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Miten sitä pölyä itsestään tyhjässä kodissa muodostuu?

Hyvä kysymys. Jos lähtiessä on imuroitu, se on nostanut pölyt ilmaan ja ne ovat laskeutuneet alas kaikessa hiljaisuudessa. Harva asunto on niin tiivis, että pölyä ei mistään tule, ja ilmanvaihdon suodattimet kunnossa.

Vierailija
35/37 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei varmaan matkustettaisi koskaan, jos matkalle lähtöbedellyttäisi suursiivousta. Miksi näännyttää itsensä suursiivouksella ennen matkaa?

Kotitonttu suuttuu?

Vierailija
36/37 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten jollain riittää energiaa siivota ennen matkalle lähtöä.

Mulla on hirveä stressi matkalle lähtemisessä viimeiseen asti kaikesta mukaan otettavasta. Toki mulla on lista. Ja kaikki talossa on tarkistettava, ruoho leikattava, ovet varmistettava, vesi katkaistava, katsottava, ettei mikään koske sähköpattereihin ja että valot ovat kaikkialla kiinni. Lehti siirrettävä, ettei laatikko tuu täyteen jne.

Vierailija
37/37 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri puolentoista viikon matkalta ja pölyä täällä oli mielestäni enemmän kuin jos on parin viikon imurointi- ja pölyjenpyyhkimistauko silloin kun olen kotosalla. Normaali liikkuminen asunnossa ja tavaroiden käyttäminen kai lennättelee sitä tasoilta pois.

Tavarat ovat paikallaan muutenkin ja roskia ja tiskejä ei tietenkään jätetä haisemaan. Joku ketjussa puhui matkajännityksen tasaamisesta. Jos parisuhteen toista osapuolta ei siivous rentouta tai jännitystä ei edes ole, miksi pitäisi siivota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän