Miehelläni (36v) täysin samat arvot ja mielipiteet kuin vanhemmillaan
Ollaan oltu yhdessä 13 vuotta. On vasta nyt kirkastunut, että miehellä on täysin samat mielipiteet ja arvot kuin vanhemmillaan. Siis esim että on miesten ja naisten työt. Matkusteluun ei pidä laittaa rahaa. Ruuan kanssa nuukaillaan vaikka rahaa on. Jos minä olen eri mieltä kuin anoppi, on mies äitinsä puolella. Kauhistuin kun tajusin, että mieheni voisi elää täydellistä elämää vanhempiensa kanssa. Onko tämä yleistä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko itse kasvanut arvotyhjiössä? Eikö vanhempasi keskustellut kanssasi?
Vaikuttaa myös siltä, että omaat heikon itsetunnon appivanhempiasi kohtaa, joka yleensä kertoo sinun huonosta suhteestasi sinuun. Etkö saanut rakkautta osaksesi lapsena?
Kertoo enemmän ihmisestä joka imee itseensä vanhempien arvot ja elämänkatsomuksen kasvaen samaan muottiin mitään kyseenalaistamatta. Toitottivatko vanhemmat "totuuksia" elämästä joita ei itse koskaan ymmärtänyt pohtia/kyseenalaistaa? Onko huono itsetunto kun ei osaa olla oma erillinen persoonansa vaan vanhempiensa jatke? Eikö saanut rakkautta vanhemmiltaan ellei totellut ja ollut samaa mieltä?
HAAAAHH HAAH HAH HAA HAAA!!!!
Loistavasti servattu.
In your face sheeplet!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko itsetunto, jos en suostu oman päivätyöni ohella passaamaan miestäni? Jos vaadin miestä tekemään jotain lasten kanssa, kun muuten olen itse heidän kanssa aina kaiken vapaa-ajankin? Sitten siinä on anoppi hössöttämässä mieheni ympärillä ja mieheni nakkelee niskojaan kun joutuu kerran viikossa paistamaan kananmunia lounaaksi? Kuulkaa, kyllä se itsetunto on huono, jos suostuu tiskirätiksi 50-luvun naisen rooliin :D. Taitaa siellä linjoilla olla katkera huonoitsetuntoinen anoppi. Ap
Ap, kuvailet tilannetta aloituksessa ja tässä kirjoituksessa kovin erilaisesti. Onko pohjalla jokin muu syy, miksi koet tilanteen rasittavana?
Puhu miehellesi. Jätä lapset miehelle hoitoon. Tee parisuhteessasi 50/50.
Mitä kotitehtäviä miehellesi kuuluu?
Miehelle ei kuulu hänen omasta mielestään mikään kotityö. Hirveä kiukku, jos nätisti sanon että "voitaisko siivota yhdessä, kun olen väsynyt". Sitten tässä tiiviisti huseeraa anoppi, joka hemmottelee poikaansa ja opastaa minua mm "miehet ne ei ole luotu lasten kanssa olemiseen " jne ... ja mies peesailee äitiään. Ap
Oletko sanonut anopille ja miehelle yhteisesti, että olet eri mieltä asiasta? Ettet suostu tekemään kotitöitä yksin etkä halua lasten kasvavan niin, että isä jää etäiseksi? Entä, jos sinä lähdet kavereittesi kanssa lomamatkalle vaikka viikoksi? Anoppiko sinne täytyy ottaa kotia ja lapsia hoitamaan, kun mies ei pysty/halua/osaa?
Nainen kokee miehen suhteen omiin vanhempiinsa kilpailuna häntä vastaan. Erikoista .Antakaa nyt molempien olla omaa mieltään ja koittakaa löytää kompromisseja.
Miehesi ei ole itsenäistynyt vanhemmista vaan lellitty ja paapottu. Äitinsä pilaama.
Ei uskalla sanoa äidilleen vastaan.
Nyt on korkea aika tasata kotitöitä. Meillä mies ei millään tajunnut kun sanoin tämän. Pitkään meni - nyt tekee jotain.
Yhdessä niitä kotitöitä pitää tehdä eikä siten, että toinen tekee toisen puolesta kaiken.
Miehesi ei ole itsenäistynyt vanhemmista vaan lellitty ja paapottu. Äitinsä pilaama.
Nyt on korkea aika tasata kotitöitä. Meillä mies ei millään tajunnut kun sanoin tämän. Pitkään meni - nyt tekee jotain.
Yhdessä niitä kotitöitä pitää tehdä eikä siten, että toinen tekee toisen puolesta kaiken.
Äidit pilaa poikansa - miehen veli on oikea mamman poika. Vieläkin äitinsä hoivaa kuin pientä lasta. Viikonloppuna taas kuultiin kuinka hyvä poika veli on...sitä niin kelpaakin vaimonsa passata😀😂
Vierailija kirjoitti:
Minun eksälläni kanssa oli. Ainakin vielä 45-vuotiaana, kun erosimme.
Minun nykyinen mieheni on taas jo nuoresta pitäen, kuulemma, rikkonut sukunsa arvot.
Minä itse aloin rikkomaan vanhempieni arvoja 30-35-vuotiaana, vähä vähältä se kävi.
Ei tämä todista mitään mistään hyvästä. Todistaa vaan sen että halutaan olla eri mieltä kuin vanhemmat.
Jes, kyllä miehelläni on aika samat arvot kuin vanhemmillaan. On suvaitsevainen, avarakatseinen, ystävällinen, antelias, kannustava ja rakastava. Minä taas olen perinyt yh-äitini arvomaailman: olen epäileväinen, negatiivisuuteen taipuvainen ja kriittinen. Arvostan kyllä, jos on aihetta, mutta ensin epäilen pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää tyrkyttää omia arvojasi muille? Kun omat arvosi omaksutaan laajemmin niin tekeekö ne niistä arvoistasi parempia?
Entä lapsesi. Tuntuu että heillä on kyllä syytä sitten joskus hylätä oppisi?
Oivalsit miehen arvot vasta 13 vuoden jälkeen? Miten tuo on mahdollista? Minulla on ollut hyvä käsitys seurustelukumppaneideni arvoista 13 päivän jälkeen.
Se sun miehes on Omena! Tästä taitaa jokin sanontakin olla..