Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas negatiivinen raskaustesti :( Miten tuo hedelmällisyysneuvola ym tutkimukset, jota Felicitas tarjoaa?

Vierailija
21.07.2017 |

Toinen yrityskierto menossa ja tosi pettymys tuo testi. Kuukautiset tulisivat alkaa tässä parin päivän sisällä. Olen 35v joten mietittiin, miten omaa hedelmällisyyttä voi ja tulee selvittää ensikäteen ilman että odottaa tietämättömänä liian kauan.

- Miehellä joskus sperma tutkittu ja se oli OK
- Minulla normaalit papa, kohdun ultraus jotka OK

Mitkä tutkimukset tästä eteenpäin, voiko tietää irtoaako munasolu ja onko munanjohtimet auki ylipäätään? Kiitos asiallisista vastauksista.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toista kuukautta vasta yrititte? Älä nyt vielä hätäile, se ottaa oman aikansa. Meillä meni miehen kanssa yli vuosi eikä kummassakaan ole "vikaa." Testaa ovulaatio ja ajoita yhdynnät ovulaation aikaan, eiköhän se sieltä tärppää vielä!

Vierailija
2/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä ole mitään numeroa josta kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisi tärpätä viidennestä kierrosta. Muistan kyllä kun oltiin jo toisen kierron kohdalla hermoraunioina, kärsimättöminä molemmat.

Vierailija
4/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi yrityskuukautta? Just.

Vierailija
5/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testata ovulaatio testeillä. Netistä saa tilattua halpoja. Itse ainakin olin luut että ovulaatio oli aikaisemmin kuin oikeasti olikaan.

Vierailija
6/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo testit eivät ole niin kalliita etteikö niitä sun iässä kannattais käydä tekemässä. Kokeilkaa vielä yksi kierto ja jos ei tärppää niin sit tutkimuksiin.

Mulla selvisi ultrissa lopulta se, että ovulaatiotikut näyttivät pari päivää plussaa jopa viikon ennen varsinaista munasolun irtoamista. Lasta yritettiin kaksi vuotta, kunnes 35v tulin luomuna raskaaksi. Suositus on että tutkimuksiin hakeudutaan jo 6kk yrityksen jälkeen.

Vierailija
7/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio testattu Clearbluen testeillä joihin on tullut hymyt, ja se on ollut kierron 8 ja 9. päivinä eli vähän aiemmin kuin "normaalisti". 

Vierailija
8/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, kiitos. Juuri tätä kysyn nyt: mitä ihan alkuu pitää tutkia - testata? Mitkä asiat tulee selvittää lääkärissä liittyen siihen, voiko ylipäätään tulla raskaaksi? Suositelkaa Helsingistä lääkäreitä. Kiitos. 

Vierailija
9/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 1,5 vuotta....

Vai että oikein toinen yrityskierto, just.

Oot tainnu saada kaiken haluamasi aina heti?

Vierailija
10/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, en tajua minkä takia pitää tulla heittämään tuollaisia happamia/ ilkeitä kommentteja. Eikö ole hyvä selvittää perusasiat, senhän takia lääketiede on olemassa, että voidaan selvittää perusjuttuja... Tosi tökerö ja mauton kommentti sulta ja muutamalta muultakin. 

Vierailija
11/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6, kiitos. Juuri tätä kysyn nyt: mitä ihan alkuu pitää tutkia - testata? Mitkä asiat tulee selvittää lääkärissä liittyen siihen, voiko ylipäätään tulla raskaaksi? Suositelkaa Helsingistä lääkäreitä. Kiitos. 

Kyllä ne klinikalta kertoo, mitä tutkitaan. Varmaan munasarjojen aukiolotutkimus, sperman laatu yms. Hormoonit yleensä tsekataan vasta jos muita syitä ei meinaa löytyä.

Vierailija
12/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9, en tajua minkä takia pitää tulla heittämään tuollaisia happamia/ ilkeitä kommentteja. Eikö ole hyvä selvittää perusasiat, senhän takia lääketiede on olemassa, että voidaan selvittää perusjuttuja... Tosi tökerö ja mauton kommentti sulta ja muutamalta muultakin. 

