kuinka monta kertaa vuodessa olet sairaana keskimäärin?
Kommentit (39)
Olin kuumeessa armeijassa 1991 ja seuraavan kerran viime talvena. Tosin kaikkea muuta vaivaa on ollut, kuten nenän tukkoisuutta, nivelkipuja, migreeniä, unettomuutta, ripulia, pukamia ja ties mitä muuta.
Yleensä 1-2 kertaa vuodessa jonkin asteinen flunssa tai yskä. 34 v
50 v. Flunssatartuntoja saa töistä tämän tästä, mutta viime vuosina olen onnekkaasti välttänyt varsinaiset sairastumiset. Sais jatkua näin, sillä jos mulle tulee flunssa, saan tosi helposti jälkitautina keuhkoputkitulehduksen, jota joutuu yskimään monta viikkoa.
28v. Flunssaa ei ole ollut viiteen vuoteen. Mahatautia ei olisi ollut kuin viimeksi 90-luvulla, mutta terve putki katkesi 2,5v sitten kun sairastin noroviruksen kuudessa tunnissa. Sen jälkeen pysynyt kaikin puolin terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen monesta firmasta huomannut, niin useimmiten firmassa korkeassa asemassa olevat ovat tosi harvoin sairauslomilla. Syy lienee pikemminkin asema kuin poikkeuksellisen hyvä terveys.
Kun kukaan muu ei kuitenkaan niitä töitä tee, niin voi hyvin tulla muutaman buranan jälkeen töihin eikä tarvitse jäädä kotiin "parantumaan". Yleensä myös korkeassa asemassa olevat ymmärtävät esim. liikunnan, ravinnon ja käsienpesun merkityksen, joten sitäkin kautta terveys on parempi.
1-2 kertaa. Yleensä noikin aika kevyitä ja nopeasti ohi. N23
Ihme marttyyreja täällä. Mä oon aika usein flunssassa ja pois, ehkä 3-4kertaa vuodessa. Olen hoitaja, en voi mennä kipeenä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen monesta firmasta huomannut, niin useimmiten firmassa korkeassa asemassa olevat ovat tosi harvoin sairauslomilla. Syy lienee pikemminkin asema kuin poikkeuksellisen hyvä terveys.
Kun kukaan muu ei kuitenkaan niitä töitä tee, niin voi hyvin tulla muutaman buranan jälkeen töihin eikä tarvitse jäädä kotiin "parantumaan". Yleensä myös korkeassa asemassa olevat ymmärtävät esim. liikunnan, ravinnon ja käsienpesun merkityksen, joten sitäkin kautta terveys on parempi.
Käsihygienian merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa.
En muista milloin olisin ollut sairauden takia sairauslomalla. Viimeksi varmaan parivuotta sitten..? Kyllä mullekin tulee kerran pari vuodessa nuhaa/flunssaa, muttei mitään niin vakavaa, että pitäisi kotiin jäädä sairastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme marttyyreja täällä. Mä oon aika usein flunssassa ja pois, ehkä 3-4kertaa vuodessa. Olen hoitaja, en voi mennä kipeenä töihin.
Mitä ihmeen marttyyrejä? Miksi olla pois töistä sairauden takia jos ei edes ole sairas?
Aika paljon sulla on flunssaa vuodessa jonka takia pitää olla pois töistä...
35v.Keväällä ja syksyllä pieni flunssa.Harvoin niin paha että saikkua vaatii.Esim.tänä vuonna 0 poissaoloa.
2-3 nuhakuumetta yleensä vuodessa. Vatsatautia ei ole aikuisen ollut kertaakaan.
Ikää 36.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen marttyyrejä? Miksi olla pois töistä sairauden takia jos ei edes ole sairas?
Aika paljon sulla on flunssaa vuodessa jonka takia pitää olla pois töistä...
Samaa mietin, kyllä on melkoisia "marttyyrejä" täällä. Usein sairastavien on joskus vaikea ymmärtää, että kaikki eivät vaan kerta kaikkiaan ole juuri koskaan kipeinä. Ei silloin tarvitse pitää sairaslomaa. Itse sairastelen hyvin harvoin, vuosikausiin ei ole ollut mitään, vaikka työpaikallani (esikoulu ja alakoulu) kiertää varmasti kaikki pöpöt. Sen sijaan siskoni, jolla on joka vuosi vähintään muutaman kerran kunnon flunssa ja mahataudit siihen päälle, oli järkyttynyt kun kerroin, että mulla on oksennustauti ollut viimeksi 25 vuotta sitten, alakouluikäisenä....
Tänävuonna mulla on ollut 2 flunssaa melkein peräkkäin. Toinen alkoi äitienpäivänä ja loppui juhannukseksi ja toinen alkoi kesäkuun lopussa, sain ilmastoinnista kylmää ja meni suoraan keuhkoihin. 10pv antibiootteja ja nyt toipilas.
Poikkeuksellista.
28v, ~1/vuosi, jos sitäkään. Edellisessä työssä tuli enemmän kun työn luonteen takia ei vain voinut tulla töihin jos oli esim. mahavaivaa ja se oli täysin ok kun vessat olivat todella kaukana ja työssä sattui joskus haavereita, joiden takia olin pari kertaa saikulla.
Ikä 61v ja olen hyvin harvoin sairaana, tällä vuosituhannella on ollu kolme sairas(loma)päivää.
Ikää 44 ja 20 vuotta ollut työelämässä. Tänä aikana alle 20 päivää sairauspoissaoloja eli ehkä kerran vuodessa olen flunssassa. Flunssakin yleensä pukkaa päälle perjantai-iltana ja maanantaina on taas ihan työkuntoinen. Pari vuotta sitten nyrjäytin nilkkani pahasti ja sain 5 päivää sairauslomaa. Kolmen päivän jälkeen menin kyllä takaisin toihin kainalosauvojen kanssa koska kipeä nilkka ei kauheasti haittaa toimistotyössä.
Olen nelikymppinen opettaja. Koulun kiertotaudit iskevät viimeistään siinä huhtikuulla, tavallisesti kyseessä on flunssa. Useimpina vuosina tauti ei kuitenkaan ole niin paha, että joutuisin olemaan pois töistä.
Alle kouluikäisen lapseni sairastaessa on kyllä minullekin tullut poissaoloja, onneksi päiväkoti muutti uuteen rakennukseen ja siihen loppuivat korvatulehdukset. Lapsen takia pyrimme vuorottelemaan kotona olemista mieheni kanssa, ettei homma kaatuisi aina vain toisen niskaan. Miehellä kun on sellainen työ, että joku siellä työpaikalla sen homman hoitaa ja ihan sama kuka. Opettajan työ on vähän toista, kun ei ole 15 vuoteen saanut ottaa sijaisia. Siellä työ seisahtuu aina täysin, jos opettaja on poissa, ja siksi varmaan opettajat pyrkivätkin viimeiseen asti välttämään sairauslomia.
50v, en sairasta koskaan flunssia ja tukirankakin kunnossa. Yksi leikkaus oli 3v sitten ja sen myötä viikko saikkua.
Sairauslomalla olen ollut viimeksi 4 vuotta sitten angiinan takia. Viime ja tänä vuonna en ole ollut kertaakaan vielä edes pikkunuhassa. Ikää 34.