Eri näkemys nimistä tytölle! Kompromissina nimi josta kumpikaan ei pidä?
Saimme mieheni kanssa poikavauvan. Nyt ongelmatilanne nimistä, koska miehelläni ja minulla on TÄYSIN erilaiset nimimaut.
Mies pitää vanhoista ja selkeistä nimistä. Esim. Martta, Aino ja Liisi. Itse pidän uusista, moderneista ja hienommista nimistä kuten Jadessa, Jessika tai Alessia. Pulmaan ei löydy mitään ratkaisua. Nimi pitäisi ilmoittaa perjantaihin mennessä. Kohta on meillä ero edessä koska en kerta kaikkiaan suostu miehen ehdotuksiin tai hän minun!! Pitäisikö laittaa nimi joka ei ole kummankaan makuun? Tämä on esillä ollut ehdotus josta kysyn mielipidettä. Onko teillä nimi ehdotuksia meille?
Kiitoksia vastauksista ja avusta jo etukäteen!
Kommentit (24)
Meni provossa tytöt ja pojat sekaisin. Tarkkuutta uuteen yritykseen.
Miehen ehdottamilla nimillä saatte toimitusjohtajan, sinun ehdottamilla nimillä stripparin.
Siitä valitsemaan.
Ei tämä mikään provo ole, tarkoitin toki tyttöä, mutta tässä samalla häärään kolmevuotiaan poikani kanssa, joten ymmärrätte varmaan virheen. Kunnioittakaa toisten asiallisia avunpyyntöjä!
Tuossa tilanteessa ehdottaisin kompromissin etsimistä. Vaikka Aliisa on Alessan ja Liisin välimaastossa.
Poikanne saattaa kyllä joutua silmätikuksi oli nimi sitten Elvi tai Jadessa.
Siis viesti 4/6 on ap:n lähettämä!
Meillä oli sama pulma, mies halusi "kunnon suomalaisen nimen " tyyliä Hanna, Aino, Kaisa
ja minä erikoisemman nimen/luontonimen tyyliä Lumi, Sointu, Kiana, Saaga
Tytöstä tuli sitten Senja :)
En kyllä valitsisi mitään Jees sikaa. Vaan enemmän perinteisen suomalaisen nimen. Sukunimikin ratkaisee, jotta kokonaisuudesta ei tule mauton. Ajattelisin kyllä myös tytön aikuiselämää, koska lapset ovat vauvoja vain hetken. Nimen tulee olla enemmän karismaattinen, persoonallinen ja asiallinen kuin teennäinen ja teinimäisen tyttömäinen. Nimessä saa olla särmää ja voimaa.
Jadessa; mieluummin Jade (sopiiko sukunimeen?)
Martta ja Aino ovat minunkin mielestäni aika emäntämäisiä, joten ehdotan ajattomia nimiä:
Anna, Maria, Saga, Matleena, Maija, Maiju, Meeri, Meri, Aada, Olivia, Amanda, Emma, Emilia, Ellen, Julia, Veera, Laura, Henna, Helena, Helen, Saana, Silva, Sonja, Salme, Sylvia, Alisa, Alina, Annina, Alma, Marianne, Anne, Nina, Matilda, Greta, Reeta, Riika, Katrin, Kreeta, Vilja, Verna, Ronja, Viivi, Iida, Iisa, Marjut, Kristiina, Katja, Nora, Petra, Sara, Terhi..
Eikö nyt muka todella suomalaisesta nimikalenterista löydy kumpaakin miellyttävää?
Antakaa nimeksi vaikka Pirkko-Jadessa jos ette sopuun pääse.
Suhde ei voi olla hyvällä tolalla jos ette pääse edes lapsen nimestä yksimielisyyteen
Senja on vanha nimi kuten seuraavatkin
Saimi, Saini, Sanni, Selma, Senni, Enni, Sanelma, Salme
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama pulma, mies halusi "kunnon suomalaisen nimen " tyyliä Hanna, Aino, Kaisa
ja minä erikoisemman nimen/luontonimen tyyliä Lumi, Sointu, Kiana, Saaga
Tytöstä tuli sitten Senja :)
Onneksi et saanut tahtoasi läpi...
Vierailija kirjoitti:
Saimme mieheni kanssa poikavauvan. Nyt ongelmatilanne nimistä, koska miehelläni ja minulla on TÄYSIN erilaiset nimimaut.
Mies pitää vanhoista ja selkeistä nimistä. Esim. Martta, Aino ja Liisi. Itse pidän uusista, moderneista ja hienommista nimistä kuten Jadessa, Jessika tai Alessia. Pulmaan ei löydy mitään ratkaisua. Nimi pitäisi ilmoittaa perjantaihin mennessä. Kohta on meillä ero edessä koska en kerta kaikkiaan suostu miehen ehdotuksiin tai hän minun!! Pitäisikö laittaa nimi joka ei ole kummankaan makuun? Tämä on esillä ollut ehdotus josta kysyn mielipidettä. Onko teillä nimi ehdotuksia meille?Kiitoksia vastauksista ja avusta jo etukäteen!
0/5
1) Et jaksanut edes parin rivin verran muistaa uuden vauvasi sukupuolta. Selitys taaperosta on tyypillinen trollin hätäpaikkaus.
2) "Moderneista ja hienommista nimistä" kuten lista wt-nimiä nyt on niin selvä trollitäky kuin olla ja voi.
3) klassinen provon rakenne, jossa kyysymykset keskustelun liikkeelle liipaisemiseksi
Amalia Jade Elisabet
Alisa Matilda
Alina Aino Emilia
Emilia Aino Matilda
Alina Martta Linnea
Aina Maria Eveliina
Emma Meri Tuulia
Emma Alisa
Alisa Lyydia
Anna Emilia
Anna Matilda
Viola Lydia
Aada Olivia
Aada Melissa
Enni Matleena
Julia Elisabet
Jade Charlotta
Viivi Matilda
Mahtaako lapsikaan olla aikuisena tyytyväinen täysin ääripään nimiin?
Ei noissa sinun nimiehdotuksissa ole mitään hienoa. Uskokaa jo, että tuollaiset on nimenomaan niitä roskasakkinimiä. Nimenomaan tulee joku strippari tai "kynsiteknikko" mieleen.
Mies siis pitää vanhoista selkeistä nimistä tyyliin Martta, Liisi ja Aino, sinä taas modernimmista, hienommista ja pidemmistä, ehkä vähän prinsessamaisista nimistä.
Kompromissi = valitsette jonkun välimuodon. Vanhojen nimien joukossa on myös pitkiä ja kauniita nimiä. Esimerkkeinä: Aliisa, Alina, Elise, Matilda, Lyydia, Vilhelmiina, Emilia, Katariina.
Matilda esimerkiksi voisi olla ihan käyttökelpoinen. Se on kansainvälinen ja nykyäänkin suosittu. Samalla se on kuitenkin perinteinen ja siinä on vanhan ajan tomeruutta.
Anna Matilda
Anna Sofia
Anna Emilia
Emilia Josefin
Emilia Annasofia
Emilia Anna Sofia
Emilia Aino Matilda
Emma Alisa
Matilda Johanna
Tuuli Sofia
Aila Martta Linnea
Jadessat, alessat ja jessikat unohtaisin. Valitsisin aikuisen, kauniin nimen.
Alina Iida Maria
Alina Lisa Maria
Mutta jos teillä on poikavauva, niin miksi mietitte tytön nimiä ??