Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten Ikean 1,8m pitkä lampun johto lyhennetään?

Vierailija
20.07.2017 |

Johto ei mahdu nättiin myttyyn sinne kupuun, vaan johdot tursuaa ulos! Auttakaa uusavutonta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsaise johto poikki. Poista johdon päälimmäistä kuorta niin että esiin tulee ne pikku johdot. Pura niistä sitä muovipäällistä että saat sisukset näkyviin. Liitä ne sokeripalaan.

Vierailija
2/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ks. Tukes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saa vai ei itse? Mistä saa lyhyemmällä johdolla?

Vierailija
4/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae rautakaupasta uusi pää siihen ja vaihdat sen ihan sama kummin päin ne johdot laitat ja jos on kevi niin se tietysti maadoitukseen tai sit otat sen lampun mukaan niin kyllä ne sen vaihtaa kun isket vähän silmää

Vierailija
5/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napsaise johto poikki. Poista johdon päälimmäistä kuorta niin että esiin tulee ne pikku johdot. Pura niistä sitä muovipäällistä että saat sisukset näkyviin. Liitä ne sokeripalaan.

Ei herran jumala näin.

Vierailija
6/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noin se onnistuu. Lyhentänyt monet johdot.

Vierailija
7/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noin se onnistuu. Lyhentänyt monet johdot.

Mars kauppaan ja ostat asian mukaisen tökkelin ja korjata virityksesi,sokerinpalalla ei jatketa mitään ainostaan kattolampussa käytetään.

Vierailija
8/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae rautakaupasta uusi pää siihen ja vaihdat sen ihan sama kummin päin ne johdot laitat ja jos on kevi niin se tietysti maadoitukseen tai sit otat sen lampun mukaan niin kyllä ne sen vaihtaa kun isket vähän silmää

Mikä vitun "kevi"?? KElta VIhreähän se, mutta tuliko mieleen etteivät kaikki ymmärrä sähköalan slangia.

Vierailija
9/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukesin sivuilta minä katsoin ohjeet. En olisi muuten osannut niitä värillisiä johtoja yhdistää.

Vierailija
10/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina lyhentänyt johdot niin kuin nro 1. Sen saa tehdä itse. Leikkuripihdit rautakaupasta. Sitten sen jälkeen pitää tietää mitä yhdistää. Väri väriin periaatteella. Myös johdot saa kytkeä pistokkeeseen ihan itse kunhan tietää mitä tekee. Kattopidtpkkeen saa asentaa sokeripalan tilalle itse, mutta kattorasiaa ei saa vaihtaa itse. Olen kyllä senkin tehnyt..kun kytket katkaise päävirta kytkimestä.

N47 v.

Vierailija
11/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 1,8metrin johtoja ei saa enää lyhentää.  Yleensä pitää olla vähintään 2m, jotta sähkö mahtuu kulkemaan.

Vierailija
12/23 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa lamppua mukaan, vaan valaisin, Wink ;)

Sinkkumies

Vierailija
13/23 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?!? Jos lampun johdot on nyt kytkettynä johdoistaan sokeripalaan, niin MILLÄ logiikalla johtoa ei voisi napsaista poikki sopivasta kohdasta ja liittää niitä samoja johtoja sokeripalaan ihan kuten alkuperäisestikin olivat??

Vierailija
14/23 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten Ikean 1,8m pitkä lampun johto lyhennetään?

Esimerkiksi näin; Ikean lampunjohto 1.8 m

Vierailija
15/23 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herran jumala näin.

Kuinkas sitten?

Vierailija
16/23 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes lyhentää kun niputat johtoa tarvittavalta matkalta tiukan Z:n mukaisesti nippusiteellä ja työnnät kuvun sisään.

Vierailija
17/23 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes lyhentää kun niputat johtoa tarvittavalta matkalta tiukan Z:n mukaisesti nippusiteellä ja työnnät kuvun sisään.

Minkä kuvun? Missä lampussa on jokin kupu jonka sisään mahtuu vaikkapa 2 metriä johtoa säilöön?

Vierailija
18/23 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku torvelo väittää ettei sähköjohtoa saisi lyhentää ja liittää sokeripalaan. Eihän sitä johtoa olla jatkamassa vaan liitetään uudestaan. 

Jos kyseessä maadoittaman johto, niin silloin on vain kaksi sähköjohtoa; sininen ja ruskea. Maadoitetussa on lisäksi keltavihreä, kevi. 

Kytkettäessä hyvä huomioida että voi olla vastakappaleessa merkinnät N ja L. ja mahdollisesti sellainen maadoitusmerkki jos kolmejohtoinen. 

Kytket johdot niin, että sininen johto tulee N-liittimeen. Ruskea L-liittimeen (voi olla että vastakappaleessa on ruskea tai mustajohto) Mistä muistat kumpi kumpaan. Ärrävikaisen muistisääntö, luskea tulee L:ään. Keltavihreä sitten siihen ylimääräiseen jos on.

Laittaessasi johdot sokeripalaan tms. niin kuorittua pintaa ei saa olla paljaana niin paljoa, että ne vahingossakaan asennettuna osuu toisiinsa tai mihinkään muualle, vaan jäävät liittimen sisälle.

Vierailija
19/23 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan, sokeripalaliitokset saa jokainen tehdä itsekin. Ei ole luvanvaraista hommaa.

Vierailija
20/23 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku torvelo väittää ettei sähköjohtoa saisi lyhentää ja liittää sokeripalaan. Eihän sitä johtoa olla jatkamassa vaan liitetään uudestaan. 

Onhan se toisaalta niinkin että jos on noin torvelo niin lienee parasta pysyäkin siinä uskossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan