Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joidenkin nuorten mielestä Ikea on Ok-laatua

Vierailija
19.07.2017 |

Mitä paskempaa enää voi olla kuin Ikea, kun huonekaluista puhutaan? Kun ei ihan pahvilaatikoilla kai istuta.

Ikea on maailmanlaajuisista yrityksistä ehkä se, joka on aiheuttanut eniten vahinkoa maailmassa. Lukemattomat käsityöläiset ja puusepät ovat joutuneet lopettamaan työnsä lastulevypaskan takia.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ostaisin puusepän tekemän huonekalun jollaista keneltäkään muulta ei löydy, mutta kun hinta on 5-10 kertaa sen mitä Ikeassa niin valinta ei ole vaikea. Huonekalu on loppujen lopuksi vain huonekalu ja halvempikin ajaa sen asian ihan hyvin. Meillä edelleen ehjänä 10 vuotta sitten Ikeasta ostettu ruokapöytä ja useampi kaappi

Vierailija
2/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huonekalu on ihmiselle tärkeä. Miksi se tärkeä on Ikea-paskaa?

Olethan myös ostanut halvimman mahdollisen auton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on ok-laatua kun muuhun ei ollut varaa kun ensiasuntoon muutin. T nuori

Suurin osa on edelleen käytössä.

Vierailija
4/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä opiskelijana ei paljon pysty käsityöläisten työtä tukemaan kymmenkertaisella hinnalla.

Ja on muuten ollut jo 10v putkeen jokapäiväisessä käytössä ikealainen työpöytä, vain pieniä kuluman jälkiä. En valita.

Vierailija
5/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsiperheessä tarvitsee jonkun kymppitonnin tv-tason, että se pysyy kuosissa. Itse en kuitenkaan näe tarvetta sellaiseen, kun en juoksentele yksin maniassa ympäri kämppää ja hakkaa leluilla kaikkea mahdollista.

Ikean kalusteet ovat oikeastaan parempia kuin ne kalliit, kun ovat kevyempiä muuttaa asunnosta toiseen.

Vierailija
6/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa ikeaa kotona, ja autokin on tosiaan halvin mahdollinen. Tykätään vaan laittaa rahat johonkin muuhun kuin materiaan. Tai siis on meillä kustomoitu pihasauna ja palju, mutta tätä en laske materiaksi vaan sijoitukseksi hyvinvointiin (wellness). Ja säästyy taas rahaa vaikka matkusteluun kun ei tarvi mennä kylpylään rentoutumaan :) 

Vierailija
7/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri tori.fi kautta ikean 10 vuotta vanhan lipaston. Ihan priimaa kunto,laitan uuden maanpinnan tosin,mutta menee minulla seuraavat 10 vuotta.

Vierailija
8/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin huonekalu on ihmiselle tärkeä. Miksi se tärkeä on Ikea-paskaa?

Olethan myös ostanut halvimman mahdollisen auton?

Koska se ikea paska on edullinen, helppo purkaa kuljetusta varten ja helppo kasata, kestävä ja kivannäköinen.

Ja autona ei todellakaan ole halvin, koska sen pitää olla myös turvallinen jos joutuu kolariin.

Vierailija
9/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuseppäopiskelijana olen käynyt työssäoppimassa arvokalusteita ja muita kalliita huonekaluja myyvissä huonekaluliikkeissä. Voin todellakin kertoa, että Ikeassa on monesti jopa paljon parempi laatu, kuin näissä "huippuliikkeissä". Parhaana esimerkkinä oli tismalleen samanlainen jostain kiinasta tuotu kattovalaisin - Ikeassa hinta 24,95, eräässä näistä liikkeistä hintana oli 99,95!

Toki kyseiset liikkeet myivät mm. Artekin suht laadukkaita tuotteita, mutta muut tuotteet oli sitten ihan samaa kiinakamaa, kuin kaikki muukin. Hinta vaan moninkertainen. Mielummin menisin Ikeaan.

Tietenkin minä suosittelen ja suosin ihan aitoja puusepän tekemiä huonekaluja ja tuotteita, mutta voi sitä hyvää löytää sieltä Ikeastakin.

Vierailija
10/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsiperheessä tarvitsee jonkun kymppitonnin tv-tason, että se pysyy kuosissa. Itse en kuitenkaan näe tarvetta sellaiseen, kun en juoksentele yksin maniassa ympäri kämppää ja hakkaa leluilla kaikkea mahdollista.

Ikean kalusteet ovat oikeastaan parempia kuin ne kalliit, kun ovat kevyempiä muuttaa asunnosta toiseen.

Ollaan oltu lapsiperhe nyt 7 vuotta ja edelleen ehjiä Ikean huonekalut. Yksi lipasto on naarmuinen, mutta sekin muuttoporukan vika, ei lasten.

Vierailija
11/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Ikeassa täyspuistakin tavaraa ja hyvää onkin.

Vierailija
12/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi olla ystävällinen ja kertoa, millaisilla perintöhuonekaluilla hän sisusti ensimmäisen opiskelijakämppänsä. Oliko rokokoota vai pohjanmaalaisia talonpoikaishuonekaluja?

Vierailija
13/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tyytyväisiä Ikean huonekaluissa.

Kaikilla on sängyt (ja patjat) sieltä ja muutamia lipastoja makkareissa, ei mitään ongelmaa. Olkkarin kirjahylly (siis hyllystö, satoja kirjoja) on osoittautunut loistavaksi ostokseksi. Sitä kun voi laajentaakin ja ostaa lisää ovia tms. Nyt käytössä 15 vuotta. Kestää kulutusta.

Kerran meidän sängystä räksähti pohjatukki poikki, noin kymmenen vuoden jälkeen ja eikun Ikeaan hakemaan osa. Se on kätsyä. Ei tarvinnut koko sänkyä hävittää, vaan sai taas uuden elämän.

Ikean kamat on helppo kasata ja purkaa. Ainiin onhan tää keittiön täyspuinen pöytäkin sieltä ja tuolit.

Mä tunnustan ikeaa ja palaan sinne uudestaan ja uudestaan.

N45

Vierailija
14/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa viiden vuoden takuun kodinkoneille, 10 vuoden takuun vaatekaapeille ja kylpyhuonekalusteille, 25 vuotta keittiökaapeille ja patjoille. Paskaa tosiaan, not.

Vierailija
15/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta löytyy laatuhuonekalujakin, mutta laatu maksaa. Toisaalta monelle tuotteen ei tarvitse olla kestävä ja huippulaatuinen, kunhan ajaa asiansa muutaman vuoden. Varsinkin nuorilla ja opiskelijoilla on usein raha arvossaan, ja kun kuitenkin asunnonvaihtoja on edessä, ei ole syytä kauheasti satsata.

Vierailija
16/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikealla on myös täyspuisia huonekaluja. Kertomaasi Lastulevypaskaa saa Ikean lisäksi myös muista huonekaluliikkeistä. Ikea on onnistunut muotoilssa, hinnassa ja valikoimassa. Vain ruotsalaiset osaa brändätä kaupan, josta tulee aina ostetuksi jotain, vaikkei varsinaisesti ole mitään etsimässä. Meillä Ikeaa on sulassa sovussa antiikkihuonekalujen, Vepsäläisen ja Kruunukalusteen seassa. Lastenhuoneissa varsinkin Ikea tuntuu olevan suosikki ystäväpiirissäni ja myös meillä.

Vierailija
17/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-tavaraa alusta loppuun.

Vierailija
18/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Ikeaa ja lastulevyä oli muodissa kokomäntyiset kalusteet, joissa kaikki mahdolliset oksanpaikat suorastaan hyppivät silmille. Vaikka olisi maalannut ne minkälaisiksi, peittoon eivät menneet.

Vierailija
19/19 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi olla ystävällinen ja kertoa, millaisilla perintöhuonekaluilla hän sisusti ensimmäisen opiskelijakämppänsä. Oliko rokokoota vai pohjanmaalaisia talonpoikaishuonekaluja?

Minä en ole ap mutta minä sisustin opiskelijakämppäni ns. perintöhuonekaluilla. Tosin eivät mitään huippuantiikkia olleet vaan suvussa kulkeneita, jämerästä puusta tehtyjä kovapuisia huonekaluja. Siinä tuli ruokakalusto, keinutuoli, sivustavedettävä, sänky sekä työpöytä, sellainen lipastotyyppinen mistä avataan kansi työtasoksi. Vaatekaappia en tarvinnut, koska opiskelijakämpässä oli kaapistoja minun tarpeikseni, ja vaatekaappi oli tosi isokokoinen. Huonekaluista osa oli 1800-luvun alkupuolelta (takana vuosilukumerkinnät). Hioin ja maalasin ja tuli oikein nättejä ja sopusointuisia. Ne ovat vieläkin käytössä, ja lisää on tullut aikanaan miehen puolelta maalaistorpasta.

Omalle lapselleni säästän pesämunaa opiskeluja varten. Ostakoon sitten vaikkea Ikeaa minun puolestani, jos ne hänen mielestään ovat kauniita. Jos tykkää samasta kuin minä, kohtahan tuolta alkaa kaatua isovanhempiani ja lisää vanhaa huonekalua on taas tyrkyllä. Kyllä ne varastoon mahtuvat.