Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö 35v mukaan opiskelijaelämään yliopistossa?

Vierailija
20.07.2017 |

Vai katsotaanko bileissä ymv. kieroon? Okei paljon on varmaan itsestä kiinni, mutta onko opiskelutovereilla ikäviä ennakkoluuloja tai muuta?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu siitä miten nuorekkaalta vaikutat ja jaksatko oikeasti juhlia rennosti mukana. Ja siitä, mihin yhdistykseen menet. Itse suosittelen osakuntia, niissä on kokemukseni mukaan eniten vanhoja jääriä vielä hengailemassa. Pyörin semiaktiivina osakunnassa 34-37 vuotiaana ja kivaa oli :)

Vierailija
2/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen ikäinen haluaisi bilettää nuorten kanssa? Olisi vähän outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen ikäinen haluaisi bilettää nuorten kanssa? Olisi vähän outoa.

En halua jäädä yksinäiseksi yliopistossa ja haluaisin nauttia yliopistoajasta mahdollisimman paljon

Vierailija
4/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla niiden 20-vuotiaiden fuksien kanssa? Oletko samassa elämäntilanteessa? Löytyykö yhteisiä juttuja? Jos kyllä, niin ei ikä ole mikään este - se on vain numero.

Itse opiskelin ensin ammattikorkeakoulututkinnon ja yliopistossa 35-vuotiaana minä olin jo kolmen lapsen äiti. Löytyi muutamia 30-50v opiskelijoita, joilla oli samanlainen elämänvaihe lapsineen, asuntolainoineen jne, mutta enpä oikein löytänyt yhteistä säveltä luentojen ulkopuolella niiden parikymppisten kanssa, jotka tulivat maanantaisin silmät punaisina luennoille ja joille bilettäminen oli ainut tapa viettää vapaa-aikaa.

Fuksina yliopistossa menin ensimmäiseen yhteiseen tutustumisiltaan, kun ajattelin tutustua kanssaopiskelijoihini. Kun heti alkuun siellä kiersi lämmin laatikkoviini, josta otettiin huikkaa muovimukeihin, tajusin, etten enää elä tuollaisessa elämänvaiheessa ja jättäydyin suosiolla porukoista pois.

Vierailija
5/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee, on siellä muitakin kolmekymppisiä fukseja!

Vierailija
6/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opiskelijabileet ole enää noin vanhan juttu, vaan vähän jo säälittävää. Vaikka itse viihtyisit, niin muut siellä kyllä kummeksuisivat ja kiusaantuvat.

Ehkä joku opiskelijoiden harrastusseura tai muu olisi parempi, bileille ehdoton ei.

Vierailija
7/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko olla niiden 20-vuotiaiden fuksien kanssa? Oletko samassa elämäntilanteessa? Löytyykö yhteisiä juttuja? Jos kyllä, niin ei ikä ole mikään este - se on vain numero.

Haluan ja olen. Yhteistä ainakin se, että mulla ja niillä on (oletettavasti) lukion käynnistä vain vähän aikaa ja harrastan samoja juttuja mitä nuoremmatkin. Parasta olisi, jos mut ajateltaisiin fuksina muiden joukossa eikä minään "vanhuksena"

Vierailija
8/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanne vaikuttaa enemmän kuin ikä. Meillä n 30v sinkku oli täysin mukana menossa mutta se 19 vuotias 2 lapsen äiti ei sitten taas ollut.

Vierailija
9/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei opiskelijabileet ole enää noin vanhan juttu, vaan vähän jo säälittävää. Vaikka itse viihtyisit, niin muut siellä kyllä kummeksuisivat ja kiusaantuvat.

Ehkä joku opiskelijoiden harrastusseura tai muu olisi parempi, bileille ehdoton ei.

Voisitko avata tätä vähän lisää? Onko se käyttäytymisestä vai mistä kiinni, että muille tulee kiusaantunut/säälivä/kummeksuva fiilis?

