Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksosten odottajia/äitejä paikalla?

31.03.2006 |

Mulla pyörii päässä ainakin ziljoona kysymystä, mutta nyt haluaisin kysyä kaksosraskauden painonnoususta. Eli odottajille: paljonko painoa tullut tähän saakka ja viikot? Kaksosten äidit: paljonko painoa tuli koko raskausaikana?

Alia ja tiku+taku rv8+4

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon!!! Mulle kertyi kaikenkaikkiaan 13kg =) Lapset kylläkin syntyivät hieman etuajassa (1,5kk:tta) että en sitten tiedä paljonko sitä olisi kaikenkaikkiaan sitten kerennyt tulla.. =)

Vierailija
2/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan tuplia jo viikoilla 36+3 ja painoa tähän mennessä kertynyt semmoiset parikymmentä kiloa. Tosin uskon kyllä, että osa siitä on silkkaa nestettä, niin turvoksissa jalat ja kädet on...

Lisää vastauksia kysymyksiisi voit löytää varmasti tuolta " Monikkoperheet" -puolelta. Siellä pyörii enemmän meitä kohtalotovereita :)

Nyhvis ja kääryleet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja varmasti lisää tulee.

Mulla paino nousi heti ensimmäisen kymmenen viikon aikana 10Kg. Sen jälkeen tahti jatkui niin että nyt viikkoja 26 ja painoa + 20kg. Olen kyllä melko turvoksissa, joten toivon että suuri osa on nestettä.

Toivon kuitenkin ettei tahti kiihdy, niinkuin normaalisti kiihtyy loppua kohden.

Vierailija
4/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljon oli nestettä, olin loppuraskaudesta todella turvoksissa. Tulleet kilot lähtivät hetkessä ja pian oltiin 10 kg miinuksen puolella lähtöpainoon...

Nyt yhden lapsen odotuksessa kiloja tuntuu tulevan vielä reippaammin, tällä kertaa herkuttelun tuloksena :/

Vierailija
5/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli n. 25 kg ekan neuvolapunnituksen päälle (rv 8+) ja siihen mennessäkin oli varmasti tullut jo muutama kilo. Nyt painan jo vähemmän kuin tuolloin ekalla neuvola kerralla ja vaavit on vasta reilut 4 vkoa :) Suurin osa painosta koostui vauvoista 4,1kg+3,3kg ja yhteen kasvaneesta istukasta 1,5 kg, lapsivedestä sekä TODELLA massiivisesta turvotuksesta loppuraskaudessa. Voi hirviä kun sitä oli RASKAS olo :P Nyt jo ihanan " normaali" ! Tsemppiä raskauteen, hyvin se menee!

Cikuriina ja neitiA sekä herraB 4 vkoa+4 pv

Vierailija
6/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun tuplaodottajaksi :) aika moinen uutinen oli, kun viime viikolla ultrassa näkyi kaksi pientä palleroa. No olin mä tätä jo vähän osannut aavistella, kun hoidoilla lähti tämä raskaus käyntiin, mutta oli se silti melkoinen yllätys kun tuplat onkin tulossa! Nyt viikkoja kasassa nyt 9+6 ja jo tuntuu kaikki housut kiristävän. Luin kauhulla noita painonnousuja, taitaa mullakin mennä 100 kg rikki ennenkun nämä kaksi masusta ulos tulee. Täytyypä yrittää hillitä herkuttelua heti näin alkuunsa :) mutta ihanaa lukea muiden kokemuksia kaikesta, nyt tämä raskaus tuntuu niin todelliselta, vihdoinkin!

Vierailija
7/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtömitat 177cm ja noin 65 kg. Paino tippui ekan kolmen kuukauden aikana ehkä noin 62:een kiloon pah. voinnin takia. Tossa ennen viikkoa 20 paino alkoi nousta kun ruokahalu alkoi kasvamaan ihan järjettömästi. Nyt viikot 28+ ja painoa on tullut varmaan reilut 10 kg, viime aikoina se kilo per viikko. Toisaalta sikiötkin on isoja, kummallekin alkanut tulla 200g per viikko painoa, johan siitäkin jo kertyy...

Yleensä harrastan liikuntaa, nyt en oo pystynyt. Makeanhimo on kova, mutten enää jaksa stressata... Esikoisen raskaudessa tuli varmaan vajaa 15 kg, vaikka meni 42 viikkoiseksi. Nyt varmaan ainakin 20 kg tulossa.

Vierailija
8/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan kohtalotoverille :)

Meillä selvisi kaksosraskaus vasta rakenneultrassa pari viikkoa sitten, mutta nyt alkaa vähitellen tottua ajatukseen.

Painonnousu on yksilökohtaista, olin ylipainoinen jo valmiiksi ja edellisen raskauden raskausdiabeteksen takia olen noudattanut 1800 kcal dieettiä noin viikolta 13. Viikkoja tällä hetkellä 21+1 ja olen edelleen lähtöpainossa (kilon verran kävi miinuksella välillä ja nyt on noussut takaisin lähtöpainoon). Mutta eiköhän se paino ala miullakin nousta tiukasta dieetistä huolimatta, jännä nähdä mihin asti. Alkuun neuvolassa suosittelivat, että ylipainoisen raskausdiabeetikon max painonnousu saisi olla noin 8 kg, mutta kaksosraskaus vähän muuttanee tuotakin ylemmäs.

Babybel