Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vessapassi-systeemi, ärsyttää kun ihmiset eivät tajua

Vierailija
21.07.2017 |

että vessapassilaisella on etuoikeus vessan käyttöön korttia näyttämällä.

Vaikka kuinka koputtaa ja anelee ei päästetä. Eikä myyjän kehotuskaan auta aina.

T. Melkein kurat housussa hidastelevan pissaliisan takia, näin täällä Lahdessa

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tietämättömyyttä ? Krooninen suolistosairaus ei katso aikaa ei paikkaa ja vessapassilla pitää päästä vessaan. Vaikka yksityiseen ,jos ei ole yleistä. Terv eräs erikoissh.

Vierailija
22/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on suolistosairaus ja vessapassi oikeastaan oikeuttaa pääsemään vessaan esim. Henkilökunnan vessaan. Vessapassin näyttävä on pääsetettävä jonon ohi vessaan (luultavasti ei kuitenkaan kesken toisen toimituksen) ja kauppa voidaan haastaa oikeuteen jos henkilöä ei päästetä henkilökunnan vessaan, jos kaupalla ei ole asiakasvessaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista tietämättömyyttä ? Krooninen suolistosairaus ei katso aikaa ei paikkaa ja vessapassilla pitää päästä vessaan. Vaikka yksityiseen ,jos ei ole yleistä. Terv eräs erikoissh.

Varjelkoon, jos joku vessapassillinen soittaa kotini ovikelloa!

Jos joku tulisi työpaikalleni vain päästäkseen vessaan, ei kyllä pääsisi vaikka olisi mikä passi.

Vierailija
24/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just saying kirjoitti:

Ystävälläni on suolistosairaus ja vessapassi oikeastaan oikeuttaa pääsemään vessaan esim. Henkilökunnan vessaan. Vessapassin näyttävä on pääsetettävä jonon ohi vessaan (luultavasti ei kuitenkaan kesken toisen toimituksen) ja kauppa voidaan haastaa oikeuteen jos henkilöä ei päästetä henkilökunnan vessaan, jos kaupalla ei ole asiakasvessaa.

Ei taas näitä jankkaajia. Asiasta on ollut jo pari pitkää ketjua. EI oikeuta pääsemään henkilöstön vessaan eikä ketään voi haastaa oikeuteen jos ei päästä.

Vierailija
25/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapassi ei ole mikään oikea juttu tai virallinen asiakirja. Ei sitä ole pakko kenenkään tunnustaa. Kohta jokainen taho on vaatimassa erityisoikeuksia ja passeja. Mitä mieltä olisit äitipassista joka oikeuttaa pääsemään kassajonon ohi?

Vierailija
26/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun meillä henkilökunnan vessaan mennään toimiston kautta jossa on yrityksen salaista materiaalia eikä takatiloihin saa päästää edes omaa lukitaidotonta lasta saati sitten ketään ulkopuolista

Vierailija
27/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mä istun jo kopissa tekemässä omia tarpeitani, niin en mä koputuksiin tai huuteluihin reagoi. Sanoisin että odota hetki, varattu.

Mutta jos joku näyttäisi mulle jonossa passiaan, niin toki päästän ensin. Saman tekisin esim jos joku pyytää päästä lapsen kanssa ennen minua.

Vierailija
28/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla lapsellani on suolistosairaus. Tästä syystä hän ei mm. syö mitään aamulla lähtiessään kesätöihin ja yrittää jaksaa töissä mahdollisimman pitkään syömättä, jotta vatsa ei alkaisi oikuttelemaan. Hän myös joutuu nousemaan aamulla useita tunteja ennen töihin menoa saadakseen vatsan varmasti tyhjäksi ja ehtiäkseen istua vessassa sen ajan, minkä se kulloinkin vaatii, niin ettei myöhästy töistä.

Minusta on surullista, että ihmiset eivät ymmärrä, miten riippuvaisia suolistosairaat ovat wc-tilojen läheisyydestä ja nopeasta pääsystä niihin. Vessapassiin suhtautumisen toivoisi olevan asiallisempaa. Vaikka ongelmana on ulostamiseen liittyvät vaivat, ei sairastunutta itseään kyllä naurata lainkaan taudin ja sen elämään vaikuttavien oireiden ja vaikeuksien vähättely.

Suhtautuminen vessapassiin olisi huomattavasti asiallisempaa, jos ei olisi näitä tässäkin ketjussa kirjoittelevia MINULLA ON OIKEUS ihmisiä. Vessapassi vain ja ainoastaa oikeuttaa pääsemään jonon ohi ja sillä voi todistaa sairastavansa suolistosaurautta, jolloin esim. liikkeenpitäjä SAATTAA päästää henkilöstövessaan jos haluaa. Mitään oikeutta toisten vessaistunnon keskeyttämiseen se ei anna. Ap ei voi tietää mikä siellä vessassa olijaa viivyttää. 

Vierailija
29/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ärtyvän luonteen oireyhtymä. Saatan suivaantua esimerkiksi kaupan kassajonossa, jos joudun odottamaan. Jos oireilu on oikein pahana, saatan räjähtää alle puolen minuutin. Saisinko minäkin oman jononohituspassin, vai pitääkö vain opetella elämään ominaisuuteni kanssa?

