Ärsyttää nämä matkalle lähtemiset: minä haluan siivota kodin lattiasta kattoon. Miehelle riittää, että pakkaa omat vaatteensa.
Ärsyttää vuosi vuodelta enemmän. Minusta on kiva, että matkalle lähdettäessä siivotaan koti. On sitten mukava tulla takaisin. Siivouksessa ja tavaroiden pakkauksessa vierähtääkin iso tovi. Lapsiperheessä on myös paljon muistettavaa mitä pitää ottaa mukaan. Miehelle riittää, että hän pakkaa omat vaatteensa. Eikä se edes tiedä, että joskus pitää siivota esim. jääkaappi ja roskiskaappi. En missään tapauksessa halua jättää näitä haisemaan. Mitä enemmän minulla on hommaa, sitä enemmän mies jähmettyy sohvalle telkkarin eteen.
Arrgg. Yritä pitää suuni kiinni.
Kommentit (37)
Minä en nyt ihan lattiasta kattoon siivoa, mutta tiskejä en halua jättää tai muuta yleistä sotkua. Kukatkin pitää kastella, kalat ruokkia jne.
Mies odottaa autossa. Ja sit kun lähdetään, sen pitääkin päästä vessaan ja istuu siellä 20min..
Meillekin tulee aina koira- ja talovahti. Pitää siis siivota, hommata kahden viikon syömiset. Ja tietty ajaa nurtsi ja hoitaa muut pihatyöt.
Stressiä se aina pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsepä stressisi aiheutat. Siivoaminen on puhdasta typeryyttä, sen ehtii myöhemminkin.
Kiva tulla kotiin kun heti ekaksi saa siivota...
Tää on kyllä ihmejuttu tää suomalaisen naisen päteminen siivoamisella. Siivotkaa vähemmän, nauttikaa elämästä kuin mies. Ni worries, siivotaan kun näyttää likaiselta.
Minä olen hyväksynyt, ärsyttävää kyllä, että joudun komentamaan. Näin se käy:
"Käytkö viemässä roskat. Kiitos."
"Kastele vielä kukat, jooko."
"Ole kiltti ja tiskaa vielä nuo piimälasit!"
Älykäskään mies ei tunnu tajuavan, että kukat kuihtuvat jos niitä ei kastele ja roskapussi mätänee, jos sitä ei vie ennen lähtöä. Joten Äiti ottaa johdon ja komentaa. Prkl.
On se mies muuten ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepä stressisi aiheutat. Siivoaminen on puhdasta typeryyttä, sen ehtii myöhemminkin.
Eikäöhän tällainen siivousfriikki ssivoa uudelleen kotiintullessakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ihan lattiasta kattoon siivoa, mutta tiskejä en halua jättää tai muuta yleistä sotkua. Kukatkin pitää kastella, kalat ruokkia jne.
Mies odottaa autossa. Ja sit kun lähdetään, sen pitääkin päästä vessaan ja istuu siellä 20min..
"Äiti, kakka!" ;P
Pieni siivous ennen matkaa purkaa jännitystä ja selventää mieltä. Lomalta palatessa ei tarvitse heti aloittaa arkea. Roskat ja tiskit, imurointi ja petaus. Jos tekee mieli huhkia enemmän, kannattaa lähteä vaikka lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaisesi kajahtanut siivoaa joka tapauksessa mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja et osannut ennakoida? Jos kämppänne on jatkuvassa kaaoksessa tai sotkussa, niin miksi sen kämpän pitäisi tyhjillään siistinä olla?
Ihanaa uhriutumista.
Naiset ne jaksaa draamailla ja marttyroida joka käänteessä. Säälin miestäsi, mukava loma varmaan tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja et osannut ennakoida? Jos kämppänne on jatkuvassa kaaoksessa tai sotkussa, niin miksi sen kämpän pitäisi tyhjillään siistinä olla?
Ihanaa uhriutumista.
Ei siitä ole kyse, vaan tavasta purkaa matkakuumetta. Koti voi olla melko ok, mutta monella tekee mieli järjestää esim. aikaa tappaakseen, jännityksen lieventämiseksi ja koska siistiin kotiin on mukava tulla. Kyllä sotkua löytyy kun sitä alkaa etsiä. Mieli ja keho lepää ja asettuu paremmin arkeen matkan jälkeen kun palatessa on siistiä.
Voi myös lähteä hyvin omintunnoin, koska hommat on tehty.
Mulle tämä on käytännön kysymys, eikä mikään "siistiin kotiin on kiva tulla".
Jos tiettyjä asioita ei tehdä, paluu vaan on kuvottava. Ei testosteronihuuruisinkaan uho-ego-apina-uh-uh-MMies voi kieltää biologisia tosiseikkoja: jos jätät kämppään +23 asteeseen kahdeksi viikoksi orgaanista jätettä, se elää. Se elää kuin v'tun Alien. Haisee, liikkuu, joogaa.
En halua (eikä halua MMieskään, se on nähty) taklata Haju-Alienia heti ensmäiseks lomalta palattua. Joten tietyt asiat on vaan tehtävä ennen lähtöä.
Meillä mieskin onneksi vihdoin tajuaa tämän 80-prosenttisesti.
Se on varmaan se Y, joka estää sitä loppua 20 prosenttia menemästä tajuntaan.
Siitä että tajuaa viedä roskat ja tyhjentää jääkaapin on näin miehen näkökulmasta aika pitkä matka siihen suursiivoukseen😂😂😂kiva tulla kotiin kun mikään ei haise ja et ekana kompastu tavaroihin mutta että ihan suursiivous?
Ulkomaille ette ainakaan lähde,ettäs tiedätte.
Tai jos menette ette tule enää takaisin.
Mikä nyt kellekin on suursiivous. Itse tykkään vaihtaa lakanat valmiiksi, imuroida ja katsoa ettei tiskejä ja roskia jää haisemaan eikä jääkaapissa ole mitään pilaantuvaa.
Aikaa ei kulu juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Siitä että tajuaa viedä roskat ja tyhjentää jääkaapin on näin miehen näkökulmasta aika pitkä matka siihen suursiivoukseen😂😂😂kiva tulla kotiin kun mikään ei haise ja et ekana kompastu tavaroihin mutta että ihan suursiivous?
Palstalla makaaville av-mammoille se roskapussin vieminen on suursiivous. Kun mies sen yleensä töihin lähtiessään vie mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tämä on käytännön kysymys, eikä mikään "siistiin kotiin on kiva tulla".
Jos tiettyjä asioita ei tehdä, paluu vaan on kuvottava. Ei testosteronihuuruisinkaan uho-ego-apina-uh-uh-MMies voi kieltää biologisia tosiseikkoja: jos jätät kämppään +23 asteeseen kahdeksi viikoksi orgaanista jätettä, se elää. Se elää kuin v'tun Alien. Haisee, liikkuu, joogaa.
En halua (eikä halua MMieskään, se on nähty) taklata Haju-Alienia heti ensmäiseks lomalta palattua. Joten tietyt asiat on vaan tehtävä ennen lähtöä.
Meillä mieskin onneksi vihdoin tajuaa tämän 80-prosenttisesti.
Se on varmaan se Y, joka estää sitä loppua 20 prosenttia menemästä tajuntaan.
No kauanko yhden roskapussin ulosvienti kestää? Ja katsoa jääkaapista vanhentuvat pois?
Onneksi mulla ei ole tuuota neuroosia. Että pitää siivota kun ei edes aio olla kotona. Se, että kotona on saapuessa normaali siivo ei haittaa mua. Mutta siis ymmärrän, miten ärsyttävää on, kun muutkin hyötyy siitä, tai pääsee helpommalla kuin minä siksi että itsen on jostain syystä pakko hoitaa tuollaista siivousta.