Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestäkääpä ajankuluksi

31.03.2006 |

Vielä kerran kysyn näistä nimistä, teiltäkin paljon apuja saaneena, tässä olis vaihtoehtoja, äänestäkääpä suosikkinne molemmista ryhmistä, ihan vaikka ajankuluksi =)... perässä suluissa omat kommentit, miksi ehdolla toiseksi nimeksi mikäkin.

Violena ja joulunimet tarkkaan pohdittuani, tässä vaihtoehdot, mitä harkintalistalle on jäänyt:

1. JULIA:

Julia Violena (mummojen mukaan toinen nimi; VIOla ja heLENA)

Julia Noelle (tämä lapsi vaikka kesällä syntyykin tulee monien mutkien jälkeen silti olemaan oma jouluihmeemme... jouluna tämän raskauden jatkuminen vaikutti TOSI epätodennäköiseltä)

Julia Leonoora (koska sisarusten etunimet alkavat L:llä, niin tässä kompromissina edes toinen nimi sitten sillä kirjaimella)

Julia Ellen (koska sisarusten toiset nimet Jasmin, Eemil ja Joonatan tämä sopisi parhaiten, mutta nimenä ei minua täysin miellytä)

Julia Linnea (sama perustelu kuin Leonoorassa)

2. SALLA

Salla Juliaana (minulla mieltymys tuohon Julia -nimeen ja sen johdannaisiin)

Salla Olivia (Olivia ihan henk.koht. suosikkeja, antaisin vaikka etunimeksi, jos mies suostuisi =) )

Salla Mirjam (konsonanttiloppuinen toinen nimi, kuten sisarilla)

Salla Lilian (alkaisi sillä L:llä ja loppuisi konsonanttiin kts.Leonoora)

Salla Natalia (liittyisi tuohon jouluteemaan kts. Noelle)

Salla Emelia (voisi olla e-kirjaimen vuoro toisissa nimissä)

Salla Emilia

Salla Eveliina

Kiitos vielä avustanne!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. JULIA:

Julia Violena (mummojen mukaan toinen nimi; VIOla ja heLENA)

2

Salla Natalia (liittyisi tuohon jouluteemaan kts. Noelle)

Ja näistä valitsisin sittten

Julia Violena

Perustelut:

Itse kuulun niihin nimenantajiin, joille on tärkeä että nimen takana on tarina. Ja varsinkin Violena nimessä se on erittäin kauniisti oivallettu! Suvun veri jatkuisi näin.... joka voi lapselle joskus aikuisena olla hyvinkin tärkeä juttu!

Mutta päädyittepä mihin tahansa, niin kauniin nimen annatte! Kerroppa sitten tännekkin mikä oli teidän lopullinen valinta!

2/9 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violena on ihana ja erikoinen..eikös ollut ihan uniikki ja yhdistää mukavasti mummojen nimet, joka kiehtoo minua..kannatan aina kauniita sunvun nimiä ja tässä tapauksessa siis niiden " sekoitusta" !!

Salla Emilia vaan on minusta ehkä sointuvin miettimistänne vaihtoehdoista, vaikka kauniita oli liki kaikki!!

Myös Salla Linnea, Salla Leonoora tai Salla Violena ois kiva!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on kaunis nimi mutta todella suosittu (yleinen tällä hetkellä) ja hiukan imelä nimi Sallaan verrattuna.

Ryhmistä suosikkini teidän tapauksessa:

Julia Violena

Salla Eveliina

Vierailija
4/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. JULIA:

Julia Violena -> en pidä Violenasta, vaikka se tuleekin mummuilta, mikä on positiivinen juttu, niin ne jotka nimen kuulee ei tunne mummuja ja taitavat saada ensimmäisenä vähän väkivaltaisen mielikuvan nimestä.

Julia Noelle -> Kaunis ja sointuva nimi! Oma suosikkini näistä. Noelle on vähän vierasperäisen kuuloinen nimi, mutta helppo suomalaisenkin lausua.

Julia Leonoora -> Ei mielestäni soinnu yhteen yhtään niin kivasti kuin Noelle, lisäksi mielestäni Leonoora on vähän turhan pitkä nimi.

Julia Ellen ja Julia Linnea -> Ei soinnu nätisti, enkä pidä henk koht nimistä Ellen ja Linnea.

-> Näistä siis valintani on Julia Noelle!

2. SALLA

Salla Juliaana -> Ihan kiva nimi, ei mitenkään säväytä, mutta ei ole pahakaan.

Salla Olivia -> Sama kuin yllä, mutta en vaan henk koht tykkää Olivia-nimestä yhtään.

Salla Mirjam -> Ei mielestäni soinnu kovin nätisti.

Salla Lilian -> Tämä on ihan nätti ja kiva yhdistelmä. Myös tuota kansainvälistä vivahdetta tuossa Lilianissa ja silti sopii myös suomalaiseen suuhun. Tämä taitaa olla oma suosikkini näistä vaihtoehdoista.

Salla Natalia -> Ei soinnu nätisti.

Salla Emelia -> Emelia kuulostaa vähän liian väännellyltä

Salla Emilia -> Tämä on näistä mielestäni sointuvin yhdistelmä ja pidän ihan tavallisista suomalaisista nimistä. Mutta tämä on myös kovin tavallinen ja mitään sanomaton nimi.

Salla Eveliina -> Myös kovin tavallinen nimi, eikä soinnu yhtään niin kivasti kuin Emilia.

Eli näistä suosikkini on Salla Lilian!

Jos vaihtoehtoina olisi Julia Noelle ja Salla Lilian, niin ääneni menisi Julia Noellelle!

Vierailija
5/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikit:

Julia Violena - Violenan valitsen tarinansa takia, mutta Salla Natalia on niin kaunis ja näistä selkeästi eniten minun mieleeni.

Vierailija
6/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Julia Noelle (joulunimi ehdottomasti mukaan!!) Sointuu muutenkin kauniisti ja minusta on kiva, että on tavallinen nimi ja erikoinen nimi samassa nimessä. Että vaikka olisi kolme Juliaa samalla luokalla, ei varmasti ole toista Julia Noellea ja sillä voi sitten aina " yllättää" , kun joku kysyisi! :) Ia-oe kuullostaa tosikauniilta. Ja se joulunimi on siis aivan MUST ton taustan kerrottuasi.

2. Julia Violena . Nimi on kaunis, tarina sen taustalla on kaunis, mutta ei vedä vertoja joulutarinalle.

3. Julia Linnea. Kaunis, äänentämyksestä tulee mieleen vaalean sinisen lila väri, en tiedä miksi. L-nimi ei ole mielestäni oleellista. Siis toisten sisarusten nimiin yhdyttäminen ei ole tarpeellista.

4. Julia Ellen kuullostaa hyvältä, L ehkä korostuu hieman turhaan " Ju..LiaeLLe..n" .

5. Salla Natalia. Jouluteeman vuoksi. Julia on vain mielestäni kauniimpi etunimenä kuin Salla. Siksi tämä vasta sijalla viisi.

6. Salla Emelia. Parempi Emiliasta, koska erikoisempi, vaikka se ei sikäli olekaan mielestäni arvo. Emilia on pehmeämpi, jotenkin naiivimpi, Emelia arvokkaampi ja sopii siksi " riemukkaan" Sallan kanssa.

7. Salla Juliaana. Pidän myös Juliasta! Mutta Tämä kokonaisuus tuntuu ehkä hieman tasapaksulta.

Loput nimet samalla sijalla. :)

Onnea nimenetsintään!

7/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia Violena ' pidän tosi paljon siitä, että nimessä olisi molempien mummojen nimet, ja se on uusi nimi, joka ei vaikuta väkisin keksityltä. Ja näyttää naiselliselta :o) Mutta. Violenassa kuulen valitettavasti sen ranskan verbin violer... Ja minua se haittaa, mutta ymmärrän kyllä, että suurin osa suomalaisista ei ranskaa puhu, joten sen ei tarvitse olla huomionarvoinen asia muille!

Julia Noelle ' tosi ihana nimi! :O) Voisin antaa vaikka omallenikin!!

Julia Leonoora ' vierastan sitä, että Leonoorassa olisi tuplavokaali kun Juliassa ei ole, Leonora olisi paljon parempi

Julia Ellen ' Ellen ei kuulu suosikkeihin.

Julia Linnea ' kaunis yhdistelmä

Salla Juliaana ' jos päädytte Sallaan etunimenä, niin laittaisin varmaan Julian joko ihan sellaisenaan toiseksi nimeksi, Salla Julia tai sitten Salla Julianna. Juliaana ei ole ihan kaikista kaunein mahdollinen muoto minusta.