Vierailija
30/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just saying kirjoitti:

Joko sinä tai ystäväsi olette ymmärtäneet jotakin väärin.

Vierailija
31/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites esim kun mä olen ollut ärrällä töissä ja meillä on passit siellä... Toki lukkojen takana, mutta esim tämän takia me ei saada päästää YHTÄÄN ketään takatiloihin. Jos jonkun pitää päästä, esim huoltomies, niin hälläkin tulee olla virallinen lupa itse r-kioskin myöntämä.

Vierailija
32/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapassi ei ole mikään oikea juttu tai virallinen asiakirja. Ei sitä ole pakko kenenkään tunnustaa. Kohta jokainen taho on vaatimassa erityisoikeuksia ja passeja. Mitä mieltä olisit äitipassista joka oikeuttaa pääsemään kassajonon ohi?

Mä haluan äitipassin!

Vierailija
33/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla lapsellani on suolistosairaus. Tästä syystä hän ei mm. syö mitään aamulla lähtiessään kesätöihin ja yrittää jaksaa töissä mahdollisimman pitkään syömättä, jotta vatsa ei alkaisi oikuttelemaan. Hän myös joutuu nousemaan aamulla useita tunteja ennen töihin menoa saadakseen vatsan varmasti tyhjäksi ja ehtiäkseen istua vessassa sen ajan, minkä se kulloinkin vaatii, niin ettei myöhästy töistä.

Minusta on surullista, että ihmiset eivät ymmärrä, miten riippuvaisia suolistosairaat ovat wc-tilojen läheisyydestä ja nopeasta pääsystä niihin. Vessapassiin suhtautumisen toivoisi olevan asiallisempaa. Vaikka ongelmana on ulostamiseen liittyvät vaivat, ei sairastunutta itseään kyllä naurata lainkaan taudin ja sen elämään vaikuttavien oireiden ja vaikeuksien vähättely.

Niin meinaat, ettei terveet saisi käyttää näitä vessoja vai?

Mitä jos terveelle iskee akuutti ripuli vaikka kauppakeskuksessa, housuun tai johonkin koriskekukkaruukkuun jos käytävän varrella on?

Vierailija
34/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kokemus on itsellä, kun passia näytin ja kysyin wc:n sijaintia, niin rouva toteaa, että hanki vielä viisumi (eli olisi pitänyt tehdä ostoksia kahvilassa), ettei pelkkä passi riittänyt. Arvaatte varmaan, miten tapaus päättyi. Kyllä, ostin sen halvimman tuotteen, teen, ja sain "viisumin" tältä rouvalta ja pääsin passeineni käyttämään wc:tä.

Ärsyttää tuollaisessa tilanteessa vielä hankkia teetä tai muuta "viisumia", ettei pääse passila suoraan.

Vierailija
35/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ujosta rakosta, enkä pysty pissaamaan julkisessa vessassa, jos odotustilassa tai toisessa kopissa on joku, vaikka hätä olisi kuinka pakottava. Seuraavan kerran ilmoitan, että minulla on vessapassi, joka oikeuttaa siihen, että kaikki muut poistuvat wc-tiloista siksi aikaa kun minä pissaan!

Vierailija
36/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just saying kirjoitti:

Kuinkas monta vessapassioikeudenkäyntiä Suomessa on ollut? Ja millaisia tuomioita niissä on tullut?

Kerropa se.

Vierailija
37/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites esim kun mä olen ollut ärrällä töissä ja meillä on passit siellä... Toki lukkojen takana, mutta esim tämän takia me ei saada päästää YHTÄÄN ketään takatiloihin. Jos jonkun pitää päästä, esim huoltomies, niin hälläkin tulee olla virallinen lupa itse r-kioskin myöntämä.

Niin ja lisättäköön vielä että meitä myyjiä pyritään aina infoomaan etukäteen joku on tulossa. Ettei kukaan vaan pölähä paikalle ja sano et tarttis päästä taakse.

Vierailija
38/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapassi ei oikeuta mihinkään, mutta sen toivoisi lisäävän ymmärrystä vakavan sairauden mukanaan tuomiin kiusallisiin oireisiin ja herättävän halua auttaa sairastunutta. Vessapassilainen ei yritä etuilla jonoissa tai pyydä päästä liikkeiden vessoihin korostaakseen omaa tärkeyttään. On riittävän noloa joutua pyytämään pääsyä vessaan erikseen, turha ihmisen noloutta on lisätä pakottamalla hänet ulostamaan housuihinsa. Vessapassin olisi tarkoitus säästää potilaita ikäviltä ja aikaavieviltä selityksiltä.

Vierailija
39/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan esh ei lyhennä ammattiaan noin

Eikä tuo mitään lisäarvoa mielipiteeseen

Kenenelläkään ei ole oikeutta keskeyttää toisen vessaistuntoa

Vierailija
40/154 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapassia tai kroonista suolistosairautta ei ymmärrä ennen kuin itse tai läheinen siihen sairastuu. Ja yhä useampi sairastuu sillä jostain syystä ko sairaudet ovat lisääntyneet. Googlatkaa tietoa!

Ihmetyttää miten paljon on ennakkoasennetta. Kuin muutosvastarintaa uuden käytännön edessä. Melkein toivon että vastustajat tai heidän läheisensä saavat kokea oman "kantapään " kautta sairauden - tulevaisuudessa.