Vi-Siblin saa pierut haisemaan ihan järkyttävän pahalta!
Onko linjoilla muita jotka käyttävät ViSiblin-kuituvalmistetta? Itselleni lääkäri määräsi tuota ummetukseen, ja olen nyt käyttänyt sitä noin kuukauden.
No, tuntuu se ainakin saavan kakan kulkemaan, mutta yhden sivuvaikutuksen olen ollut huomaavinani: pierut ovat alkaneet haista ihan kamalilta, ja muutenkin kaasupäästöjä tuntuu syntyvän tavallista runsaammin.
Löytyykö kohtalotovereita? Aiheuttaako tuo valmiste kellekään muulle samanlaisia haittavaikutuksia?
Kommentit (12)
Ihan perus vaiva kaikissa kuituvalmisteissa. Itse tuota söin ärtyvään suoleen mutta maha ei kestänyt ollenkaan. Pierujen hajuissa en huomannut eroa.
Auts, siitäkö tuo katku johtuu! Minulla oli suolistotulehdus ja ripulointi ei meinannut lakata millään. Yksi sh osastolla, jossa olin ab-tipassa, sanoi, että kokeile Vi-Sibliniä. Se auttaa ummetukseen, mutta myös ripuliin, kun se imee sitä nestettä. En olisi uskonut, mutta se auttoi. Nyt olen käyttänyt sitä puolisen vuotta ja vatsa voi muuten hyvin, mutta ne kaasut!
Onko mahdollista että nuo kuidut jotenkin heikentävät tai hidastavat ravintoaineiden imeytymistä ohutsuolessa, mistä johtuen paksusuoleen sitten päätyy tavallista enemmän sellaisia biomolekyylejä, joita bakteerit pystyvät käyttämään ravintonaan? Tämä sitten kiihdyttäisi mikrobitoimintaa paksusuolessa, mikä voisi selittää tuon kaasunmuodostuksen ja pahan hajun. Mikähän on tämänhetkinen lääketieteellinen käsitys asiasta?
- ap
Ei mulla haise normia pahemmalle. Tai sit mun ominaispaukut on jo kauheita :D
Jos olet jo kuukauden syönyt, olisi ilmavaivojen pitänyt poistua. Kun eivät ole, niin kaasunmuodostus kertoo että sulla on ärtynyt suoli tms. ja psylliumkuitu ei sulle sovi.
Hehkeitä neitosia ei pieretä eikä varsinkaan pahanhajuisia!
Jotain on pielessä, jos on tarve pieremiseen.
Niin pahanhajuisia neitojako ei pieretä?
Kannattaa varmaan kokeilla jotain toista eri ainesosasta tehtyä kuituvalmistetta, jos se sopisi itselle paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo kuukauden syönyt, olisi ilmavaivojen pitänyt poistua. Kun eivät ole, niin kaasunmuodostus kertoo että sulla on ärtynyt suoli tms. ja psylliumkuitu ei sulle sovi.
Mulle juuri määräsi lääkäri ko kuitua ärtyneeseen suoleen.
Pierettää, mutta haju on ihan sama kuin muulloinkin. Pierettää eniten aamulla.
Olen käyttänyt monta vuotta eikä haise yhtään.