Johtuu ihan siitä että hätiköit ja annat itsestäsi ja miehestäsi minä minä minä minä mulle kaikki heti kuvan ja heittäydy maahan itkupotkukarjumaan tutkimusten perään vain siksi että ei ole tärpännyt kahden kierron jälkeen. Normaalilla parilla voi mennä vuosi että tärppää eli 12 kiertoa. Tämä on ihan normaali yritysaika jopa vanhemmalle parille mutta syy miksi suositellaan 6kk on se jos sielä sitten hämminkiä on pääsee tutkimuksiin yleensä heti siinä vuoden kohdalla jonojen takia.

Miski ihmeessä hypätä kahden kierron jälkeen heti tutkimuksiin kun tuo aika on tomua muurahaisten jaloissa? Ne tutkimukset kuitenkin rasittaa elimistöä naisella ja voi hidastaa raskautumista. Jos jotain haluatte yrittää tilaa niitä ovulaatiotestejä.

Vierailija
13/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa sitä varten se lääketiede onkin!

Kun kolmekymppinen nainen ei tule ensimmäisestä yrityskierrosta raskaaksi, niin pitää tutkia. Voi pyhä sylvi.

Vierailija
14/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta. Meillä meni ekaan melkein vuosi (kiitollinen olen siitä, että noinkin vähän aikaa verrattuna muihin) ja toista ei sitten tullutkaan ennen kuin lopetimme yrityksen 9kk jälkeen.

Ja olemme alle 30v. Suututtaa tälläiset provoilijat :D.

Vierailija
15/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis toista kuukautta vasta yrititte? Älä nyt vielä hätäile, se ottaa oman aikansa. Meillä meni miehen kanssa yli vuosi eikä kummassakaan ole "vikaa." Testaa ovulaatio ja ajoita yhdynnät ovulaation aikaan, eiköhän se sieltä tärppää vielä!

Tällä palstalla on totuttu lellivauvoina saamaan asiat heti, kun ne haluaa joten vajaa pari kuukautta on näille ikuisuus.

Vierailija
16/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niillä ole mitään numeroa josta kysyä?

Ei tämän palstan äipät osaa itse tehdä mitään vaan odottavat täällä vastauksia oli kyseessä sitten Viking Linen buffetin varaaminen tai tällainen hedelmällisyysneuvonta.

Vierailija
17/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hyvä selvittää perusasiat, senhän takia lääketiede on olemassa, että voidaan selvittää perusjuttuja...  

Niin lääketieteen olemassa olo vs. vauvapalstan uusavuttomat äipät...

Vierailija
18/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kahdesta kerrasta tärppää, niin ei voi vielä päätellä alentuneesta hedelmällisyydestä mitään, eli ei vielä tutkimuksiin. "Ongelmattomalla" parilla normaali raskautumismahdollisuus on luokkaa 30%/kierto, joten 6kk jälkeen n. 90% on raskaana. Jos silloinkaan et ole raskaana, voi olla mahdollista että hedelmällisyytenne on alentunut.

Vierailija
19/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän malttia tähän palautteeseen!

Ap.lle on varmaankin tullut selväksi ettei raskaaksi tulla välttämättä heti ekalla laakilla.

Tsemppiä lapsentekopuuhiin. Kannattaa ajatella että nyt voi sekstailla tositarkoituksella ja lapsi olisi kiva "ylläri"

Meillä kesti about puoli vuotta. Raskaus olikin tuulimuna. Arvatkaapa mitkä olivat fiilikset? Saimme lapsen myöhemmin.

Vierailija
20/20 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitimme viime kesän loppupuolella eikä vieläkään ole tärpännyt. Keväällä kävin pitkästä aikaa gynellä "vähän tarkemmassa syynissä". Käytännössä tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin. Kaikki oli mainiosti ja johtofollikkeli odottamassa.

Kysyin että eikö jo voitaisi päästä tarkempiin tutkimuksiin, ikääkin on 35 ja 39 v. Sanottiin että vuosi pitää odottaa.

Jahka tästä nyt kesälomista ynnä muista päästään eroon niin elokuussa sitten otan yhteyttä ...jonnekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi