Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää olla töissä, jossa ei ole selkeää toimenkuvaa :/ Kaikkea pitäs tehdä, mutta kikkea ei saakaan tehdä, välillä odotetaan et tekis

Vierailija
20.07.2017 |

ja välillä jo oot sen saman homman tehnyt, mitä aikasemmin odotettiin niin yhtäkkiä sitä ei oiskaan pitänyt tehdä.. Argh tuun hulluksi.
Eikö työntekijällä ole oikeus saada selkeä ohjeistus siitä, että mitä häneltä odotetaan!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa päättyi samanlainen työsuhde. Tavoitteiksi aina asetettiin jotain huimaa,mutta sitten ei saanut tehdä mitään. Tyyliin "Lissu luotsaa verkkomyynnin käyntiin" ja sitten ei oikeasti saanut tehdä mitään. Sitä sitten seurasi olettamus,että Lissu ei saa mitään aikaiseksi, kun se verkkomyynti ei startannut heti räjähdysmäisesti.

Paras oli kun kuulin 2 v työn alkamisen jälkeen, että mut oli palkattu ihan eri hommiin kuin tein? Työsopparissa vaan ei ollut asiasta mainittu eikä muutenkaan tullut ilmi.

Vierailija
2/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Omassa hommassa oli vähän samaa vikaa. Nyt on onneksi alkanut selkiintymään, reilusti kysymällä olen selvitellyt tärkeimpiä juttuja, kuinka asiat normaalisti tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä esimieheltä voi kysyä, että mitkä asiat kuuluvat ja eivät kuulu toimenkuvaan? Etkö ole saanut perehdytystä?

Vierailija
4/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä esimieheltä voi kysyä, että mitkä asiat kuuluvat ja eivät kuulu toimenkuvaan? Etkö ole saanut perehdytystä?

olen saanut perehdytyksen mutta työtehtävät ei ole silti selkeät

Vierailija
5/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten peräänkuulutan kunnon perehdytystä! Itse en sitä saanut ja olen siitä saanutkin sitten kollegoiden vihat niskoihini kun seuraavia työntekijöitä tai harjoittelijoita varten ehdotin perehdytysohjeiden laatimista...

Eivät mitenkään ymmärrä mitä tarvetta sille on.

Vierailija
6/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin minun entinen työpaikkani. Siellä ei ollut minkäänlaista perehdytystä, pomo oli yhtenä päivänä yhtä mieltä ja toisena toista. Ikinä ei tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä.

En jaksanut tuollaista ja otin loparit. Oli tosin muitakin syitä, mutta tuo epämääräisyys oli yksi. Se epämääräisyys oli kaikessa muussakin: palkanmaksussa, tietoturva-asioissa, kaikissa hallinnollisissa asioissa ml. henkilöstöasiat jne.

Vierailija
7/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan työpaikka?

Vierailija
8/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen saanut perehdytyksen mutta työtehtävät ei ole silti selkeät

Nro 2 kommentoi: Mulla ei ollut perehdytystä. Firma oli pieni ja esimies firman omistaja ja jokseenkin epävakaa. Kaikkea hullua siellä kyllä tapahtui.

Vierailija
9/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole AP, mutta ei mua ole vaan ikinä perehdytetty ja esimies on paska, joka ei edes tiedä mitä kaikkea mun työnkuvaan kuuluu. Oon sitten ite määritelly työnkuvani ja teen sitä, mikä on mun mielestä firmalle hyödyllistä (toki sillä lailla että mätsää jotenkuten mun titteliin).

Vierailija
10/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole AP, mutta ei mua ole vaan ikinä perehdytetty ja esimies on paska, joka ei edes tiedä mitä kaikkea mun työnkuvaan kuuluu. Oon sitten ite määritelly työnkuvani ja teen sitä, mikä on mun mielestä firmalle hyödyllistä (toki sillä lailla että mätsää jotenkuten mun titteliin).

ok täytyy ottaa sama asenne :( Vaikka ressaa kyllä

Vierailija
11/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenkuvasi on syntipukki. Kokemusta on. Koita kestää ja hae samalla muita täitä.

Vierailija
12/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä esimerkit valitettavasti edustavat sitä suomalaista esimirstaitojen ja johtajuuden tasoa. Ensin tai jälkikäteen mikrojohdetaan ja sitten kun ei olla tyytyväisiä tulokseen, "tulosjohdetaan". Tämän takia suomalaiset firmat eivät ole kilpailukykyisiä, vaikkei täällä palkkaaminen nyt niin paljon verraten maksa ja irtisanominen se vasta helppoa ja halpaa onkin. Ei osata johtaa. Jo rekrytointivaiheessa ilmoituksen teksti ei vastaa sitä todellista työnkuvaa, joka haastattelussa paljastuu, senkään jälkeen ei tiedetä, millainen työntekijä voisi menestyksellisesti hommassa toimia. Lopuksi palkataan riittävän pätevistä mukavin ja pian ihmetellään, miksei meillä kukaan oikein osaa mitään.

Vierailija
13/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan hyvä vaihtoehto. Meillä veivattiin organisaatiota uusiksi ja väliin tuli yksi ylimääräinen esimies. Sen huomasin nopeasti että nyk. esimiehen kanssa ei kannata töistä keskustella, hommat hoituu kun teen kuten itse parhaaksi näen. Ongelma on nyt tietty se että tieto ei kulje johdosta mulle asti kovin sujuvasti kun tuli se ylimääräinen väliporras. Aika paljon pitää arvailla ja soveltaa. Jonkin verran juttuja alkaa tosin taas edetä myös niin ettei ne mene väliesimiehen kautta ollenkaan ja hyvä niin. 

Vierailija
14/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista ja niin totta. Mä nimitän kotona mun pomoa tuuliviiriksi. Tehtävät vaihtuvat päivittäin, mun pitää arvata mitä pomo haluaa ja miten se pitää hänestä toteuttaa. Aamupäivällä esitetty tehtävä saatetaan iltapäivällä torpota kokonaan tai laittaa jäihin puoleksi vuodeksi. Pomolla ei ole aikaa ja siksi "keskustelut" käydään pitkälti tyyliin, että törmätään käytävällä matkalla vaikka vessaan. Pomo sitten huikkaa jotain töitä mulle ennen kuin katoaa vessaan. Tai sitten keskustelut hoidetaan s-postilla . Niin tai näin, niin suurin osa mun tehtävistä ja siitä mitä niillä pitäisi saavuttaa ovat minulle hämärän peitossa. Koen työni raskaana juuri tuon päämäärättömyyden ja ajelehtimisen vuoksi.