Vierailija
10/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai katsotaanko bileissä ymv. kieroon? Okei paljon on varmaan itsestä kiinni, mutta onko opiskelutovereilla ikäviä ennakkoluuloja tai muuta?

Kyllähän se vähän hassua voi olla ja ehkä voidaan katsoa kieroon. Riippuu oletko mies vai nainen. Jos joku täti hengailee 20 opiskelijatyttöjen kanssa kännissä niin vähän hassu fiilis olis :D shotteja ja nuoria miehiä ympärillä :D 35 opiskelijabileissä kun yrittää sekoittua ympäristöön tanssien Robinia ja Sannia kännissä ::D 35

Helsinginyliopistossa on yks kaljupäinen yli 30v mies yhellä pienellä linjalla ja surullinen ilmestys kyllä kun nuorten mukana yrittää pysyä. Luulee vielä että kaikki pitävät häntä hyvänä tyyppinä mutta kumpa tietäisi :::::D

Vierailija
11/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opiskellut yliopistossa 38-41-vuotiaana. Ihan hyvin pääsin mukaan, eikä kukaan ainakaan päin naamaa reagoinut negatiivisesti ikääni.

Ikä on vain numero sosiaalisissa suhteissa. Mulla on ystäviä kaksikymppisestä kuusikymppiseen.

Vierailija
12/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän hassua voi olla ja ehkä voidaan katsoa kieroon. Riippuu oletko mies vai nainen. Jos joku täti hengailee 20 opiskelijatyttöjen kanssa kännissä niin vähän hassu fiilis olis :D shotteja ja nuoria miehiä ympärillä :D 35 opiskelijabileissä kun yrittää sekoittua ympäristöön tanssien Robinia ja Sannia kännissä ::D 35

Helsinginyliopistossa on yks kaljupäinen yli 30v mies yhellä pienellä linjalla ja surullinen ilmestys kyllä kun nuorten mukana yrittää pysyä. Luulee vielä että kaikki pitävät häntä hyvänä tyyppinä mutta kumpa tietäisi :::::D

...toki varamaan löytyy ahdasmielisempiä tyyppejä, jotka katsovat kieroon, kuten lainaamani kommentoija. Mutta yleisesti yliopisto-opiskelijat ovat kokemukseni mukaan tosi avaramielistä porukkaa. T. 40 v. opiskelija

Vierailija
13/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan kiusaantunut siitä, että amk-aikoinani 10 vuotta vanhemmat opiskelijat tulivat bileisiin mukaan. En nähnyt heitä mitenkään kummallisina ja säälittävinä. Nykyään olen 36 ja baarissa on kiinnostavinta jututtaa yli 50-vuotiaita ihmisiä. Heillä on kaikista vähiten ennakkoluuloja ja eniten kerrottavaa.

Tietenkin se on vähän kiusallista, jos 35v mies tunkee 20v fuksityttöjen bileisiin tai myös jos sukupuolet on toisin päin käännettynä. Tosin uskon kyllä, että nuoret miehet suhtautuisivat aika rennosti 35v naiseen. Me miehet olemme helvetin hyviä tyyppejä yleensä nimittäin.

Vierailija
14/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrän kyllä ahdasmielisen suhtautumisen sellaisessa porukassa, joka kuuntelee tuollaista paskaa. Kannattaa lähteä esim. hevareiden bileisiin. Onneksi yliopistossa on varsin vähän tyyppejä, jotka pitävät Robinista ja Sannista. 

Vierailija
15/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee mukaan, jos vaan on jaksamista ja kiinnostusta opiskelijatapahtumiin!

Meillä toi 45v mies juoksee meidän mukana kaikissa tapahtumissa. Ikänsä puolesta hänen on myös helpompi mennä ihan random porukkaan, ja tutustua ihmisiin. Itse en kehtaisi, joten propsit sinne.

Vierailija
16/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee mukaan, jos vaan on jaksamista ja kiinnostusta opiskelijatapahtumiin!

Meillä toi 45v mies juoksee meidän mukana kaikissa tapahtumissa. Ikänsä puolesta hänen on myös helpompi mennä ihan random porukkaan, ja tutustua ihmisiin. Itse en kehtaisi, joten propsit sinne.

muutenkin korkeakouluissa ikähaitarit jo suurempia, meillä nuorimmat on 22vuotiaita, ja vanhimmat 30v + se yksi 45v

T. N22 :)

Vierailija
17/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu myös alasta. Joillain humanistialoilla pyöritään muutenkin paikallisen kulttuuriväen kanssa samoissa ravintoloissa. Joillain toisilla aloilla opiskelijaelämä on taas enemmän haalareissa rymyämistä ja pussikaljan juontia, nykyään varmaan myös yökerhossa otettuja vessaselfieitä ja Tinder-kokemuksia. Liitän tällaiset aika vahvasti nuoruuteen.

Olen itse nyt 35-vuotias, aikoinaan aika villiäkin opiskelijaelämää viettänyt nainen, ja jos joku ikäiseni olisi innoissaan jostain fuksiaisista, Hämeenkadun approista ja Goom-risteilyistä, pitäisin tätä kyllä outona. Ajattelisin hänen jumahtaneen samalla tavalla nuoruuden "biletykseen" kuin jonkin lähipubin kantiksen. Luulen, että ollessani itse opiskelija, olisin ajatellut samalla tavalla. Opiskelijariennot kuuluivat pariin-kolmeen ensimmäiseen opiskeluvuoteen, ja viimeistään graduvaiheessa alettiin luopua haalareista. Kaksikymmentäviisi tuntui olevan ikä, jonka jälkeen yleisesti haluttiin alkaa antaa itsestä aikuinen, ammattimainen vaikutelma ihan jo valmistumisen jälkeisten työmahdollisuuksienkin vuoksi.

Vierailija
18/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistosta mulla ei ole kokemusta, mutta aloitin amk-opinnot 31-vuotiaana ja vaikka niiden huomattavasti nuorempien opiskelijoiden kanssa tulin erinomaisen hyvin toimeen, minua alkoi erittäin nopeasti ja huolella tympiä se opiskelijabilemeininki. Sen mitä olin riennoissa mukana, en tuntenut oloani ylimääräiseksi ja aina pyydeltiin mukaan kekkereihin, mutta itsellä ei ollut intoa rymytä pusikossa haalarit päällä ja särpiä repusta lämmintä kaljaa. Samaan tapaan kuin nro 4, joka huomasi kasvaneensa ulos laatikkoviinistä, minäkin koin kasvaneeni ulos siitä maailmasta, jota opiskelijat asuttivat.

Vierailija
19/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nyt 35-vuotias, aikoinaan aika villiäkin opiskelijaelämää viettänyt nainen, ja jos joku ikäiseni olisi innoissaan jostain fuksiaisista, Hämeenkadun approista ja Goom-risteilyistä, pitäisin tätä kyllä outona. Ajattelisin hänen jumahtaneen samalla tavalla nuoruuden "biletykseen" kuin jonkin lähipubin kantiksen. Luulen, että ollessani itse opiskelija, olisin ajatellut samalla tavalla. Opiskelijariennot kuuluivat pariin-kolmeen ensimmäiseen opiskeluvuoteen, ja viimeistään graduvaiheessa alettiin luopua haalareista. Kaksikymmentäviisi tuntui olevan ikä, jonka jälkeen yleisesti haluttiin alkaa antaa itsestä aikuinen, ammattimainen vaikutelma ihan jo valmistumisen jälkeisten työmahdollisuuksienkin vuoksi.

Eletyllä elämällä on myös väliä. Sulla oli biletysvaihe silloin ja jollakulla toisella se voi tulla 30v jälkeen varsinkin jos ei ole aiemmin opiskellut. Vähän sama kuin jollakin voi parikymppisenä olla monta lasta ja joku on vielä neitsyt

Vierailija
20/34 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kovatasoisessa opiskelupaikassa kyllä. Ex löysi uuden niistä kuvioista. Maalla tietysti voi olla ahdasmielisempää tässäkin mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä