Lisähaku hoitoalalle ja muutama kohta epäselvää
Pyydettiin kirjoittamaan mm. kehittämishaasteista, joten tarkoitetaanko tuolla minun omia mahdollisia kehittämishaasteita vai minun mielestäni kyseisellä alalla yleensäkin? Hankala aloittaa kirjoittamista kun ei ole hoitoalalta omakohtaista kokemusta. Kertoisiko joku?
Kommentit (6)
Hoitoalalla työttömyyttä paljon. Koulutetaan liikaa väkeä alalle. Ulkomaalaiset hoitajat tekevät halvalla työt. Kaikki työttömät tuupataan alalle, vaikka ei olisi minkäänlaista sopivuutta alalle, kuten ap:n aloituksestakin näkee.
Tehtäväosiossa pitää kertoa minkälainen on hoitoala Minun mielestäni sekä millainen itse olisin hoitajana. Esimerkkejä mitä voin tuoda esille olivat mm. Vahvuudet ja kehittämishaasteet. Ymmärsittekö nyt? Etelään on muutenkin rutkasti hakijoita joten älkää nyt dissatko
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla työttömyyttä paljon. Koulutetaan liikaa väkeä alalle. Ulkomaalaiset hoitajat tekevät halvalla työt. Kaikki työttömät tuupataan alalle, vaikka ei olisi minkäänlaista sopivuutta alalle, kuten ap:n aloituksestakin näkee.
Voin hoitajana allekirjoittaa tämän. Nyt kun vielä kunnilla ja kaupungeilla säästöt päällä (eli sijaisia ei oteta), niin töitä ei kaikille vain yksinkertaisesti ole. Ulkomaalaisia näkee paljon varsinkin yksityisillä. Tästä voisi taas jatkaa keskustelua ammattitaidosta, kielimuurista yms...
Kiitos teille asian avartamisesta. Tiedän nyt kirjoittaa edellä mainituista asioista jotain. Se, miten itse kehittäisin itseäni hoitoalalla on suuri mysteeri, johon vastaamatta jättäminen tuskin tietää hyvää.
Mistä me voimme tietää mitkä sinun kehittämishaasteesi ovat, jos ei puhuttu hoitoalasta yleisesti ottaen? :-)
Katso mitä sairaanhoitajalta yleensä vaaditaan, millaisia ominaisuuksia ja onko sinulla näitä. Jos jossakin on mielestäsi puutteita niin kerro tästä, älä negatiivisessa mielessä, vaan positiivisessa. Siis älä sano, että olet huono jossakin, vaan miten voit kehittää tätä ominaisuutta.
Laitatko se koko tehtävän ohjeistus? Ei tuosta sinun selityksestä ymmärrä kukaan mitään. Tuskin tehtävänannossa sanota, että kirjoita kehittämishaasteista.