Salla Olivia ' Olivia on tosi yleinen ja suosittu nykyään, ja minusta ehdottomasti tumman/mustatukkaisen tytön nimi. vrt. oliivinvärinen iho. Salla taas on pohjoisen tunturi, joten assosioin Sallan vaaleaksi tytöksi.

Salla Mirjam ' ihan kiva yhdistelmä, harvinainen toinen nimi, miksei?

Salla Lilian ' Lilian on yksi omia suosikkinimiäni! Miksei Lilian etunimeksi?? Lilian Julianna? :o)

Salla Natalia ' sopii nimiyhdistelmäksi hyvin, mutta tässä on jo tullut minusta parempiakin ehdotuksia.

Salla Emelia ' Emelia? Kirjoitusvirhekö? Vai Emilia? Ei jotenkin sytytä, kovin tavallinen.

Salla Eveliina ' pehmoinen yhdistelmä, muttei minun makuuni.

Oleppa hyvä, toivottavasti on apua! Minusta Julia on kauniimpi etunimenä. Se on naisellinen ja kansainvälinen. Salla on enemmän sellainen polkkatukkainen suomalainen naapurintyttö.

Parhaat nimiyhdistelmät näistä ovat Julia Noelle ja Salla Lilian.

Jos vähän saa muokata niin minusta ihanat olisivat:

Lilian Julianna

Julia Lilian

Lilian Julia

Salla Julianna

Vierailija
8/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... teenpä välillä vähän yhteen vetoa " tilanteesta" . Kiitos kaikille tähän mennessä kommentoineille!

Julian toisista nimistä kaksi oli selkeästi ylitse muiden... ja ihan on samat suosikit, mitä itsekin tällä hetkellä olen eniten pyöritellyt

Eli Julia Violena isovanhempien mukaan sai 5 mainintaa suosikkina

ja Julia Noelle 3.

Tuota Violenaa kyselinkin jo aiemmin ja sen " suosio" tässä ei yllättänyt, nimen ainoa miinus omassakin mielessä on juuri tuo englannin violent -yhteys, jota en tosin itse edes huomannut ennenkuin joku sen ääneen sanoi... mutta monille se tosiaan voi tulla nimestä hetikin mieleen, se siinä kyllä on huono puoli. Mutta edelleen harkinnassa vahvasti tämäkin vaihtoehto pidetään.

Sen sijaan yllätyin tuosta Noellesta, että sai niinkin paljon kannatusta. Itse olen tähän tykästynyt, mutta ajattelin, että muut mieltävät sen jotenkin oudoksi ja suomenkieleen heikosti sopivaksi. Mutta ihana kun nimi sai noinkin paljon kannatusta... taitaa nousta ihan ykkösvaihtoehdoksi meille. Pojan toiseksi (ehkä jopa ekaksi) nimeksi aika varmasti olisi Noel tullutkin ja vauva on puheissamme ollut Noel jo viikkoja... ennenkuin tosiaan ultraaja sukupuoliveikkauksen teki ja vielä sen jälkeenkin. Siksikin Noelle sopisi kyllä enemmän kuin hyvin.

Salla taas on se toinen etunimivaihtoehto. Joku mainitsikin tuosta, että Sallasta tulee vaaleatukkainen tyttö mieleen... onko muistakin näin??? Minulla taas mielikuvissa Salla on tummatukkainen tyttö... polkkatukkainen ehkä, mutta tumma =). Joka tapauksessa uskon, että tästä tytöstä tulee tummahiuksinen, kuten vanhempansa ja sisaruksensa, joten jos muillakin on Sallasta ehdottoman vaalea mielikuva, niin kertokaa toki.

Sallan toisista nimistä suosikiksi nousi tuo Natalia ja olen siitä iloinen, itsekin tähän ihastuin, kun tässä jouluaiheisia nimiä kysyessäni joku minulle kertoi sen juontavan juurensa Italian joulu-sanasta (=natale)... juuri tälläista helmeä hainkin sillä kyselyllä. En oikein saanut sitä sopimaan Julian kanssa, mutta Sallan kaverina se menisi mainiosti.

Eli Salla Natalia sai tähän mennessä ääniä 5

ja Salla Lilian 2

Valinnan vaikeus tässä tulee, hyvä niin... alkuun kun minusta tuntui, ettei tytölle löydy mitään sellaista " kolahtavaa" nimeä ja pojalle olis vaikka kuinka monta ihanaa vaihtoehtoa.

Eli lisäkommenttia vielä mielellään otetaan vastaan =)

Vierailija
9/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: Julia Noelle 2: Salla Emilia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä