Nainen imetti ravintolassa -Jouduin poistumaan ,koska kuvotti niin paljon. Eikö liinaa voi laittaa eteen siksi ajaksi, kun lapsi syö?
Olin lauantaina ravintolassa, jossa sellainen n. 30v nainen imetti sellaista n 1v lastansa. Istuin häntä vastapäätä ja kaiken näki aivan selvästi.
Miksi se rinta pitää näyttää niin, että koko kansa näkee? Eikö asiaa voi hoitaa niin, että muut saisivat syödä ja olla rauhassa? Pitääkö se koko rinta näyttää?
Kuvotti niin paljon, että lähdin pois ja jätin osittain syömäni ruoka- annoksen ravintolaan.
Imettää saa, mutta voisiko ajatella, että sen liinan laittaisi eteen ? Silloin olisi kaikille tasapuolista.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun menin avamaan Iltalehden. Joka sivu täynnä tissejä, siellä oli Sari Siepin uraretta, Susanna Penttilän pienet tisut ja vaikka mitä.
Sieppi ei ainakaan ole tissejään ilman vaatteita esitellyt. Siitähän tässä on kyse. Mammat läväyttää ne tissit tiskiin, vaikka lastaan voisi ruokkia ilman että koko äidin yläosa on paljaana.
Eikö voisi laittaa jonkun rajan, että esim. C rintaisesta ylöspäin ei saa näyttää tissiä, ettei tuu oksennus. Menee liian isoksi.
Vierailija kirjoitti:
No ei sulla ainakaan nälkä ollut :D Kaikenmaailman turhakkeita tähän maailmaan vielä mahtuu...
Niinpä. Kuten sinä. Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi laittaa jonkun rajan, että esim. C rintaisesta ylöspäin ei saa näyttää tissiä, ettei tuu oksennus. Menee liian isoksi.
Joo. Sit ku ne on pienentynyt mammalla, niin voi näyttää.
Minä olen kahden lapsen äiti, mutta en yhtään ymmärrä ylenpalttista luomuilua.
Olin juuri kylässä sukulaisellani, jolla oli 3 v kuopus. Oli syntynyt kotona, vaikka oli kaksi viikkoa yliaikainen 4,5 kg. Siinä hän imetti tunnun kahvituksen aikana lastaan kahteen kertaan. Ja sitten tuli hätä, niin lapsi meni pöydän ääreen potalle.
Juu, luonnollistahan tämä kaikki on, mutta ei minua olisi kiinnostanut nähdä tissejä. Ja Jotenkin kahvi maistui pahalta, kun toinen väänsi metrin päässä naama punaisena pottaan....
Ei pliis amerikka mallia tänne. Miten ollaan niin vieraanuttu luonnosta että imettöminen / tissi ällöttää..
Itseäni ei nyt okseta imettäminen enkä siksi poistu paikalta mutta kyllä itsekkin ihmettelin kun viimme viikolla olimme isossa kesätapahtumassa niin ruokateltan ympärillä oli 30 pöytäryhmää niin imettävä äiti istui siinä reuninmaisessa pöydässä jonoon päin missä oli 50 ihmistä eikä esim selkä jonoon päin kun sillä puolellakin tilaa oli että kyllä imettäjiltäkin vähän parempaa tilannetajua toivosin.
Olen ottanu tavaksi ottaa aina valokuvia jos nään tälläistä. Julkisella paikalla voi kuvata laillisesti. Itse rajaan kuitenkin naaman pois kuvasta jotta ei mene henkilökohtaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
No miten pystyt katsomaan mainoksia, musiikkivideoita jne., kun tissejä on joka paikka väärällään? Entä vähäpukeisuus kuumana kesäpäivänä? Oksettaako?
Tämä.
Voisin kuvitella, tietoahan minulla ei ole, että ap:lla on isompiakin ongelmia kuin se lapsen ruokahetki.
Tissejähän näytetään nykyisin aivan kaikkialla. Olisivatkin luomuja, mutta useimmiten ovat niitä hirveitä, irvokkaita silikonipalloja. Niiden asentaminenkin on peruskauraa teeveeohjelmissa eli perusterveet naiset silvotaan ja sisään työnnetään keinopallukka. Eikä ole kivutonta. Mutta ah, niin "normaalia"!
Rintasyöpäpotilaat ym. ovat erikseen, mutta tässäpä tätä.
Kummallisia frustraatioita aloittajalla. Vauvan rintaruokinta on mitä luonnollisin asia.
Onneksi olen lauta niin voin imettää missä vaan 😊
Vierailija kirjoitti:
Toiset tykkää esitellä itseään, vaikka sitten vauvan varjolla. Heidän asennekin on jo se, että "minähän syötän lastani missä haluan". Toki syöttää saa ja pitääkin, mutta ei kai sitä tarvitse tissejä läväyttää esille kokonaan.
Mä tiedän niin yhden tälläisen.. Imettäminen on ok, on luonnollinen asia ja silleen.
Mutta se kun se äiti huutaa lujempaa kun se vauva "VOI, NYT KYLLÄ PITÄÄ SAADA VÄHÄN TISSIÄ KUN TOISELLA ON NIIN KOVA NÄLKÄ" ja sen jälkeen paita alas ja tissi esille. Parhaimmillaan vaihteli lasta rinnalta toiselle ja siis istui tissit pois rintsikoista siinä meidän olohuoneessa ja viiveellä aina peitti sen tissin mikä ei-käytössä.
Ja mä en ihan pienistä hätkähdä. Eikä mun mies. Mutta silloin ei oikein tiennyt minne pitää katsoa.
Minua niin huvittaa, että iltasanomien luetuimmat jutut liittyvät aina naisten rintoihin. Tänäänkin siellä on joku kansainvälisen uutiskynnyksen ylittänyt tarina jostain playboymallista, jota ei valtavien tissiensä takia päästetty barcelonassa kirkkoon.
Ja tätä uutista jengi lukee. Ne haluaa nähdä sen kuvan.
Mutta joo, totta kai ymmärrän, että ne on ihan eri tissit kuin imettävällä äidillä.
Jos tissit ovat noin luonnollinen asia, niin sittenhän miestenkään tissibaareissa käymisessä ei ole mitään pahaa, eikö niin av-mammat?
Mä en varsinaisesti ymmärrä mikä imettämisessä on kuvottavaa. Mua kuvottaa yleensä kusi ja paska ja gore. Ei sillä, en mä haluais paljastella kaikelle kansalle tissejäni imettäessäni, enkä varsinaisesti ymmärrä miksi kukaan muukaan haluaa, mutta ei se nyt multa ruokahalua vie tai päivää pilaa. Reaktio siis lähinnä ihmettelyä siitä, että jotakuta ei häiritse paljastaa tissejään/tissiään vieraille. Sitten unohtaisin koko jutun.
Suosittelen terapiaa ihmiselle, jota kuvottaa noin paljon naisen rinnan osittainen näkyminen ja lapsen syöminen. Omat lapset ovat jo aika isoja, mutta silti haluan puolustaa nuorten äitien ja lasten oikeutta elää normaalisti. Ei kukaan oikeasti missään itseään paljastele, vaan kyllä esiin otetaan vain se, mikä on pakko. Ja vauvan pää tulee siihen eteen, joten ei siitäkään sitten mitään näe.
Ja ne, jotka näkevät lapsen ruokinnan jotenkin seksuaalisena, ovat joko ihan sekaisin, tai heillä ei ole mitään kokemusta lapsista eikä seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tissit ovat noin luonnollinen asia, niin sittenhän miestenkään tissibaareissa käymisessä ei ole mitään pahaa, eikö niin av-mammat?
Joo, on täysin luonnollinen asia että haluaa jonkun tissejä katsella tissibaarissa, mutta ei niin että nänni on lapsen suussa ja nainen on pukeissa?
En ymmärrä mikä niissä tisseissä muutenkaan on niin ihmeellistä, suurinpiirtein kaikilla ihmisillä on tissit, hiukan erikoikoisia riippuen ihmisen omasta koosta, ja tietysti joillakin voi olla leikattu tissit syövän takia pois, mutta niilläkin on ollut tissit syntyjään. En käsitä miten esim. miesten D-kupin tissit on paljaana ihan ok, ei mitään vaikutusta mihinkään, ainakaan miehiin niin että niitä kuvottais, mutta jos naisen tissiä käytetäänä lapsen ruokkimiseen niin se on ihan hirveetä.
http://www.vau.fi/Meilla-on-lapsi/imetys-ja-ravinto/Veronica-imetti-tyt…
Tälläinen on oksettavaa että itsensä kokoista imetetään.
http://www.mutsiavautuu.com/2014/11/rintatulehdus-ja-muut-imetysongelma…
Ja tämä on se miten normaalisti imetetään siellä ravintolassakin. Missä tuossa nyt tissit on levällään ja näkyy jotain??? Paidanhelmaa nostetaan ja nänni sujautetaan nopeasti lapsen suuhun, eikä edes tissi näy.
Mitä sä ap oikein näit???
Ja sun oli pakko tuijottaa, koska? Vai etkö ole ennen paljasta tissiä nähnyt, että silmät hakeutuu väkisin sitä tuijottamaan? Kiihotuitko salaa?
No ei sulla ainakaan nälkä ollut :D Kaikenmaailman turhakkeita tähän maailmaan vielä mahtuu...