Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyväksyttävää sanoa kiljuville ja tappeleville 3-vuotiaille kaupassa "Jos te ette nyt lopeta niin poliisi vie teidät vankilaan"

Vierailija
21.07.2017 |

Menivät suut muksuilla viivoiksi hyvin äkkiä ja käyttäytyivät loppureissun ajan. Mitä mieltä? Ei siis olleet minun lapsiani vaan näin tilanteen kaupassa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siis, onko hyväksyttävää valehdella lapsille ja vieläpä pelotella heitä valheella.

Vierailija
2/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, kaipa sitä voisi noin heittää, mutta kertoa myös saman tien, että se oli vain vitsi ja oikeastaan on vain opittava käyttäytymäön kaupassa nätisti. Ettei jäisi lapsille oikeasti pelko poliisista ja vankilasta. Voin kyllä kuvitella lasten ilmeet. 😂

Mieheni vaari oli aina sanonut, että laittaa lasten nimet "mustaan kirjaan", jos he eivät käyttäydy hyvin. Eikä koskaan kertonut, että se oli vain läppää. Se tuntuu vähän turhan pelottavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uhkailla jos ei voi toteuttaa. "Jos et oo hiljaa vien sut autoon huutaa" toimii ja testattu.

Vierailija
4/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kerran näin kaupassa, miten yksi äiti uhkasi samaa. Lapset nauroivat räkäisesti ja jatkoivat riehumista.

Sinänsä olen kyllä vankilastakin lapsilleni puhunut. Yhdellä heistä oli pienempänä vaikeuksia aggression hallinnassa, ja joskus rauhallisina hetkinä juteltiin siitä, miksi lapsikaan ei saa lyödä. Lapsesta kasvaa aikuinen, ja jos aikuinen ei osaa olla lyömättä, kukaan ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä ja hänen paikkansa on vankilassa. Sikäli toimi, että lapsi kyseli tosi huolestuneena, että missä iässä voi joutua vankilaan. Rehellisesti vastasin.

Vierailija
5/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Aikuinen tietää tuon olevan paskapuhetta, mut tuon ikäiselle varmaan pelottavimpia asioita maailmassa ovat möröt, poliisi ja vankila.

Minä olen kasvattanut lapseni rehellisyydellä, joten osoittavat itsekin rehellisyyttä. Miksi vanhempi saa valehdella helpottaakseen omaa oloaan, mutta lapsi ei saa?

Vierailija
6/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me joskus tapeltiin jouluaattona joulurauhan julistuksen jälkeen, äite huusi että soittaa poliisit kun rikotaan lakia 😂 No loppupahan tappelu. Olin varmaan 10, sisarukset vanhempia ja nuorempia.

Vierailija
7/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uhkailla jos ei voi toteuttaa. "Jos et oo hiljaa vien sut autoon huutaa" toimii ja testattu.

Vien sut autoon huutaa? Oletko tosissasi? Et kai vain puhu lapsellesi noin? Se on paljon pahempi rangaistus kuin autoon vieminen.

Vierailija
8/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien sut autoon huutaa? Oletko tosissasi? Et kai vain puhu lapsellesi noin? Se on paljon pahempi rangaistus kuin autoon vieminen.

Näistä kasvaa sitten uusi sä voit kiipee -lasten sukupolvi.

Vierailija
9/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Lasta ei ikinä saisi opettaa pelkäämään poliisia, vaan luottamaan heihin hädän tullen.

Vierailija
10/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me joskus tapeltiin jouluaattona joulurauhan julistuksen jälkeen, äite huusi että soittaa poliisit kun rikotaan lakia 😂 No loppupahan tappelu. Olin varmaan 10, sisarukset vanhempia ja nuorempia.

Meillä tehtiin tuota samaa. Tai joulun aikaan jos tapeltiin, niin sanottiin, että tontut kurkkii ikkunoista ja kertoo joulupukille, että oltiin ilkeitä. Kyllä toimi. 

Vierailija
11/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtiin tuota samaa. Tai joulun aikaan jos tapeltiin, niin sanottiin, että tontut kurkkii ikkunoista ja kertoo joulupukille, että oltiin ilkeitä. Kyllä toimi. 

Ja meillä. Joulurauhan julistuksesta ensimmäiseen arkipäivään piti olla kunnolla. Poliisilla on käytössä ankarammat rangaistukset kuin yleensä.

Oltiin muuten tosi kiltisti 😂

Vierailija
12/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttikielto on hyvä ja realistisempi uhkaus.

Vierailija
13/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, mutta mielestäni toi on liian lievää. Minä sanon sukulaispojille että vampyyri hakee ne keskellä yötä elävältä haudattavaksi. Kyllä hiljenee hehe.

Vierailija
14/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään saa mitään sanoa kun tulee traumat.

Minä ainakin sanoin omilleni että jos ei nyt lopu se _järjetön_ turhan huuto ja tappelu sängyssä iltaisin,naapuri soittaa poliisit meidän ovelle. Miksi? Koska se on totta.

Joitakin aikoja lapset olivat huolissaan että tuleeko se poliisi. Nykyään saattavat muistutella toisilleen että älä huua tolleen, naapuri soittaa kohta poliisin.

Vierailija
15/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että sanoo sen todella vakavaan sävyyn, eikä yhtään lässyttäen. Puhuu vampyyreistä niin että itsekin pelkää. Ja jos epäilevät etsin nopeasti kännykästä kuvan, esim:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/4a/96/e9/4a96e99f0fcf34db587e…

Vierailija
16/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lakkaa toimimasta, niin riittää, kun kerran tai pari toteuttaa uhkauksensa. Kokemusta on. Sen jälkeen ei kauheasti tarvitse edes uhkailla.

Vierailija
17/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaista touhua.

Junassa takanani istunut laspi potki selkänojaani, pyysin lopettamaan. Sitten äitinsä pyysi lopettamaan. Lopulta äiti sanoi, jos et lopeta niin konduktööri tulee ja leimaa sinua korvaan... voitte arvta mitä tapahtui, kun konduktööri lopulta tulia. Lapsi itki hysteerisenä.

Vierailija
18/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh, kaipa sitä voisi noin heittää, mutta kertoa myös saman tien, että se oli vain vitsi ja oikeastaan on vain opittava käyttäytymäön kaupassa nätisti. Ettei jäisi lapsille oikeasti pelko poliisista ja vankilasta. Voin kyllä kuvitella lasten ilmeet. 😂

Mieheni vaari oli aina sanonut, että laittaa lasten nimet "mustaan kirjaan", jos he eivät käyttäydy hyvin. Eikä koskaan kertonut, että se oli vain läppää. Se tuntuu vähän turhan pelottavalta.

Nerokasta. Tehokasta. Ja sitten jos vaarin hyllyssä on semmoinen musta lukittava kirja...

Vierailija
19/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan vanhemmat pelotteli myyvänsä lapset mustalaisille jos ei käyttäytyny 😊

Vierailija
20/68 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaista touhua.

Junassa takanani istunut laspi potki selkänojaani, pyysin lopettamaan. Sitten äitinsä pyysi lopettamaan. Lopulta äiti sanoi, jos et lopeta niin konduktööri tulee ja leimaa sinua korvaan... voitte arvta mitä tapahtui, kun konduktööri lopulta tulia. Lapsi itki hysteerisenä.

Hehe todella hauska juttu, olisin naurani vääränä jos olisin ollu junassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän