Miksi seuraatte netissä jonkun muun elämää?
Eikö teillä ole omaa elämää?
Itsekin luen netistä vaikka mitä, mutta että alkaisi yhden ihmisen tekemisiä seuraamaan, on täysin vieras ajatus.
Kommentit (17)
Koska se on viihdyttävää. Miksi te teette jotain tiettyä juttua? Siksikö että tulisi paha mieli?
Vierailija kirjoitti:
Koska se on viihdyttävää. Miksi te teette jotain tiettyä juttua? Siksikö että tulisi paha mieli?
Eikö se jossain vaiheessa käy tylsäksi? Ei kenenkään elämä voi niin kiinnostavaa olla pitemmän päälle (yli vuorokauden).
Otetaan tätä kerran vähän ylemmäksi, kun asia ihan oikeasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se jossain vaiheessa käy tylsäksi? Ei kenenkään elämä voi niin kiinnostavaa olla pitemmän päälle (yli vuorokauden).
Siis minkälainen seuraaminen olikaan kyseessä?
Minä katson muutaman kerran vuodessa parin entisen poikaystävän faceprofiilin ihan huvin vuoksi.
Kivahan se on ollut huomata jos saaneet lapsia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos seuraa henkilön tekemisiä kerran pari kuussa. Järkevämpää se noin on, kuin jotkut tosi-tv ohjelmat, kerran viikossa kyylätään ihmisten tekemisiä ja keskustellaan kahvipöydissä. Mä sentään olen hiljaa asiasta, muualla kuin täällä 😂
On mulla omakin elämä, mutta saan viihdykettä siitä seuraamisesta :)
No miksi nyt ihmiset lukee Seiskaa tai juoruaa kahvipöydässä naapurikonttorin Sirpasta?
Mua ihmetyttää se, että seurataan jonkun tuiki tuntemattoman instaa tai elämäkertablogia tms. Ei mua tosin kukaan julkkiskaan kiinnosta niin paljoa, että seuraisin hänen tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkälainen seuraaminen olikaan kyseessä?
Minä katson muutaman kerran vuodessa parin entisen poikaystävän faceprofiilin ihan huvin vuoksi.
Kivahan se on ollut huomata jos saaneet lapsia tms.
Ajattelin lähinnä julkkiksia ja ehkä vielä enemmän niitä, jotka eivät muuten ole kuuluisia kuin internetpäivitystensä ansiosta.
Juurikin siksi, ettei sitä omaa elämää ole :D:D
On ihan kiva vaan stalkata ihmisiä, siksi teen niin. Ja sinäkin teet, myönnä💓💜💙
Me suomalaiset tykkäämme kyylätä 😎
Vierailija kirjoitti:
Juurikin siksi, ettei sitä omaa elämää ole :D:D
Ja tarkennetaan, että tämä ihan viittauksena oman elämäni sisällöttömyyteen, ei pilkaksi kenellekään muulle.
Seuraan silloin tällöin omaksi ilokseni muiden ihmisten elämää Facebookista, Instagramista ja blogeista. Osa on ihmisiä, jotka olen joskus tuntenut, osa on tuntemattomia. Tavallaan tämä on samanlaista viihdettä kuin esim. kirjan lukeminen, mutta huomaan tekeväni tätä usein silloin kun olen aivan liian väsynyt tai tylsistynyt tekemään mitään enempää keskittymistä vaativaa. En oikein osaa sanoa tähän sen kummempaa syytä kuin että se on viihdyttävää ja rentouttavaa. En muista, että olisin kenellekään ihmiselle jotenkin kateellinen tms. Myönnän, että esim. joitain blogeja saatan seurata hieman huvittuneena ja päätäni pudistellen, mutta minulla on tiukka raja siinä, etten ala mitään pahansuopaa koskaan kommentoimaan.
No entä oma elämäni? Itse omistan vain Facebookin ja päivittelen sinne mitään aika vähän. Minulla on verrattain laaja ystäväpiiri ja käyn monta kertaa viikossa ulkona. Enemmänkin voisi jos kaikkiin pyyntöihin suostuisi, mutta usein tämä kotisohva vetää puoleensa töiden jälkeen enemmän. Myönnän, että joskus kun tulee katsottua jonkun lenkkeilykuvia tms. niin saattaa tulla huono omatunto siitä, että voisin itsekin olla lenkillä. Mutta mitäpä se nyt toisaalta tähän kuuluu.
Pointtini on se, ettei aina tarvita jotain niin supersyvällistä syytä. Facebookin selailu voi olla samanlaista ajanvietettä kuin vaikkapa sudoku.
Samaa minä ihmettelen!