Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmimmät/huonoimmat/oudoimmat sisustusideat

Vierailija
21.07.2017 |

Sisustuslehtien kliseistä inspiroituneena kertokaa tyhmiä, outoja ja hassuja sisustus"niksejä" jotka ei toimi käytännössä ollenkaan tai näyttävät vaan ihan kamalalta.

Voin esimerkkinä käräyttää itseni tällä klassisella avohyllyidealla... mulla on asunossa liesituulettimen yhteydessä sellanen vanhanaikanen maustehylly johon sitten keksin että hei pistän ihanat pirteet kahvikuppini keittiötä koristamaan! Olihan se nättiä joo mutta aika pian siivosin kuppini kaappiin kun huomasin että ne piti pestä joka kerta kun niitä käytti ellei halunnut juoda kahviaan rasvalla. Nykyään hyllylle eksyy pelkästään munakello jos sitäkään. Muoti ja tyyli ei kai katso käytännöllisyyttä!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta väännetyt sydämet ym. härpäkkeet. Ihme salaa.

Siis sälää.

Vierailija
22/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home is.../heart is...-sisustustarrat (pahimillaan jopa asunnon ulkopuolella)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettinen veitsiteline keittiön seinässä.

Avohyllyt keittiössä....Makuasioita lienevät.

Vierailija
24/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellanen kaveri joka tykkäs koristella asuntonsa ties millä. Oli kuivattuja ruusunterälehtiä ripoteltuna kaapin päälle ja maalta kerättyä esineistöä kuten vanhoja lukkoja, avaimia, hevosenkenkiä yms... kaikki pinnat täynnä taktisesti aseteltuja koristeita. En väitä että oli rumannäköstä, mutta se siivoaminen! Kerran kysyin erityisesti noista kuvakukista mitä niille tehdään (oli useampaa sorttia) ja katselin silmät suurina kun kaveri teki pintasiivousta ja nosteli jokaisen yksittäisen terälehden tieltä pois. :D Eipä sillä, jokainen tyylillään. Hän oli kai enemmän sellainen maaseutuneitonen tyyliltään kun itse haluan pitää pinnat mahdollisimman helposti siivottavina ja vihaan turhaa krääsää.

Vierailija
25/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkieliset latteudet valokuvankehyksissä, vanhoissa ikkunoissa jne. Jos on pakko laittaa latteuksia esille, miksei laita suomeksi?

Kuormalavat ja kaapelikelat tosiaankin. Ymmärrän terassikalusteina jos noita sattuu ilmaiseksi saamaan mutta onhan ne yleensä ihan helvetin tikkuisia ja epäsiistejä.

Valkoiset sohvat, joiden päällä on joku valkoinen rätti ettei sohva vaan likastu. Mikä vitun järki ostaa sohva jota täytyy koko ajan varoa? Ostaisi sitten edes Alcantara -pintaisen, sitä pystyy puhdistamaan ja on kestävä jos on valkoinen sohva pakko saada.

Sellaiset isokuvioiset kirjavat tapetit.

Vierailija
26/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset tai lasiset avohyllyt, valkoisia tai lasisia koristeita. Sitä pölyä muuten riittää pyyhittäväksi.

Joo, samaa mieltä, mutta kyllä mustissa/tummissa hyllyissä ja esineissä pöly näkyy huomattavasti enemmän kuin valkoisissa tai läpinäkyvissä...

Vierailija
27/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen nää vaaterekit jotka yhessä vaiheessa oli muotia! Onhan ne siistejä silloin kun on tarkasti valitut puhtaat vaatteet laitettu roikkumaan mutta todellisuudessahan ne vaateet vähee, menee sekaisin ja on lopulta pitkin poikin tai heitetty rekin päälle kiireessä. Ei siis mielestäni kaikista siistein tai käytännöllisin ratkaisu! Mun yks kaveri repi kerran vaatekaappinsa ovet irti kun oli kiva sitten käyttää vaatteita "sisustuselementtinä". Siistiä ja söpöä kun on vaatteet järjestetty väreittäin ja viikattu ynnä muuta mutta aika harva pystyy jatkuvasti ylläpitämään sellaista systeemiä vaikka aluksi onkin kivaa. Ja sotkua syntyy. En ainakaan itse kykene. :D ap

Vierailija
28/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kummallinen ratkaisu, vaikkei varsinaisesti sisustusratkaisu, oli se, että portaat tehtiin menemään ruokailutilan yli, ruokapöydän ylitse. Siis sellaiset avonaiset portaat, mistä kaikki pöly pääsi tippumaan suoraan ruokapöydälle (ja ruokiin), kun portaissa kuljettiin...

Ja siis tuo tehtiin tasan siksi, että talouden rouva halusi, koska hänen mielestään se näytti kivalta. Eli tavallaan sisustusratkaisu. Pari vuotta vissiinkin katselivat sitä, kunnes muuttivat portaiden paikkaa. Hyvä ratkaisu, sanoisin.

