Ateisti, antaisitko lapsesi vapaasti uskoa Jumalaan jos hän haluaisi uskoa? Uskovainen, antaisitko lapsesi olla vapaasti uskomatta Jumalaan jos hän ei haluaisi uskoa?
Kommentit (23)
Itse kuulun kai hihhuliryhmään, Helluntaiseurakuntaan kuulun.
Lapseni saavat ihan itse päättää lähtevätkö mukaan seurakuntaan, haluavatko uskoa jne.
Oikeastaan kunnioitan kaikista eniten sitä että ottavat kantaa asioihin, kysymällä ja pohtimalla ihan suoraan että onko se Jumala olemassa? Mie kerron oman kantani ja annan heidän päättää omansa.
Kaikista pettynein olisin siinä vaiheessa jos lapsestani tulisi itsekäs, pelkästään uskonnollinen tai muita kunnioittamaton paskiainen..
Olen ateisti ja sellaiseksi lapseni kasvattanut. Yksi lapsistani on aikuisiällä kokenut hengellisen herätyksen ja on nyt uskossa. Hän on se kaikista älykkäin. Tietysti hyväksyn hänen ratkaisunsa vaikka en ole voinut samaa kokea. Usko Jumalaan on tuonut hänen elämäänsä paljon hyvää, mielenrauhaa ja henkistä tasapainoa.
Sun pitäis ensin itse tietää tosi hyvin niistä vieroksumistas uskonnoista jotta hyväksyttömyyslistasi perustuis muuhunki kuin mutuun. Tälleen siis tieteellisestä ja rationaalisesta näkökulmasta ajateltuna. Muuten on tosiaan pelkkää mutuilua ja ennakkoluuloa.