Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on mulle tonneja velkaa, suunnittelee silti kallista ulkomaanmatkaa.. Mitä teen?

Vierailija
20.07.2017 |

Miehellä ei ole luottotietoja, hän sössi asiansa ja idioottina riensin apuun ja lainasin hänelle omat säästöni; tonnikaupalla rahaa. Takaisinmaksun piti alkaa välittömästi, mutta nyt yli puolen vuoden jälkeen mies on saanut aikaiseksi maksaa mulle 200 euroa.

Tästä velasta huolimatta hän suunnittelee jatkuvasti itselleen kaikkea hintavaa kivaa. Äsken höpötti kaverilleen, miten "pitäisi" tehdä joku ulkomaanmatka, syksyllä voisi kuulemma lähteä Balille kaveriporukalla. Tollaiseen matkaan miehellä nyt tuskin olisi edes varaa, mutta mun mielestä ei vaan ole reilua, että mies matkustelee yhtään mihinkään niin kauan, kuin mä en pysty tekemään elämässäni mitään suunnitelmia koska elän kädestä suuhun.

Jouluna on saamassa yli tonnin verran veronpalautuksia, velan maksu ei tullut mieleen siinäkään vaan alkoi vaan suunnitella kunnon reissua kavereiden kanssa.

Kaikkien muiden velkojen kohdalla hän on aina ollut sitä mieltä, ettei kuulu ostaa mitään itselle niin pitkään kuin on velkaa johonkin suuntaan. Nyt yhtäkkiä velka unohtuu koko ajan, aina kun kysyn asiasta mies selittää kuinka ahdistuneeksi tämä velka hänet tekee. Kun kerron siitä, miten ahdistunut ja toivoton olen itse tämän asian kanssa, mies alkaa riidellä kanssani ns. Ihan kaikesta. Siis valittaa vaan ihan satunnaisesta asiasta, jolla saa riidan aiheen siirrettyä muualle ja minut sättimisen kohteeksi.

Mitä mä teen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt rauhallisena ja ohjaat keskustelun takaisin aiheeseen. Älä riitele, vaan keskustele. Jos mies sanoo jotain typerää, kysy, että oletko todella tuota mieltä? Kysy, että eikö ahdistus velasta poistuisi nopeimmin maksamalla se velka? On hemmetin vaikeaa riidellä yksin, kun toinen ei provosoidu mukaan.

Vierailija
2/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä teet tollasen ihmisen kanssa. Teette kirjallisen sopimuksen jossa lukee mihin mennessä velat pitää olla maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paperille. Pitää olla mustaavalkoista summat ja sopimus maksuaikataulusta. Vois olla pieniä mahdollisuuksia saada rahansa takaisin.

Vierailija
4/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen pahoillani, jos olet tyytymätön toimintaani asiassa xxx. Se ei kuitenkaan ole tämän keskustelun aihe, vaan sinun velkasi minulle. Voisitko palata aiheeseen, että saisimme sen käsiteltyä pois. Tästä sinun tyytymättömyydestäsi asiassa xxx, voimme keskustella sitten, kun tämä velka-asia on selvitetty."

Vierailija
5/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö mies töissä vai onko työtön?

Vierailija
6/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et kai ole suhteessa tähän mieheen? Vaadit omasi pois, vaikka kavereittensa kuullen. Ja jos tuo

kultakimpale on puolisosi niin lähde elämään omaa elämääsi, pääset helpommalla.

Vierailija
7/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa ikinä niitä rahoja takas enää. Hahh.

Vierailija
8/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde, nyt pääset erotessasi vielä suht halvalla.

Vierailija
9/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän oo ihan selvää ettet ole saamassa rahoja takaisin, parempi vaan dumpata luuseri kokonaan ennenkuin tulee entistä kalliimmaksi. Mikään ei viittaa siihen etteikö ois ruinaamassa aina vain lisää rahaa.

Vierailija
10/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus miehestä ja välit poikki. Sinulla on talous tiukalla, mutta selvästi osaat hoitaa asiasi, kun olit säästöjäkin saanut. Nyt tuo loinen pois elämästäsi, niin helpottaa stressikin.

Vierailija
11/21 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa?  Lapsia?  Asutteko yhdessä?

Olet lirissä jos jatkat hänen kanssaan elämistä.  Se tulee olemaan yhtä tuskaa.  Hän ei välitä raha-asioista mitään.

Vierailija
12/21 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko ikinä rahojasi takaisin ?

Vierailija
13/21 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teittekö velkakirjan?

Vierailija
14/21 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka vanhenee kolmessa (3) vuodessa. Heti kaikki paperille tai ulosotto vireille, muuten saat sanoa hyvästi rahoillesi.

Vierailija
15/21 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teittekö velkakirjan?

Nauhota keskustelut joilla todistat velan.

Vierailija
16/21 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lainaisi miehelle rahaa. En voisi kuvitellakaan että olisin sellaisen miehen kanssa, joka kehtaa/alentuu pummimaan naiselta rahaa.

Miten vähän ap arvostat itseäsi, ja miten pysty pitämään "miehenä" tuollaista kurapersettä?

Eihän tuollaista "miestä" voi kunnioittaa tai arvostaa.

Vaadi sitä vetelystä maksamaan velkasi, ja ota yhteyttä vaikka hänen vanhempiin, sukulaisiin ja kaikkiin tuttuihin.

Vierailija
17/21 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat ja maksat velan oppirahoina, lattiarättiseni.

Vierailija
18/21 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, mutta onneksi se mies on sentään jännä

Vierailija
19/21 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velka vanhenee kolmessa (3) vuodessa. Heti kaikki paperille tai ulosotto vireille, muuten saat sanoa hyvästi rahoillesi.

Vanheni jo pari vuotta sitten. Aloitus oli vuodelta 2017.

Toivottavasti ap otti opikseen.

Vierailija
20/21 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen nimi kenties Piet*?