Vierailija
29/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ne (yleensä) myrkytetystä puusta eli kuormalavoista tehdyt sohvapöytä-viritykset. Typerimmät tekivät niistä jopa sängyn runkoja, siinä on kiva myrkkyhöyryissä nukkua ah niin persoonallisessa jätepuusängyssä! Ja ne vielä ovat rumiakin kaupan päälle.

Nykyisin näistä tekevät ovat niin valveutuneita että tekevät vain kyllästämättömästä puusta.

Itse lisään tähän törkeän korkeat huoneet. Lamputkin vaihtamakseen tarvitsee täysimittaista tikapuita. Lisäksi avohuoneet esim keittiö/olohuone/makuuhuone kaikki samaa tilaa.

Minä oon 150cm enkä yllä vaihtamaan palohälyttimeen patteria. Pitäis vissiin ostaa ihan oikeat tikapuut, kun en sellaiselta viisiportaiselta yllä turvallisesti.

Vierailija
30/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katselin kuvia tämä kesän asuntomessuilta...

aina siellä vaan on se kaamea Flosin valaisin, jossa on 30 kpl E14 kannalla olevia hehkulamppuja. Eivät ole vielä koskaan edes ledejä niiihin laittaneet!

Tämä valaisin on vielä usein korkeassa tilassa, jonne se kokonsa puolesta kuuluukin mutta kun ne hehkulamput ovat vaan aika lyhytikäisiä...asenna nyt sitten telineet joka kerta kun lamppu menee. Ja siellä yläilmoissa menee aivan hukkaan se 450W:n lämmöntuotto.

Vierailija
31/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille jotka ihmettelee hiusten pesua lavuaarissa... Mä pesen hyvin usein etuhiukset ja joskus koko pään lavuaarissa, koska en pysty joka päivä menemään erittäin kuivan ihoni kanssa suihkuun ilman jäätävää kutinaa ja rasvausrumbaa. Samalla pesen sitten kainalot, jalat ja alapään.

Vierailija
32/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille jotka ihmettelee hiusten pesua lavuaarissa... Mä pesen hyvin usein etuhiukset ja joskus koko pään lavuaarissa, koska en pysty joka päivä menemään erittäin kuivan ihoni kanssa suihkuun ilman jäätävää kutinaa ja rasvausrumbaa. Samalla pesen sitten kainalot, jalat ja alapään.

Ja jatkan vielä, että vaikka ihoni ei muuten tykkää päivittäisistä suihkuista, niin päänahkani rasvoittuu todella nopeasti. Ja liikunnan ai muun hikoilun jälkeen toki peseydyn kokonaan.

Vierailija
33/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monia. Jokaisella se oma on ainoa oikea. 😊

Vierailija
34/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviinillä maalatut seinät. (Näin erään moniongelmaisen kämpässä.)

Vierailija
35/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkan vielä, että vaikka ihoni ei muuten tykkää päivittäisistä suihkuista, niin päänahkani rasvoittuu todella nopeasti. Ja liikunnan ai muun hikoilun jälkeen toki peseydyn kokonaan.

Mä toimin samoin ja tykkään pestä välillä hiukset lavuaarissa. Kaikkea sitä ihmiset jaksaakin ihmetellä.

Vierailija
36/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repeilen täällä itsekseni mielikuvalle av-mammasta pesemässä alapäätään lavuaarissa 😂

Vierailija
37/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvalankamatot. Keräävät ja säilövät lian. Vaikeita puhdistaa. Kaupasta ei muita mattoja saakaan kuin noita tai niitä polypropeenimuovitettuja jotka lahoaa parissa vuodessa.

Vierailija
38/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiset pöydät. Kaikki pienetkin pisarat, tahrat ja sormenjäljet yms. näkyvät helposti. Saa olla jatkuvasti pyyhkimässä ja jos pyyhkii liian kostealla niin jää pyyhkimisjäljet näkyviin. Ja ne pitää pyyhkiä sitten vielä erikseen jne. Meillä on sohvapöydässä lasinen kansi, mutta olen nähnyt sellaisia ruokapöytiäkin.

Vierailija
39/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että teitä lavuaarissa persettään, jalkojaan ja kainaloitaan peseviä! Minun kylppärissäni jos moisia toteuttaisitte, saisitte kyllä lentävän lähdön! YÄK!

Itse aiheeseen: ne kaappien päälle kerättävät mittavat kiemura- ja kissapullokokoelmat. Näin juuri kirpparilla pöydän jossa oli varmaan 50 eriväristä kissapulloa kun joku kai kyllästynyt. Ja se ihmeellinen valkoinen käpyvalaisin.

Vierailija
40/52 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis peseekö joku vauvan pehvaa lavuaarissa...? miten olis vessanpytyn päällä? nostaa vaan renkaan ylös ja siinä käsisuihkulla huuhtelee...??

m35